EUR: 323,19 Ft
CHF: 287,30 Ft
2018. december 11., kedd
Árpád, Árpádina

Életmód

A közösségi médiát használjuk hírforrásként

Profimedia, Alamy

Magyarországon a közösségi média lett az első számú hírforrás – áll a Reuters Institute nemrég közzétett, digitális hírfogyasztásról szóló 2018-as elemzésében, amely a YouGov 37 ország 74 ezer online hírolvasójának bevonásával készített felmérésén alapul. A dokumentum külön cikket szentel Magyarországnak is, ahol egy több mint kétezer fős magyarországi mintára építve, 81 százalékos online penetrációval számolva vonták le a következtetéseket. Bár tízből kilenc netező már az internetet nevezi meg a legfontosabb hírforrásként, még mindig 70 százalék tévézik, és 20 százalék újságot is olvas – ez annál inkább igaz, minél kisebb közösségekről van szó. 43 százalék szokott megosztani híreket közösségi oldalakon vagy levélben, minden ötödik hírolvasó pedig kommenteket is fűz az így kapott vagy a híroldalakon talált anyagokhoz. A közösségi médiát a magyarok kétharmada használja hírforrásként, ami a most vizsgált 37 ország közül az egyik legmagasabb arány. A magyar fogyasztók 8 százaléka fizet vagy fizetett már valamilyen formában az online hírekért, ami a nemzetközi lista aljához közeli eredmény.


Kapcsolódó Cikkek