EUR: 332,47 Ft
CHF: 303,24 Ft
2019. szeptember 19., csütörtök
Vilhelmina

Egyéb Ózd

A vidékfejlesztés záloga az útfelújítás

A hazai közutak állapota mindennapos beszédtémát szolgáltat az embereknek. Úgy tűnik, hogy az útfelújítás olyan, mint a labdarúgás – mindenki ért hozzá. Legalábbis ez köszönt vissza a legnagyobb közösségi oldalon megjelent bejegyzésekből. A miskolci sajtótájékoztatón részletek hangzottak el az idei útfelújításokról.

Útjaink jelenlegi állapotával a Magyar Közút Nonprofit Zrt. országos és megyei vezetői is tisztában vannak. Éppen ezért országos szinten 100 milliárd forintos hazai finanszírozású útfelújítási projektlistát állítottak össze erre az esztendőre. Ezt egészítik ki azok az uniós források, amelyeket a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) keretében ítéltek oda a pályázóknak.


– Borsod-Abaúj-Zemplén megyében több mint 70 kilométer hosszúságú utat tudunk felújítani a mintegy 5,4 milliárd forintos TOP-forrásnak köszönhetően. A hazai 7,6 milliárd forintos támogatás felhasználásával pedig 84 kilométert tudunk helyreállítani. A munkákat tavasszal elkezdtük és bizton állíthatom, hogy év végére valamennyit be is fejezzük – mondta el Peiker Tamás, a Magyar Közút megyei igazgatója.

Fotó: Lokál
Peiker Tamás (balra)  Riz Gábor és Hörcsik Richárd országgyűlési képviselőkkel tartott sajtótájékoztatót az útfejlesztésekről

B.-A.-Z. megye 3. sz. választókerületének országgyűlési képviselője napi kapcsolatban áll az útfelújítást végző cég vezetőivel, hogy a rendelkezésre álló összegek ott hasznosuljanak, ahol a legnagyobb szükség van rájuk. Ennek köszönhetően újult meg többek között az elmúlt években a borsodnádasdi szerpentin, de ugyanilyen fontos volt a 27-es számú főút szakaszonkénti felújítása, egészen az országhatárig. Ebben az esztendőben Ózd térségében több mint négymilliárd forint jut útfelújításra.


Fotó: lokál
A Bükk-Hegyháton Borsodbóta és Nekézseny között történt útberuházás

– Térségünkben sok hazai és külföldi turista fordul meg, akik közútjaink állapotáról is véleményt mondanak. A biztonságos közlekedés mellett ezért is fontos, hogy útjaink európai minőségűek vagy azokat megközelítőek legyenek – fogalmazott Riz Gábor. – Az is hozzátartozik az összképhez, hogy a korábbi 3–5 tonnára épült útalapokon ma már 40 tonnás teherautó-szerelvények közlekednek, ami jelentősen rontja az utak állapotát. Ezért számunkra politikai-gazdasági kérdés is, hogy mind a vállalkozások, mint a közösségi közlekedők és az idegenforgalom résztvevői is olyan minőségű utakat kapjanak a jövőben, amilyeneket okkal-joggal megérdemelnek – tette hozzá Ózd és térségének országgyűlési képviselője.

Kapcsolódó Cikkek

  • Jól halad a sétány építése

    Jól halad a sétány építése

    Heteken belül elkészül az Újhegyi sétány harmadik szakaszának felújítása. A 2016-ban átadott első, majd a 2019 tavaszán elkészült második ütemet követően az önkormányzat immár teljes hosszában újjávarázsolja a kerület legnagyobb lakótelepének főutcáját.

  • Grezsa könnyen járható várossá tenné Vásárhelyt

    Grezsa könnyen járható várossá tenné Vásárhelyt

    Öt év alatt 50 kilométernyi utat újítana fel a vásárhelyi polgármesterjelölt, aki rendbe tenné a város járdáit, növelné a tram-train szerelvények számát, kártalanítaná a nyomvonal mellett lévő üzleteket, és elektromos buszokkal oldaná meg a helyi tömegközlekedést.

  • Szücsné vértesszőlősi képviselőként Tatabánya ellen szavazott

    Szücsné vértesszőlősi képviselőként Tatabánya ellen szavazott

    Szücsné Posztovics Ilona, a DK és a többi ellenzéki párt polgármesterjelöltje vértesszőlősi önkormányzati képviselőként arra szavazott, hogy Vértesszőlős a Tatai járáshoz tartozzon, ne Tatabányához – ismertette sajtótájékoztató keretében Salló Győző.