EUR: 330,42 Ft
CHF: 301,78 Ft
2019. december 06., péntek
Miklós

Életmód

8 másodperc és a Z generáció már nem is figyel

Minden eddiginél kevesebb ideig tudnak figyelni, folyamatosan elérhetőek online, mégis elutasítják az ott látott hirdetéseket és hihetetlen tempóban változtatják szokásaikat: a Z generáció hatékony elérése napjaink egyik legnagyobb kihívása a márkák számára. Hazai szakemberek szerint személyre szabott üzenetekkel és a közösséghez való tartozás érzésével azonban ők is meggyőzhetők.

A Z generációs fogyasztók egyértelműen a marketingesek első számú fókuszává váltak az elmúlt években. A médiafogyasztók legnagyobb hányadát adják és 2020-ra ők bonyolítják a vásárlások 40 százalékát. Az 1996 és 2010 között született Z generáció tagjai a digitális korszak szülöttei, ami gyökeresen meghatározza tartalomfogyasztáshoz való viszonyukat. A hagyományos eszközökkel már nem érhetünk el náluk sikereket, megszólításukra az online felületek jelentik a fő platformot: leginkább mobilon, közösségi oldalakon, valamint kép- és videómegosztókon érhetők el – mint a Facebook, az Instagram, a Snapchat, a YouTube vagy a Pinterest.


Nem a fogyasztást, hanem az élményt keresik /Fotó: Profimedia, Panthermedia

Habár elérésükhöz széles digitális eszköztár áll rendelkezésre, figyelembe kell venni nagymértékű reklámkerülésüket is: sokkal fogékonyabbak a reklámblokkolók használatára és az online hirdetésekkel szemben is kevésbé toleránsak, mint az idősebb generációk képviselői. A helyzetet tovább nehezíti lecsökkent figyelemküszöbük is, a márkáknak mindössze 8 másodpercük van arra, hogy megnyerjék maguknak a Z-ket, így a tartalomgyártóknak ennyi idő alatt is befogadható megoldásokat kell kitalálniuk. Ráadásul a figyelmüket is nagymértékben megosztják, egy átlagos Z már 5 képernyő között váltogat (míg az Y generációnál ez a szám 3).

Erdős Dóra kommunikációs szakértő  szerint azonban csak azoknak a márkáknak lehet sikere, amelyek felismerik és használják a generáció jellemzőit: már nem a fogyasztást, hanem az élményt keresik, hogy a márka által közösséghez tartozhassanak. A Z generáció hatékony elérésének kulcsa tehát egy jól megfogalmazott üzenet lehet. Fazekas László digitálismarketing-vezető úgy véli, hogy ezek a fiatalok a hosszú szövegek helyett leadeket, rövid összefoglalókat és infografikákat fogyasztanak – a lista pedig a videós tartalmak iránti rajongással zárul.


Kapcsolódó Cikkek

  • A jó szájápolás megelőzhet számos betegséget

    A jó szájápolás megelőzhet számos betegséget

    A jó szájhigiéné több szempontból is fontos, hiszen általános egészségi állapotunkra nézve is kedvező hatással bír. Most kutatók egy meglepő tanulmányban arról számolnak be, hogy a fogmosás csökkentheti az Alzheimer-kór, valamint számos más betegség kockázatát, valamint segít a szív- és érrendszer védelmében.

  • Tudta? Ennyien hazudnak a munkájukról

    Tudta? Ennyien hazudnak a munkájukról

    Tegye a szívére a kezét mindenki! Ugye előfordult már, hogy lódított a munkahelyén? Persze nem kell rögtön valami hatalmas nagy hazugságra gondolni, de szinte biztos, hogy olyan ember nem létezik, aki még soha egyetlen egy kis füllentést ne ejtett volna meg, akár a főnökénél, vagy épp a kollégájának nem mondott igazat.

  • Akik már nem öregszenek meg

    Akik már nem öregszenek meg

    Az I. világháború lezárásának századik évfordulója alkalmából Peter Jackson, A Gyűrűk Ura trilógia Oscar-díjas rendezője bemutatja lélegzetelállító dokumentumfilmjét, amelyben a Nagy Háborút oly módon vitte a nagyvászonra, mint korábban senki más.

  • Télen is óvjuk a bőrünket!

    Télen is óvjuk a bőrünket!

    A tél, az extrém hideg, a fűtött lakások szárazabb levegője, valamint a kinti és benti hőmérséklet közötti különbség megviseli a bőrt. Dr. Torma Katalin, az Oxygen Medical bőrgyógyász szakorvosa olyan hasznos tanácsokkal szolgál, amelyek segítenek a problémás, viszkető bőrt újra selymessé, hidratálttá tenni.