2018. szeptember 25., kedd
Eufrozina, Kende

Egyéb Miskolc

121 éves a villamosközlekedés

A helyi közlekedési vállalat a napokban ünnepelte fennállásának 121. évfordulóját. Ebből az alkalomból ismét kigurult a remizből a piros bécsi és a sárga Tátra villamos is. 

Ezeknek a szerelvényeknek a közlekedésbe állításával azokra emlékezett a város közlekedési vállalata, akik 1897. július 10-én lehetővé tették és elindították a villamosközlekedést Miskolcon a városhatáron kívül eső Tiszai pályaudvar és a Verestemplom között, a mai 1-es villamossal megegyező vonalon.


A Tátra villamosok is forgalomba állnak az évfordulón – fotó: MVK Zrt.

A villamos sikerén felbuzdulva a város erre merőlegesen újabb, szintén egyvágányos villamosvonalat épített, amely észak–déli irányban haladt a Búza tér és a Népkert között. Ezt jóval kevésbé használták ki, ezért már négy hónap múlva felmerült, hogy megszüntetik, de erre 1960-ig nem került sor, sőt 1910-ben Hejőcsabáig meg is hosszabbították.

Négy éve új villamosok közlekednek Miskolcon

A vasgyár munkásai kérésére  kiépült a Verestemplom–Vasgyár vonal is, ez helyiérdekű vasútként kapott engedélyt, mivel Diósgyőr ekkor még Miskolctól különálló település volt. Más járművekkel közlekedett, és indulásakor még másik cég üzemeltette. 1906-ban sikerült a két vonalat egyesíteni, ettől kezdve átszállás nélkül  lehetett eljutni a pályaudvartól a vasgyárig. 1909 után ezt a vonalat kétvágányúsították, egyelőre csak a Tiszai pályaudvar és a Városház tér között. Új villamosvonal 1951-ben épült, egy egyvágányos szárnyvonal a DVTK Stadion mellől a nehézszerszámgépgyárig. Ezzel egy időben, 1951–1952 közt teljesen kétvágányosították a diósgyőri vonalat.

Legutóbb 2010–2012 közt fektettek le új villamossíneket, amikor a Zöld Nyíl program keretében – a villamospálya rekonstrukcióját követően – Majláth városrészig meghosszabbították az 1-es villamos vonalát.

Kapcsolódó Cikkek