EUR: 317,37 Ft
CHF: 279,51 Ft
2019. január 21., hétfő
Ágnes

Egyéb Sopron

Elkezdték az M85-ös gyorsforgalmi út építését

A Modern Városok Program részeként, ünnepélyes keretek között került sor az M85 Csorna II–Sopron–Kelet-Fertőrákos csomópont közötti autóút alapkőletételére Sopron határában. A gyorsforgalmi út csaknem 57,45 kilométer lesz Csornától Fertőrákosig.

Most már vitathatatlan tény: újabb történelmi fejlesztés indult a térségben. A munkálatok ugyan korábban elkezdődtek, az M85-ös gyorsforgalmi út hivatalos alapkőletételét nemrég tartották Sopron és Kópháza között, a 84-esnek azon a pontján, ahol a kétszer kétsávos autóút eléri majd a főutat. Az ünnepi pillanatra nagyon sok vendég érkezett.

Kétségtelen tény, hogy óriási dolog az M85-ös megépítése a térségben
Fotó: Griechisch Tamás

Firtl Mátyás kiemelte az Orbán-kormány óriási segítségét és támogatását, amely egyedüliként felismerte és segítette a Sopron számára létérdeket jelentő ügyek megvalósulását. Az országgyűlési képviselő elmondta, éppen az 1921-es népszavazás előestéjén, a 100. évforduló előtt fejeződhet be a mostani szakasz építése.
Dr. Fodor Tamás az autóút gazdasági előnyeiről szólt és emlékeztetett 2015-re, amikor a miniszterelnökkel aláírta a Modern Sopron szerződést, amelynek első pontja volt az M85-ös megépítése. A polgármester hangsúlyozta, az ország gazdasági teljesítménye tette mindezt lehetővé, hiszen hazai forrásból valósul majd meg az építkezés finanszírozása. Az autóút bekapcsolja Sopront a Budapest–Bécs gyorsforgalmi úthálózatba, és biztonságos közlekedési feltételeket teremt. Nem beszélve arról, hogy versenyelőnyt jelent a már működő cégeknek, a kis -és középvállalkozásoknak, és azoknak, amelyek újonnan települnek majd az új ipari parkba. Dr. Fodor Tamás egyúttal köszönetét fejezte ki a kormánynyak.
Barcza Attila fejlesztési tanácsnok az autóút és a turizmus kapcsolatát elemezte. A kormány 2016-ban nyilvánította kiemelt turisztikai térséggé Sopront és a Fertő-tájat, a fejlesztésekhez forrásokat biztosított. A korszerű M85-ös várhatóan nagyban hozzájárul a turizmus további fejlődéséhez. Ahhoz, hogy nemzetközi turisztikai fogadó területté is váljunk, alapfeltétel az M85-ös.

Az új autóút bekapcsolja a térséget a hazai- és nemzetközi autópálya-hálózatba
Fotó: Griechisch Tamás


Az alapkőletételen Hámori György, Kapuvár polgármestere is részt vett, és kiemelte, mekkora előnnyel jár a rábaköziek számára az autóút.

Mayer András, a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese az autóút műszaki tartalma kapcsán megemlítette, hogy már tervezik a Fertőrákos csomópont–országhatár szakaszt. Ennek egyik legnagyobb kihívása a közel 700 méter hosszú Bécsi-dombi alagút lesz.

Az M85-ös számokban
A 2 x 2 sávos Csorna II–Fertőrákos közötti autóút hossza 57,45 kilométer lesz, hét, különböző szintű kereszteződéssel, negyvenöt híddal és két vadátjáróval. A tervezett sebesség maximum 110 kilométer/óra. Négy szakaszban építik meg 171 milliárd forintos összköltségből, és várhatóan 2020 negyedik negyedévében adják át.

Az alapkő jelzi: történelmi beruházás kezdődött
Fotó: Griechisch Tamás

Kapcsolódó Cikkek

  • Ön is segíthet a beteg édesapán!

    Ön is segíthet a beteg édesapán!

    Tomek Zoltán élete csatáját vívja. Ismét. A Nyíregyháza Spartacus szurkolójának megsegítésére árverés indult: egy olyan Szpari felsőre lehet licitálni, melyet válogatott labdarúgók írtak alá – olvasható a nyíregyházi focicsapat hivatalos facebook oldalán.

  • Kibérelhető a civil ház

    Kibérelhető a civil ház

    Megújult a kerületi önkormányzat Civilháza – volt Corvini Domini épülete – a Táncsics utca 10. szám alatt. A felújítás költsége közel 35 millió forint. Az épület felújítása kívül-belül a Kerületgazda Szolgáltató Szervezet munkáját dicséri.