EUR: 322,77 Ft
CHF: 281,53 Ft
2018. október 20., szombat
Vendel

Életmód

Herczig Norbert is kipróbálta a pneumobilt

Aligha létezik a pneumobiloknál környezetkímélőbb négykerekű jármű. A sűrített levegővel hajtott kocsikkal persze nem nagyon találkozunk a közutakon, de megépítésük a mérnökhallgatók számára igazi kihívás. 

Már versenyeznek is egymással az efféle autók, a jövő mérnökei által épített, sűrített levegővel hajtott járművek a hét végén Egerben csapnak össze. A XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen kilenc ország húsz egyetemének 40 csapata méri össze tudását, s ott lesz a BME Műszakik Pneumobil Team is, amelyet az a megtiszteltetés ért, hogy a felkészülés hajrájában meglátogatta Herczig Norbert, a négyszeres abszolút magyar ralibajnok. Az immár az Európa-bajnokságban szereplő pilóta a csapat által épített pneumobilt is kipróbálta, és hasznos tanácsokkal látta el a mérnökhallgatókat.
– Le vagyok nyűgözve – dicsérte a pilóta Bolgár Milán csapatkapitány és társai teljesítményét. – Kicsit furcsa, hogy szinte a földön ülök, de nagyon tetszenek a technikai megoldások. Le a kalappal a srácok előtt, látszik, hogy rengeteg munka van benne. Vezetni, kipróbálni is remek érzés volt.
Bár a diákok alighanem örülnének, ha Herczig Norbert is rajthoz állna Egerben a hétvégén, így sem kell félteni a Műszaki Egyetemet, elvégre a BME 2008 óta, vagyis a kezdetektől képviselteti magát a versenyen.
Az egyetemisták három számban mérik össze tudásukat Egerben a XI. Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyen: hosszú távú, gyorsasági és ügyességi futamon. A zsűri a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt, emellett a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést díjazza, a fődíjat pedig a különböző versenyszámok összesített győztese kapja meg. A „Legjobb pneumobil” cím mellé egymillió forintos pénzdíj is jár.


 

Herczig idén az Eb-re koncentrál

Herczig idén hat versenyen indul az Eb-n, ebből kettő már lement, egy 6. és egy 11. hely a mérlege, de ahhoz képest, hogy a nemzetközi porondon még zöldfülű, ez nem rossz eredmény.

– A következő verseny Görögországban lesz, majd Cipruson, Csehországban és Lengyelországban állunk rajthoz – mondta Herczig. – Ez a tesztév, de ez nem azt jelenti, hogy csak kocsikázom, ahhoz már túl régóta csinálom, és elég sokba is kerül. A MOL Racing Teammel több idényben gondolkodunk, és bízom benne, hogy a következő években lesz lehetőség dobogós helyért menni. A magyar bajnokságban idén csak a Veszprém Rallye-n indulunk.

Kapcsolódó Cikkek