EUR: 323,94 Ft
CHF: 287,64 Ft
2018. szeptember 22., szombat
Móric

Belföld

AMC: a hazai dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány indult

A hazai dinnye fogyasztását népszerűsítő kampány indult hétfőn “Nyár, dinnye, szeletem” elnevezéssel az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) összefogásával – közölte az AMC az MTI-vel.

A közlemény szerint a kampányban különböző helyszíneken, rendezvényeken, valamint gyermektáborokban ismertetik a Magyarországon kapható dinnyefajták jellegzetességeit, felhasználásuk sokféleségét, a dinnyefogyasztás előnyeit.


Győrffy Balázs, a NAK elnöke június 13-án, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületével kötött együttműködési megállapodást követő sajtótájékoztatón elmondta, hogy becslések szerint idén a görögdinnye várható termésmennyisége 192 ezer tonna lesz, mintegy 5 százalékkal kevesebb a tavalyinál. Ennek 40 százalékát exportálják a termelők, jelentős felvevőpiacnak számítanak a környező országok, valamint Németország és a Baltikum.

A NAK elnöke rámutatott arra, hogy Magyarországon található Európa negyedik legnagyobb görögdinnye-termőterülete, amely az elmúlt 15-20 évben csökkenő tendenciát mutatott, de az utóbbi 2-3 évben sikerült 5 ezer hektár körül stabilizálni. Így idén a görögdinnye termőterülete a tavalyival közel azonos, mintegy 4800 hektár lesz.

Győrffy Balázs szerint az elmúlt évek promóciós kampányainak sikerét bizonyítja a hazai fogyasztás növekedése: míg az éves dinnyefogyasztás 10 éve fejenként 8-9 kilogramm volt, mostanra 13-15 kilogramm körül mozog.

Kapcsolódó Cikkek