EUR: 324,16 Ft
CHF: 278,71 Ft
2018. július 19., csütörtök
Emília

Életmód

8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel

Minden eddiginél kevesebb ideig tudnak figyelni, folyamatosan elérhetőek online, mégis elutasítják az ott látott hirdetéseket és hihetetlen tempóban változtatják szokásaikat: a Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára. Hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzésével azonban ők is meggyőzhetők.

A Z generációs fogyasztók egyértelműen a marketingesek első számú fókuszává váltak az elmúlt években. A médiafogyasztók legnagyobb hányadát adják és 2020-ra ők bonyolítják a vásárlások 40 százalékát. Az 1996 és 2010 között született Z generáció tagjai a digitális korszak szülöttei, ami gyökeresen meghatározza tartalomfogyasztáshoz való viszonyukat. A hagyományos eszközökkel már nem érhetünk el náluk sikereket, megszólításukra az online felületek jelentik a fő platformot: leginkább mobilon, közösségi oldalakon, valamint kép- és videómegosztókon érhetők el – mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat, a YouTube vagy a Pinterest.


Nem a fogyasztást, hanem az élményt keresik /Fotó: Profimedia, Panthermedia

Habár elérésükhöz széles digitális eszköztár áll rendelkezésre, figyelembe kell venni nagymértékű reklámkerülésüket is: sokkal fogékonyabbak a reklámblokkolók használatára és az online hirdetésekkel szemben is kevésbé toleránsak, mint az idősebb generációk képviselői. A helyzetet tovább nehezíti lecsökkent figyelemküszöbük is, a márkáknak mindössze 8 másodpercük van arra, hogy megnyerjék maguknak a Z-ket, így a tartalomgyártóknak ennyi idő alatt is befogadható megoldásokat kell kitalálniuk. Ráadásul a figyelmüket is nagymértékben megosztják, egy átlagos Z már 5 képernyő között váltogat (míg az Y generációnál ez a szám 3).

Erdős Dóra kommunikációs szakértő  szerint azonban csak azoknak a márkáknak lehet sikere, amelyek felismerik és használják a generáció jellemzőit: már nem a fogyasztást, hanem az élményt keresik, hogy a márka által közösséghez tartozhassanak. A Z generáció hatékony elérésének kulcsa tehát egy jól megfogalmazott üzenet lehet. Fazekas László digitálismarketing-vezető úgy véli, hogy ezek a fiatalok a hosszú szövegek helyett leadeket, rövid összefoglalókat és infografikákat fogyasztanak – a lista pedig a videós tartalmak iránti rajongással zárul.


Kapcsolódó Cikkek

  • Jó befektetés a garázs

    Jó befektetés a garázs

    A lakáspiaci áremelkedés, a magyar autópiac jelentős bővülése, a parkolási díjak emelkedése és a parkolóhelyek szűkössége is hozzájárult a garázspiac átalakulásához.

  • Ez okozhatja a szemszárazságot!

    Ez okozhatja a szemszárazságot!

    Minden harmadik embert érinti a száraz szem betegség, idősebb korban pedig ennél is gyakoribb, főként a nők körében – mondta Dr. Németh János. A Semmelweis Egyetem Szemészeti Klinikájának tudományos igazgatóhelyettese hozzátette, hogy a szemfelszínt, a kötőhártyát és a szaruhártyát könnyréteg védi a kiszáradástól, és ez a funkció sérül ezen kórkép során. Nagyon sok minden okozhatja, például az, hogy nem megfelelő a könny összetétele vagy mennyisége, de lehet gyógyszerek mellékhatása, illetve környezeti tényezők hatása is.