2018. szeptember 25., kedd
Eufrozina, Kende

Egyéb X.kerület

Hetvenes évekbeli darabok kerültek a gyűjteménybe

Kivételes Ikarus buszokat mentett meg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum. Legújabb szerzeményei az autóbuszgyártás történetében meghatározó jelentőséggel bíró 200-as autóbuszcsalád egyik tagja, a 260-as, míg a másik különlegesség az Ikarus 415.

Sokan emlékezhetnek még a 260-as családra (Fotó: Közlekedési Múzeum)

− A múzeumban mindent elkövetünk az Ikarus-örökség megmentésért, annak gondozásáért és illő bemutatásáért, ezzel tisztelegve Finta László életműve előtt is. Idén már sokadik alkalommal sikerül újabb modellekkel gazdagítani a múzeum gyűjteményét. Külön öröm, hogy napjaink egyik legismertebb típusából, az Ikarus 260-asból is végre a múzeum gyűjteményébe vettünk egyet, ezek a magyar városok autóbusz-állományában korábban jelentős szerepet töltöttek be – mondta Vitézy Dávid, a Kőbányára költöző Közlekedési Múzeum főigazgatója.


Ilyen volt belülről a 260-as (Fotó: Közlekedési Múzeum)

A 260-as modell a 200-as család egyik meghatározó tagja volt, ami a világ legnagyobb darabszámban gyártott autóbuszává vált. A most múzeumba került darab az első példány ebből az autóbuszcsaládból. A buszok 1971-ben jelentek meg, sorozatgyártásuk 1973-ban indult be és attól kezdve meghatározó szerepet játszottak.

A 260-as típus sikerén felbuzdulva alkották meg a 415-ös modellt. A 415.14-et 2001-ben gyártották, eredetileg trolibuszként, később alakították át autóbusszá. A jármű egyik érdekessége, hogy teszt jelleggel Oroszországba szállították, azonban ott nem voltak vele elégedettek és visszaküldték. Ekkor kivették a jármű elektromos motorját, ezután dízelhajtású lett, átfényezték, harmadik ajtaját átalakították. A megvásárolt darab az utolsó legyártott modell.

A 260-as alapján készült a 415-ös (Fotó: Közlekedési Múzeum)

Címkék

Kapcsolódó Cikkek