2018. július 23., hétfő
Lenke

Életmód

Így nyithatunk ügyfélkaput

A közigazgatási ügyintézés során rendkívül fontos az egységesítő, könnyen áttekinthető ügymenet. Ezt az interneten egyfajta egyablakos ügyintézési helyként az Ügyfélkapu valósítja meg. Akinek van személyes ügyfélkapuja, az a kormányzati portálon keresztül különböző közigazgatási szervek elektronikus szolgáltatásait veheti igénybe.

Létrehozásához első lépésként regisztrálnunk kell, amit megtehetünk bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, a NAV ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten. Szükségünk lesz személyazonosításra alkalmas igazolványra (személyi, útlevél, jogosítvány), amellyel igazolhatjuk a személyazonosságunkat, lakcímkártyára, e-mail-címre, amelyre megkapjuk az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódot. Fontos, hogy a kód megküldése után öt napon belül aktiválnunk kell a regisztrációt.

Kapcsolódó Cikkek