2018. július 23., hétfő
Lenke

Belföld

Budapest lesz Európa fűszere

„Spice of Europe” vagyis Európa fűszere címmel nagyszabású nemzetközi kampányt indít a kormány elsősorban Budapest turisztikai népszerűsítésére. A fővárosról készített fiatalos, lendületes kampányfilmet a világ minden táján vetítik majd.

– A turizmus iparág a nemzeti össztermék 10,5 százalékát tette ki tavaly: 12 millió turista több mint 30 millió vendégéjszakát töltött el hazánkban, de a hosszú távú cél, hogy ezt 2030-ra 30 millió vendégéjszakára és a GDP 16 százalékára emeljük – hangsúlyozta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója tegnap a kampányfilm bemutatóján, az Uránia Filmszínházban.


Hozzátette: 2016–2017-ben a hazai turizmus a világátlag kétszeresével és az EU-átlag háromszorosával gyarapodott, kampányt pedig akkor kell indítani, amikor valami jól megy, nem amikor pang.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes
Fotó: Mészáros Diána


Guller Zoltán arról is beszámolt, hogy a reklámfilm külföldi megjelenítésére 1,3 milliárd forintot terveznek költeni, az amerikai CNN például 800 alkalommal vetíti majd a Magyarországot népszerűsítő kisfilmet. – Az a cél, hogy az utazók, ha elhatározzák, mit kell mindenképpen megnézniük, akkor Párizs és London mellett Budapest is eszükbe jusson – szögezte le a vezérigazgató.

Guller Zoltán vezérigazgató, MTÜ
Fotó: Mészáros Diána

 

– Budapest nélkül nincs magyar turizmus – hangsúlyozta az eseményen Szalay-Bobrovnicky Alexandra főpolgármester-helyettes, aki fővárosunk biztonságosságát is hangsúlyozta. – A tavalyi vizes világbajnokság idején pedig az is kiderült, hogy nem csupán beérhetjük, meg is előzhetjük fő konkurenseinket, Bécset és Prágát, hiszen akkor júliusban az árbevétel tekintetében eléjük kerültünk.

A videót itt tekintheti meg:

 

 

 

Kapcsolódó Cikkek