EUR: 314,27 Ft
CHF: 276,47 Ft
2019. március 18., hétfő
Sándor, Ede

Egyéb XVI.kerület

Tényleg lesz metrónk?

Több évtizedes álom, hogy a kettes metróvonal, kiváltva a XVI. kerületben közlekedő HÉV-et, a kerületünkben is közlekedne.

Most valósággá válhat mindez, hiszen  Tarlós István főpolgármester, Kovács Péter, kerületünk polgármestere és Riz Levente, a szomszédos XVII. kerület polgármestere az M2-es metróvonal és a gödöllői és csömöri HÉV összekötésével, valamint a HÉV vonalának teljes felújításával kapcsolatban nyilatkozott – immár a tényekről.


A tervek szerint így néz majd ki a A Jókai úti megálló

Elhangzott, hogy a felújítás öt ütemben történne, az első érinti majd a XVI. kerületet, amelynek keretében az Örs vezér tere és a Cinkota közötti szakaszt újítanák fel. Várhatóan 2019 év második felében teljesen elkészül az engedélyezési terv, és rendelkezésre állhat a projekt jogerős építési engedélye is. Kiderült, idén befejeződnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal történő tárgyalások is arról, hogy az agglomerációhoz tartozó szakasz felújítását tudja-e az állam vállalni, 2020-ban pedig megkezdődnének a tárgyalások az EU-val, hogy ez a fejlesztés megvalósítható-e a kohéziós forrásokból.
– Kerületünk számára az is közlekedési problémákat okoz, hogy a HÉV kettévágja a kerületet, így csúcsidőben egyre nagyobb dugók alakulnak ki, aminek következtében a levegő- és a zajszennyeződés is jelentősen növekszik – hívta fel a figyelmet Kovács Péter polgármester, hozzátéve, hogy a HÉV önmagában nem elegendő az itt lakók közlekedéséhez, ezért ezzel párhuzamosan több buszjáratot is indítani kell. De 
ennél is fontosabbak az urbanizációs változások, amelyek az elmúlt évtizedekben végbementek a környéken.

Így csatlakozhat a HÉV és a metró az Örs Vezér téren


– A XVI. és XVII. kerület lakossága a fővároshoz csatolásuk, azaz 1950 óta megduplázódott, és ezzel együtt természetesen a gépkocsiállomány is hihetetlen mértékben növekedett. A budapesti kerületek közül a XVI. kerületben élők közül választják legtöbben az autós közlekedést, ami egyre nagyobb környezeti és közlekedési terhet jelent a főváros számára. A fejlesztést indokolja továbbá, hogy a HÉV járművei elavultak, elérték a 30-40 éves kort, ezzel a tervezett élettartamuk lejárt, gazdaságosan nem újíthatók fel, és arra sem alkalmasak, hogy az M2-es metróvonal alagútjában közlekedjenek. Mindenképpen hibrid járművekre van szükség, amelyek alsó és felső vezetékből is képesek áramot felvenni.
Nos, ezzel kapcsolatban még az az ötlet is felmerült, hogy gazdaságosabb lenne Magyarországon létrehozni egy üzemet, ahol szerelvényeket gyártanának.


Kapcsolódó Cikkek

  • Európai szaktekintélyek körében

    Európai szaktekintélyek körében

    Prof. Dr. Szécsi Gábor tanszékvezető egyetemi tanárt, a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának dékánját március 2-án Salzburgban beiktatták az Európai Tudományos és Művészeti Akadémia (EASA) tagjai közé.

  • Nem kell rongálni a Mecseket!

    Nem kell rongálni a Mecseket!

    Több százezres kárt tettek a Mecsekben azok a kirándulók, akik az erdei műtárgyakat dobták tűzre, ha épp szalonnázni volt kedvük. Ezt elégelték meg a Biokom emberei és álltak elő egy remek ötlettel.

  • A győzelem lesz a cél a First Fielden

    A győzelem lesz a cél a First Fielden

    Amerikában nem is olyan nagyon régen, a Super Bowl-lal befejeződött az ott oly nagyon népszerű amerikai futball bajnoksága, míg Magyarországon e honban rövidesen elkezdődik a verseny.