EUR: 317,81 Ft
CHF: 279,77 Ft
2019. február 19., kedd
Zsuzsanna

Életmód

8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel

Minden eddiginél kevesebb ideig tudnak figyelni, folyamatosan elérhetőek online, mégis elutasítják az ott látott hirdetéseket és hihetetlen tempóban változtatják szokásaikat: a Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára. Hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzésével azonban ők is meggyőzhetők.

A Z generációs fogyasztók egyértelműen a marketingesek első számú fókuszává váltak az elmúlt években. A médiafogyasztók legnagyobb hányadát adják és 2020-ra ők bonyolítják a vásárlások 40 százalékát. Az 1996 és 2010 között született Z generáció tagjai a digitális korszak szülöttei, ami gyökeresen meghatározza tartalomfogyasztáshoz való viszonyukat. A hagyományos eszközökkel már nem érhetünk el náluk sikereket, megszólításukra az online felületek jelentik a fő platformot: leginkább mobilon, közösségi oldalakon, valamint kép- és videómegosztókon érhetők el – mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat, a YouTube vagy a Pinterest.


Nem a fogyasztást, hanem az élményt keresik /Fotó: Profimedia, Panthermedia

Habár elérésükhöz széles digitális eszköztár áll rendelkezésre, figyelembe kell venni nagymértékű reklámkerülésüket is: sokkal fogékonyabbak a reklámblokkolók használatára és az online hirdetésekkel szemben is kevésbé toleránsak, mint az idősebb generációk képviselői. A helyzetet tovább nehezíti lecsökkent figyelemküszöbük is, a márkáknak mindössze 8 másodpercük van arra, hogy megnyerjék maguknak a Z-ket, így a tartalomgyártóknak ennyi idő alatt is befogadható megoldásokat kell kitalálniuk. Ráadásul a figyelmüket is nagymértékben megosztják, egy átlagos Z már 5 képernyő között váltogat (míg az Y generációnál ez a szám 3).

Erdős Dóra kommunikációs szakértő  szerint azonban csak azoknak a márkáknak lehet sikere, amelyek felismerik és használják a generáció jellemzőit: már nem a fogyasztást, hanem az élményt keresik, hogy a márka által közösséghez tartozhassanak. A Z generáció hatékony elérésének kulcsa tehát egy jól megfogalmazott üzenet lehet. Fazekas László digitálismarketing-vezető úgy véli, hogy ezek a fiatalok a hosszú szövegek helyett leadeket, rövid összefoglalókat és infografikákat fogyasztanak – a lista pedig a videós tartalmak iránti rajongással zárul.


Kapcsolódó Cikkek

  • Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

    Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

    Bátran kijelenthetjük, hogy kifejezetten jól sikerült a Suzuki Vitara újragondolása. A tavaly 30. születésnapját ünneplő széria felújított változata még szinte tininek számít, hiszen hazánkban 2015-ben gördült le a szerelősorról az első frissített vonalvezetésű modell, amelyen a megjelenés mellett több újítás is dicséri a tervezők keze munkáját.

  • Urmai Gabriella: Jelena lányai

    Urmai Gabriella: Jelena lányai

    Az élettolvaj visszatért! Urmai Gabriella hősei ezúttal is hús-vér emberek, történeteiket egy izgalmas, vérfagyasztóan szép és misztikus nyomozás során tárja elénk az író, miközben lerántja a leplet a 12 holttest titkáról.

  • Mit együnk tél végén?

    Mit együnk tél végén?

    Amikor szezonálisan étkezünk, étrendünk összhangban van az évszakokkal, de persze ez nem azt jelenti, hogy csak itthon termesztett élelmiszereket együnk.