EUR: 313,80 Ft
CHF: 276,38 Ft
2019. március 19., kedd
József, Bánk

Egyéb Hódmezővásárhely

50 milliót kóstált Márki-Zay kampánya

A helyhatósági megmérettetésekre szinte semmilyen kampánypénzügyi szabály nem vonatkozik, mindenki annyit és gyakorlatilag olyan pénzt költ, amilyet csak akar. Ez meg is látszott a február 25-i hódmezővásárhelyi időközi polgármester-választáson, melynek kampányköltségei – legalábbis az egyik jelöltnél – informátoraink szerint az egekbe szöktek.

A voksoláson győztes Márki-Zay Péter kampánya elég szerényen indult, aztán egyik pillanatról a másikra gyökeres fordulatot vett. Hódmezővásárhelyt gyakorlatilag ellepte az országos sajtó, Márki-Zay médiaszereplései mindennaposak voltak a Simicska Lajos tulajdonában álló Hír TV-ben, valamint a balliberális orientáltságú ATV-ben, illetve az RTL Klubon, sőt, a Botka László MSZP-s polgármester fennhatósága alatt álló Szegedi Városi Televízióban is. Ugyanakkor a hasonlóan nem kormánypárti hírportálok állandó szereplője is Márki-Zay Péter volt. Noha egyetlen ilyen interjú során sem volt feltüntetve a fizetett politikai hirdetés felirat, könnyen átlátható, hogy ez – amennyiben ez egyáltalán beárazható – cirka harmincmilliós nagyságrendű médiatámogatást jelenthet.


Dr. Márki-Zay Péter polgármester

Csak a 17 helyszínre kihelyezett óriásplakát, illetve a 300 kisebb plakát nyomtatással együtt nagyjából 2 és fél millió forintra, az újsághirdetések közel 1 millióra, a különböző szórólapok, illetve a zárás hetében kiadott 16 oldalas újság mintegy 4 millió forintra rúghatott. De a hűtőmágnesek és a tollak költsége is nagyjából 2 millió forint lehetett. A Facebook-promóció, amely Márki-Zay Péter esetében legalább 4 főállású munkatárs folyamatos foglalkoztatásával jöhetett létre, szintén 2-3 millió forint értékűre taksálható.

Ha mindent összeadunk, akkor a kampány tényleges költsége az országos médiaszereplésekkel együtt 50 millió forint lehetett. Ne feledjük a Szűcs Judithot is felvonultató, amerikai stílusú, zenés, fűtött sátras kampányzárót sem, ami legalább 5 millióba kerülhetett.


Hegedűs Zoltán kampánya ezzel szemben rendkívül halvány volt, alig érte el egy kisebb község képviselői helyéért folytatott küzdelem erejét. A láthatóan az eredményekre fókuszáló alpolgármester korteskedését a lakossági fórumokon túl médiaszereplések, újsághirdetések, szóróanyagok, illetve villanyoszlopra és egyéb helyekre kirakott plakátok segítették, azok is jóval később kerültek fel legnagyobb ellenfele hirdetéseinél. Ezek összköltsége csupán egyötöde volt Márki-Zay kampányáénak, és ebben már benne van a telefonos kampány költségvetése is.

Ennél csekélyebb aktivitást csak a szintén független Hernádi Gyula mutatott fel, kevesebb nyomtatott megjelenése és médiaszereplése, sőt, jóval alacsonyabb számú és kisebb méretű plakátja volt, lakossági fórumot pedig nem tartott. Informátorunk szerint ez a kampány nem kerülhetett többe 1,5–2 millió forintnál.

Kapcsolódó Cikkek

  • A győzelem lesz a cél a First Fielden

    A győzelem lesz a cél a First Fielden

    Amerikában nem is olyan nagyon régen, a Super Bowl-lal befejeződött az ott oly nagyon népszerű amerikai futball bajnoksága, míg Magyarországon e honban rövidesen elkezdődik a verseny.

  • Európai szaktekintélyek körében

    Európai szaktekintélyek körében

    Prof. Dr. Szécsi Gábor tanszékvezető egyetemi tanárt, a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karának dékánját március 2-án Salzburgban beiktatták az Európai Tudományos és Művészeti Akadémia (EASA) tagjai közé.

  • Nem kell rongálni a Mecseket!

    Nem kell rongálni a Mecseket!

    Több százezres kárt tettek a Mecsekben azok a kirándulók, akik az erdei műtárgyakat dobták tűzre, ha épp szalonnázni volt kedvük. Ezt elégelték meg a Biokom emberei és álltak elő egy remek ötlettel.