EUR: 322,87 Ft
CHF: 281,28 Ft
2018. október 19., péntek
Nándor

Életmód

Egyenes út vezet a betondzsungelből a természetbe – Suzuki V-Strom 650

Sok motoros ekézi az új VStrom formabontó megjelenését, ami nem is csoda. Időre van szükség, míg szemünk megszokja az ezres nagy testvértől örökölt markáns vonalakat. Ennek ellenére higgyük el, könnyen felfedezhető benne a szépség még akkor is, ha első ránézésre nem tűnik odaillőnek például a fényszóró alatti kacsacsőrös kialakítás. 

A részleteknél nem lehet túl sokat időzni, hiszen a gyártó olyannyira az egyszerűségre koncentrált, hogy még a kormány is egy egyszerű csőre emlékeztet. De mindezek ellenére egy nagyon szerethető, meglepően jól motorozható túramotor lett a legújabb DL a maga 216 kilójával.

/Fotó: Lokál

Mint ahogy ma már egyre több típusban felfedezhető a kuplung nélküli indítás, furcsa lett volna, ha pont az új V-Strom ne kapta volna meg ezt az apró, de mégis hasznos kényelmi funkciót a két fokozatban állítható és kapcsolható kipörgésgátló és a lefulladásgátló elektronika mellett. Utóbbiról már írtunk korábban, az SV650X kapcsán, lényege, hogy a kuplung felengedésekor a gázkar használata nélkül megemelkedik a fordulatszám. Hasznos találmány, például a dugóban való araszolás kellemetlen pillanatainak átvészelésére.

Műszaki adatok

  • Motortípus: négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, 90 fokban döntött kéthengeres V-motor
  • Hengerűrtartalom: 645 cm3
  • Teljesítmény: 53 kW, 71 LE
  • Forgatónyomaték: (Nm/min.): 62/6’500
  • Sebességváltó: 6 sebességes
  • Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 2275/910/1405
  • Tengelytáv (mm): 1560
  • Ülésmagasság (mm): 830 (810 és 850 is rendelhető)
  • Hasmagasság (mm): 170
  • Menetkész tömeg (kg): 216
  • Üzemanyagtartály (l): 20
A motorból 71 lóerőt sikerült kisajtolni, aminek tükrében nem egy erőművészről van szó, ám ennek ellenére meglepően jól hasít. Sehol nem éreztem, hogy kihagyott volna az erőforrás, még akkor sem, amikor utassal vagy csomagokkal megpakolva kellett bizonyítania.
A VStrom segédváza keskenyebb lett az elődjénél, ebből adódóan a nyereg is szűkült egy picit. Az üléspozíció semmit nem változott, a hegyesebb térdszög és a magasabb, szélesebb kormány miatt semmilyen negatív élmény nem ért a megtett valamivel több mint 600 kilométer alatt. Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy hosszú távon is kényelmesnek mondható vele a motorozás változó útkörülmények mellett is. Az utasnak sincs oka panaszra, ugyanis a hátam mögött helyet foglaló tesztalanyom véleménye is hasonló volt a kényelmet illetően, mint nekem, ráadásul nem csúszott a nyakamra minden egyes fékezésnél vagy lejtőkön haladva.
A futóművet érezhetően inkább a kényelemre hangolták, ami hétköznapi használat során jól szuperál két személy alatt is, ám ha egy picit komolyabb túrára indulnánk úttalan utakon, jó felkészülni, hogy a központi rugóstag okozhat némi kellemtelenséget, aminek hatására kis tempónál picit borulhat az egyensúly. Azt azonban szeretném kiemelni, hogy ha nem a Dakarra vagy a zempléni hegyek átszelésére készülünk, tökön-paszulyon keresztül, az utakat messze elkerülve, akkor a Suzuki VStrom 650 szuper választás lehet azok számára, akik all roadban gondolkodnak. Az ABS rendszerrel felszerelt fékekbe szinte lehetetlenség volt belekötnöm. Akár már egy ujjal, minimális erőkifejtéssel megfelelő fékhatást értem el, lazán megálltam minden akadály előtt.

