EUR: 322,18 Ft
CHF: 285,51 Ft
2018. december 18., kedd
Auguszta

Életmód

Egy klasszikus – kacsacsőrrel

Sok motoros ekézi az új VStrom formabontó megjelenését, ami nem csoda: időre van szükség amíg szemünk megszokja az ezres nagy testvértől örökölt markáns vonalakat. De azért könnyen felfedezhető benne a szépség akkor is, ha első ránézésre nem tűnik odaillőnek például a fényszóró alatti kacsacsőrös kialakítás. 
A részleteknél nem lehet túl sokat időzni, hiszen a gyártó annyira az egyszerűségre koncentrált, hogy még a kormány is egy csőre emlékeztet. De szerethető, jól motorozható túramotor lett a legújabb DL a maga 216 kilójával.

/Fotó: Lokál

A motorból 71 lóerőt sikerült kisajtolni, aminek tükrében nem egy erőművészről van szó, ám ennek ellenére meglepően jól hasít. Sehol nem érezni motorkihagyást. VStrom segédváza keskenyebb elődjénél, így a nyereg is szűkült. Az üléspozíció semmit nem változott, a hegyesebb térdszög, a magasabb és szélesebb kormány miatt kellemes élmény volt a megtett 600 kilométer.


/Fotó: Lokál

A futóművet kényelemre hangolták, jól szuperál két személy alatt is, ám ha komolyabb túrára indulnánk úttalan utakon, jó felkészülni, hogy a központi rugós tag okozhat kellemtelenséget. Persze ha nem a Dakarra vagy a zempléni hegyek átszelésére készülünk, tökön-paszulyon át, akkor a Suzuki VStrom 650 szuper választás az all roadban gondolkodóknak.

A motor három pozícióba állítható szélvédőjének kialakítása jól sikerült, hiszen magasabb sebesség mellett sem okoz gondot az erős menetszél vagy a turbulens levegő. Az viszont botrány, hogy ha állítani akarunk rajta, négy csavart kell kihajtani, áttenni a plexit egy másik pozícióba, majd visszacsavarozni.
Ha már túramotor, a műszerfalat egy 12 voltos szériacsatlakozóval is ellátták, amellyel kényelmesen tölthetjük okostelefonunkat vagy GPS-ünket. A péklapátra emlékeztető visszapillantó tükrök maradtak a régiek, kifejezetten jól biztosítják a hátratekintést.

/Fotó: Lokál


VStrom húsz liter üzemanyag befogadására alkalmas, ami 5,6-es fogyasztás mellett nagyjából 250-270 kilométerre volt elég.
Ráadásul nem kell bankot rabolni a megvásárlásához sem: 2 millió 349 ezret kérnek ezért a darabért, míg a küllős XT változatért 2 millió 499 ezer forintot kell kipengetni.

Műszaki adatok

  • Motortípus: négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, 90 fokban döntött kéthengeres V-motor
  • Hengerűrtartalom: 645 köbcenti
  • Teljesítmény: 53 kW, 71 LE
  • Forgatónyomaték: (Nm): 62 (6500 ford./percnél)
  • Sebességváltó: 6 sebességes
  • Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 2275/910/1405
  • Tengelytáv (mm): 1560
  • Ülésmagasság (mm): 830 (810 és 850 is rendelhető)
  • Hasmagasság (mm): 170
  • Menetkész tömeg (kg): 216
  • Üzemanyagtartály (l): 20 

Kapcsolódó Cikkek