2018. augusztus 15., szerda
Mária

Egyéb XVI.kerület

Tényleg lesz metrónk?

Több évtizedes álom, hogy a kettes metróvonal, kiváltva a XVI. kerületben közlekedő HÉV-et, a kerületünkben is közlekedne.

Most valósággá válhat mindez, hiszen  Tarlós István főpolgármester, Kovács Péter, kerületünk polgármestere és Riz Levente, a szomszédos XVII. kerület polgármestere az M2-es metróvonal és a gödöllői és csömöri HÉV összekötésével, valamint a HÉV vonalának teljes felújításával kapcsolatban nyilatkozott – immár a tényekről.


A tervek szerint így néz majd ki a A Jókai úti megálló

Elhangzott, hogy a felújítás öt ütemben történne, az első érinti majd a XVI. kerületet, amelynek keretében az Örs vezér tere és a Cinkota közötti szakaszt újítanák fel. Várhatóan 2019 év második felében teljesen elkészül az engedélyezési terv, és rendelkezésre állhat a projekt jogerős építési engedélye is. Kiderült, idén befejeződnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal történő tárgyalások is arról, hogy az agglomerációhoz tartozó szakasz felújítását tudja-e az állam vállalni, 2020-ban pedig megkezdődnének a tárgyalások az EU-val, hogy ez a fejlesztés megvalósítható-e a kohéziós forrásokból.
– Kerületünk számára az is közlekedési problémákat okoz, hogy a HÉV kettévágja a kerületet, így csúcsidőben egyre nagyobb dugók alakulnak ki, aminek következtében a levegő- és a zajszennyeződés is jelentősen növekszik – hívta fel a figyelmet Kovács Péter polgármester, hozzátéve, hogy a HÉV önmagában nem elegendő az itt lakók közlekedéséhez, ezért ezzel párhuzamosan több buszjáratot is indítani kell. De 
ennél is fontosabbak az urbanizációs változások, amelyek az elmúlt évtizedekben végbementek a környéken.

Így csatlakozhat a HÉV és a metró az Örs Vezér téren


– A XVI. és XVII. kerület lakossága a fővároshoz csatolásuk, azaz 1950 óta megduplázódott, és ezzel együtt természetesen a gépkocsiállomány is hihetetlen mértékben növekedett. A budapesti kerületek közül a XVI. kerületben élők közül választják legtöbben az autós közlekedést, ami egyre nagyobb környezeti és közlekedési terhet jelent a főváros számára. A fejlesztést indokolja továbbá, hogy a HÉV járművei elavultak, elérték a 30-40 éves kort, ezzel a tervezett élettartamuk lejárt, gazdaságosan nem újíthatók fel, és arra sem alkalmasak, hogy az M2-es metróvonal alagútjában közlekedjenek. Mindenképpen hibrid járművekre van szükség, amelyek alsó és felső vezetékből is képesek áramot felvenni.
Nos, ezzel kapcsolatban még az az ötlet is felmerült, hogy gazdaságosabb lenne Magyarországon létrehozni egy üzemet, ahol szerelvényeket gyártanának.


Kapcsolódó Cikkek

  • In memoriam Matus György

    In memoriam Matus György

    72 éves korában elhunyt Matus György, a Vörösmarty Színház művésze, aki 20 évig volt a Miskolci Nemzeti Színház társulatának tagja.

  • Licitáljon, hogy segíthessen!

    Licitáljon, hogy segíthessen!

    A nyíregyházi Tomek Zoltán jól ismert a futball szurkolói körökben. A 42 éves kétgyermekes, súlyosan beteg édesapáért az elmúlt egy évben összefogott az egész magyar sporttársadalom.

  • Tíz éve jár a siker útján a Holdviola

    Tíz éve jár a siker útján a Holdviola

    A kétezres évek egyetlen miskolci zenekara a Holdviola, mely országosan is ismert és sikeres. Tízéves évfordulójukra készülve kerestük meg Farkas Pétert, a formáció vezetőjét, hogy beszéljen nekünk az indulásról, sikerekről és az elkövetkezendő időszak terveiről.

  • Cserkészek táboroztak

    Cserkészek táboroztak

    Láthatóan jó hangulatban telt a visegrádi négyek országaiból érkező cserkészek számára szervezett nemzetközi találkozó, amelynek Dunaújváros adott otthont.