EUR: 317,60 Ft
CHF: 280,86 Ft
2019. január 19., szombat
Sára, Márió

Belföld

Szándékos befeketítés az Elios-ügy

Az ellenzéki propagandasajtó nagy örömmel és persze hazugságokkal kezdett foglalkozni az Olaf-jelentéssel. Vagyis, hogy Brüsszel vizsgáltatni akarja az uniós közvilágítási programot, és így az Eliost is. Azonban túlságosan hamar örültek a tehetetlen ellenzéki pártoktól az aktív politizálást átvett ellenzéki médiumok: a vizsgálandó időszakban az Elios a Közgépé volt, azaz Simicska Lajosé. A teljesen egyértelműen a magyar választási kampányra időzített brüsszeli jelentés (pontosabban: brüsszeli kampányjelentés) rengeteg tévedést tartalmaz, Simicskáék szerepét (kizárólagos befolyását) elhallgatták, ráadásul a kifogásolt technikai problémák sem igazak – írja az Origó.

A választások közeledtével tehát mindent bevet az ellenzék, hogy befeketítse a kormányt, vagy épp a miniszterelnököt. Az ellenzéki médiumok figyelmét azonban elkerülte az a tény, hogy az Elios a visszaélések miatt vizsgált időszakban valójában Simicska Lajos tulajdonában állt, sőt valójában napjainkban is irányítása alatt van.


Az Elios-ügy egyébként  egy tipikus brüsszeli kampányjelentés. Egy olyan üggyel próbálnak foglalkozni, ami ráadásul az MSZP-kormányok idején indult. 2009-ben Bajnai Gordon alatt azért indították a közvilágítási programot, mert a városok többségében elavult volt a közvilágítás. Ráadásul magáncégek, főleg multinacionális cégek kezében volt. 117 városban bonyolítottak le ilyen tendert és valamennyi sikeres volt. Több cég is versenyzett, az Elios csak a települések egyharmadában nyert – írja az Origo.hu.

Brüsszel és az OLAF a jelentés kiadását az országgyűlési választásra időzítette. Hogy mennyire a kampányról van szó, bizonyítja, hogy egyrészt a tendereket korábban már vizsgálták és mindent rendben találtak, másrészt az Elios a települések tehát jóval kevesebb mint a felében nyert.


További cikkek:

 

Kapcsolódó Cikkek

  • Megjelent a Szent Korona útját bemutató kötet

    Megjelent a Szent Korona útját bemutató kötet

    A Szent Korona kalandos útjáról jelent meg kötet a Magyar Tudományos Akadémia kutatócsoportjának munkája nyomán – mondta Pálffy Géza történész, a kutatócsoport tagja az M1 aktuális csatornán szombaton.

  • Február 4-től Pécel és Aszód között nem járnak a vonatok

    Február 4-től Pécel és Aszód között nem járnak a vonatok

    Február 4-től várhatóan december végéig nem járnak a vonatok Pécel és Aszód között a Budapest-Hatvan vasútvonal felújítása miatt. Az első ütemben május 12-ig tartó menetrendi változások között van, hogy InterCityk helyett a Keleti pályaudvar és Hatvan között pótlóbuszok járnak majd, a többi vonat helyett (eltérő szakaszokon) lesznek pótlóbuszok – közölte a MÁV pénteken az MTI-vel.