EUR: 313,80 Ft
CHF: 276,34 Ft
2019. március 19., kedd
József, Bánk

Sport

Vivien 500 lóerővel hódít a versenypályán

Ahhoz képest, hogy Keszthelyi Vivien 14 évesen akkorát bukfencezett autójával a Salzburg-ringen, hogy ezután józan gondolkodású ember még a versenypályák környékét is elkerülte volna, őt csak megacélozta a baleset. Olyannyira, hogy idén a világ legfiatalabb női pilótájaként már a GT-sorozatban versenyezhet egy 500 lóerős Audi R8-assal.


MTI Fotó: Kovács Tamás


MTI Fotó: Kovács Tamás

Mindenesetre, most már a közutakon is legálisan száguldozhatna, hiszen néhány hete már jogosítványa van, ráadásul karnyújtásnyi közelségbe került a helikoptervezetői engedély megszerzéséhez is, és ha már így lendületbe jött, talán egy-két év múlva egy vadászgép vagy egy torpedóromboló fülkéjében láthatjuk. Erre azonban nem kell mérget venni, hiszen az ifjú pilóta inkább a földön jár, a helikoptervezetés csak egy rendkívüli lehetőség volt, amit – természetesen – kihasznál.


– Az autó volánja mögött érzem magam igazán elememben – árulta el a 17 éves pilóta, aki minden energiájával a vezetésre koncentrál, ezért inkább a magántanulók életét választotta. A versenyzés egész embert kíván, tavaly az Audi TT nemzetközi sorozatában eltöltött hónapjai során ez már bebizonyosodott, s munkával, tapasztalatszerzéssel eltöltött idő során hamar rájöhetett erre. – Civilben a türelmesebbek közé tartozom, bár ha nagyon felhúz valaki, azért oda-odalépek a gázra, bár az nagyon ritka, hiszen mérsékelnem kell magam, mert a versenygépem mellé használatra kapott új Audi Q2-esem oldalán ott virít a nevem.

Viviennek a legnagyobb kitartásra egyébként a szülői ellenállás megtörése érdekében volt szükség. Tizenhárom évesen vitte ki édesapja először autóversenyre, hiszen a Forma–1-es futamok rendszeres figyelemmel kísérése után élőben is kíváncsi volt az autósport világára.


– Két hónapig nyúztam apámat azzal, hogy versenyezni akarok, azt hitte, hamar belefáradok, és feladom. Tévedett, aztán kötélnek állt, azzal a feltétellel, hogy, ha nem megy nem piszkálom többet. Nagyon ment, így 2014-ben már a Suzuki Swift Cup sorozatában külön engedéllyel indulhattam, és a juniorok között a harmadik, abszolútban pedig a hatodik helyen végeztem.

Nem csoda, hogy megkereste az Audi Sport Racing Akadémiája, ahol profik irányítása mellett lesheti el a versenyzés fortélyait. Nem beszélve arról, hogy – mivel az akadémia ingyenes – ezzel a szülei pénztárcáját is megkíméli. S csodák, csodája, az ifjúpilóták többségétől eltérően Vivien nem dédelget Forma–1-es álmokat.

– Hívtak a több Formula osztályban szereplő pilótát is képző Príma csapatba, de engem sokkal jobban vonz a zárt kocsiszekrény, így a német túraautó-bajnokság, a DTM lenne az igazi cél.

Amely nem is annyira elérhetetlen, hiszen nem sok nő koptatja a volánt a nemzetközi autósportban. Ki tudja, lehet, hogy az amerikai Danica Patrickra Európa Keszthelyi Viviennel válaszol? Mindenesetre az ifjú reménységet és új autóját, az Audi R8 LMS GT-t június első hétvégéjén a Hungaroringen közelebbről is megnézhetik a szurkolók, hiszen a hat helyszínen – a DTM futamaival egy időben és helyen – rendezett sorozat harmadik állomása Mogyoród lesz.

Kapcsolódó Cikkek