EUR: 323,97 Ft
CHF: 285,38 Ft
2018. szeptember 26., szerda
Jusztina

Életmód

Egy klasszikus – kacsacsőrrel

Sok motoros ekézi az új VStrom formabontó megjelenését, ami nem csoda: időre van szükség amíg szemünk megszokja az ezres nagy testvértől örökölt markáns vonalakat. De azért könnyen felfedezhető benne a szépség akkor is, ha első ránézésre nem tűnik odaillőnek például a fényszóró alatti kacsacsőrös kialakítás. 
A részleteknél nem lehet túl sokat időzni, hiszen a gyártó annyira az egyszerűségre koncentrált, hogy még a kormány is egy csőre emlékeztet. De szerethető, jól motorozható túramotor lett a legújabb DL a maga 216 kilójával.

/Fotó: Lokál

A motorból 71 lóerőt sikerült kisajtolni, aminek tükrében nem egy erőművészről van szó, ám ennek ellenére meglepően jól hasít. Sehol nem érezni motorkihagyást. VStrom segédváza keskenyebb elődjénél, így a nyereg is szűkült. Az üléspozíció semmit nem változott, a hegyesebb térdszög, a magasabb és szélesebb kormány miatt kellemes élmény volt a megtett 600 kilométer.


/Fotó: Lokál

A futóművet kényelemre hangolták, jól szuperál két személy alatt is, ám ha komolyabb túrára indulnánk úttalan utakon, jó felkészülni, hogy a központi rugós tag okozhat kellemtelenséget. Persze ha nem a Dakarra vagy a zempléni hegyek átszelésére készülünk, tökön-paszulyon át, akkor a Suzuki VStrom 650 szuper választás az all roadban gondolkodóknak.

A motor három pozícióba állítható szélvédőjének kialakítása jól sikerült, hiszen magasabb sebesség mellett sem okoz gondot az erős menetszél vagy a turbulens levegő. Az viszont botrány, hogy ha állítani akarunk rajta, négy csavart kell kihajtani, áttenni a plexit egy másik pozícióba, majd visszacsavarozni.
Ha már túramotor, a műszerfalat egy 12 voltos szériacsatlakozóval is ellátták, amellyel kényelmesen tölthetjük okostelefonunkat vagy GPS-ünket. A péklapátra emlékeztető visszapillantó tükrök maradtak a régiek, kifejezetten jól biztosítják a hátratekintést.

/Fotó: Lokál


VStrom húsz liter üzemanyag befogadására alkalmas, ami 5,6-es fogyasztás mellett nagyjából 250-270 kilométerre volt elég.
Ráadásul nem kell bankot rabolni a megvásárlásához sem: 2 millió 349 ezret kérnek ezért a darabért, míg a küllős XT változatért 2 millió 499 ezer forintot kell kipengetni.

Műszaki adatok

  • Motortípus: négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, 90 fokban döntött kéthengeres V-motor
  • Hengerűrtartalom: 645 köbcenti
  • Teljesítmény: 53 kW, 71 LE
  • Forgatónyomaték: (Nm): 62 (6500 ford./percnél)
  • Sebességváltó: 6 sebességes
  • Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 2275/910/1405
  • Tengelytáv (mm): 1560
  • Ülésmagasság (mm): 830 (810 és 850 is rendelhető)
  • Hasmagasság (mm): 170
  • Menetkész tömeg (kg): 216
  • Üzemanyagtartály (l): 20 

Kapcsolódó Cikkek

  • 100 éves Budapest egyik leglátványosabb épülete

    100 éves Budapest egyik leglátványosabb épülete

    Hogy miben közös Habsburg Otto, Richard Nixon, Yehudi Menuhin, Andrew Lloyd Webber, Zsigmond Vilmos, vagy Maximillian Shell? Mindegyikük nevét egy-egy lakosztály viseli a Danubius Hotel Gellértben, ahol többször is megszálltak.

  • Szelfitippek próbálkozóknak és függőknek

    Szelfitippek próbálkozóknak és függőknek

    Sokat elárul rólunk, hogy milyen szelfit teszünk ki magunkról a közösségi oldalra. Persze nem kell profi fotósnak lenni ahhoz, hogy ne merev igazolványképeket, hanem jó hangulatú, egyéni fotókat készítsünk.

  • Rossz hatással volt az időjárás a hagymafélék termesztésére

    Rossz hatással volt az időjárás a hagymafélék termesztésére

    Rossz hatással volt a száraz időjárás a hagymafélék és a burgonya termesztésére, miközben jó évet zárt a napraforgó és a paradicsom – közölte a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója vasárnap az M1 aktuális csatornán.