/Fotó: Lokál

A tandemkatalizátorral felszerelt, magasra húzott kipufogórendszer elég rusnyára sikerült, ezen nincs mit szépíteni, ám cserébe igen könnyű lett. Ha esetleg hosszabb útra indulnánk, természetesen ez a paripa is teljes mértékben feldobozolható, az utaskapaszkodó és a hátsó csomagtartó is olyan masszívra sikeredett, hogy utasom még mindig érzi a vele való találkozást a térdén. Hogy hogyan találkoztak? Azt ne kérdezze senki, mert nem tudom. Valószínűleg a le- vagy felszállásnál.
A motor három pozícióba állítható szélvédőjének kialakítása egészen jól sikerült, hiszen magasabb sebesség mellett, autópályán sem gyűlt meg a bajom az erős menetszéllel, turbulens levegővel. Az viszont botrány, hogy ha állítani akarunk rajta, négy csavart kell kihajtani, áttenni a plexit egy másik pozícióba, majd visszacsavarozni. Könyörgöm, erre nem volt valami egyszerűbb megoldás? Imbuszkulcskészlettel a csomagtartóban rójam a kilométereket? Mondjuk az ülés alatti poggyásztérbe más nem is nagyon fér be a papírokon, egy sminkkészleten vagy néhány csavarkulcson kívül. Igazán örökölhette volna az ezres nagy testvértől az egy mozdulattal, menet közben állítható dőlésszög-szabályozást.

/Fotó: Lokál

A kormányra szerelt kezelők kialakítása jól sikerült, kézre állnak. Újdonság, hogy a reflektor kapcsolója a fénykürthöz került, amit a gomb előrebillentésével lehet aktiválni. Könnyen megszokható, kényelmes megoldás. A bal hüvelykujjnál található a műszerfal billenőkapcsolója, amelyet fölfelé nyomkodva a kijelző felső felét vezérelhetjük, lefelé pedig értelem szerint az alsót. A SET gomb lenyomása után akár a kipörgésgátlót is kikapcsolhatjuk.
A műszerfal részletes, és igen sok információt mutat. A fordulatszám-kijelző mellett jobbra található LCD-kijelzőn láthatjuk a sebességet, az aktuális váltófokozatot, a hűtővíz hőmérsékletét, a pontos időt, a külső hőmérsékletet, az üzemanyagtartály töltöttségét és a kipörgésgátló üzemmódját.

/Fotó: Lokál

A felső blokkban a két napi számláló mellett az összes megtett kilométer kijelzőjét találjuk, alul pedig a pillanatnyi és az átlagfogyasztásról, a megtehető kilométerek számáról informálódhatunk, valamint egy feszültségmérő is helyet kapott. Ha már túramotor, a műszerfalat egy 12 voltos szériacsatlakozóval is ellátták, amellyel kényelmesen tölthetjük okostelefonunkat vagy GPS-ünket. A péklapátra emlékeztető (nem hátrány) visszapillantó tükrök maradtak a régiek, kifejezetten jól biztosítják a hátratekintést.
A VStrom húsz liter üzemanyag befogadására alkalmas, ami 5,6-es fogyasztás mellett, vegyes útkörülmények között (földút, városi utak, országút, autópálya) nagyjából 250-270 kilométerre volt elég. A gyár 4,1 literes fogyasztási átlagot ad meg, ami nem tűnik lehetetlennek, így akár ötszáz kilométeres hatótáv is kipréselhető belőle, ha odafigyelünk csuklónk mozgására a gázkaron. Mérete ellenére igen barátságos és fordulékony, jól lehet bánni vele a fővárosi dugókban, ugyanis meglepően kis helyeken is elfér. Ez a VStrom számomra kimeríti a tökéletes, hétköznapokban is használható túramotor fogalmát.
Ha mindezt forintosítani szeretnénk: 2 millió 349 ezret kérnek el ezért a darabért, míg a küllős XT változatért 2 millió 499 ezer forintot kell kipengetni a pénztárnál. Ha esetleg valaki az alapfelszereltségen túl szeretne valami pluszt, a Suzukitól vásárolhat bukócsövet, nagyobb plexit, markolatfűtést, középsztendert, LED-es indexeket, de még ködlámpákat is szerelhet erre a túrabajnokra.

Kapcsolódó Cikkek