EUR: 322,57 Ft
CHF: 282,67 Ft
2018. október 24., szerda
Salamon

Egyéb XX.kerület

Jól vizsgázott a Limo

Teszteltük a MOL Limo szolgáltatást, azaz „közösségi autóztunk” a fővárosban. A szolgáltatás lényege, hogy amikor épp autóra van szükségünk, ne taxiba üljünk vagy „tömegközlekedjünk”, hanem mi vezessük a kiválasztott helyre a kényelmes Volkswageneket. A kezdeti gyermekbetegségektől eltekintve erre tökéletesen alkalmas az a háromszáz autó, amely rendelkezésünkre áll.

Február végéig kedvezményes áron, percenként 33 forintért autózhattunk a MOL Limo szolgáltatás segítségével, ami a tömegközlekedési eszközökre szóló jegyek árát figyelembe véve is megtérült, ha csak 10-20 percet haladtunk, amivel nem túl forgalmas időszakban a fél várost át lehetett szelni.


Az első lépés megkeresni a szabad autókat a telefonon (Fotó: Mészáros Diána)

A rendszer egyszerű: a mobilapplikáció megmutatja, hol található a legközelebbi autó, amelyet lefoglalhatunk, onnantól húsz percünk van beülni a kocsiba, amelyet szintén az okostelefon segítségével lehet kinyitni. Nincs üzemanyag- és parkolási költség, ezeket a most már percenként 66 forintos díj fejében a MOL állja. A regisztráció továbbra is ingyenes, ahogy április 30-ig havidíjat sem vezetnek be. Jelenleg a város tíz kerületét fedi le a MOL Limo szolgáltatás, de 2020-ra kiterjesztik a főváros közigazgatási határáig, miközben fokozatosan állítják át a flottát elektromos járműparkra, és évente százzal bővítik az igénybe vehető autók számát, vagyis az évtized végére hatszáz közösségi e-kocsit használhatnak a fővárosiak.

Az applikációval nyílik az autó, kulcs a kesztyűtartóban (Fotó: Mészáros Diána)

Aki próbált már automata váltós gépkocsit vezetni, pláne elektromos változatot, nagy meglepetés nem érheti, amikor beül ezekbe a Volkswagenekbe. Aki más típusokhoz szokott, esetleg nem annyira rutinos sofőr, biztos kell néhány perc, míg hozzászokik. Már ha van autó a közelben, és az ki is nyílik. Sajnos kétszer is pórul jártunk. Egy alkalommal a Bazilika közelében két lefoglalt autó sem volt a megjelölt helyen, majd a harmadik és negyedik nem nyílt ki. Utóbbi a nehezen elért ügyfélszolgálat távoli újraindításának köszönhetően lett a miénk, de ez egyórás csúszást okozott a napi rutinban, ami sokaknak egyáltalán nem fér bele. A peremterületen felvenni szándékozott autónál is technikai gondok adódtak, ami azt eredményezte, hogy ott kellett hagyni, és hosszú séta, majd tömegközlekedés következett, ami egy fontos találkozó kiesését jelentette. Az eseteket kivizsgálták, majd a következő használatkor jóváírták.


200 benzines és 100 elektromos autó vár minket (Fotó: Mészáros Diána)

Az a tendencia figyelhető meg, hogy a munkaidő kezdetére az autók többsége a központibb részeken összpontosul, majd munkaidő végén mindenki kiautózik a külső területekre, és szétszóródik a készlet. Ez azt is jelenti, hogy a belvárosban nem sok autó marad esténként, persze ez a géppark bővítésével a jövőben talán változik.

Ha sérülést látunk, használat előtt jelentenünk kell

Címkék

Kapcsolódó Cikkek