2020. július 09., csütörtök
Lukrécia

Belföld

Poggyász késése esetén is jár kártérítés a légitársaságtól

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-hez hétfőn küldött közleményben.

A civil fogyasztóvédelmi szervezet a napokban előfordult megnövekedett poggyászkésésekre reagált.


A kártérítés feltétele, hogy a fogyasztó írásban jelentse be kártérítési igényét a légitársaságnál legkésőbb a poggyász kiadásától számított huszonegy napon belül.

A FEOSZ álláspontja szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.


A fogyasztóvédelmi szervezet közölte, a Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, egyebek közt előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár, késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jog (SDR – jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).

Ez a kártérítési összeg maximuma, azonban ennek csak töredékét szokták a légitársaságok megfizetni, mivel az utas nem tudja bizonyítani, hogy mekkora kár érte – írja a szövetség.

A FEOSZ szerint a Ryanair eddigi hozzáállása alapján elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kártérítést kapnak. A Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.

A Ryanair különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat, holott a jogszabály alapján kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy minden ésszerű lépést megtett a kármegelőzés érdekében – olvasható a közleményben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját, a szövetség szerint a légitársaságok ügyfélkapcsolatára is a közszolgáltatást végző társaságok ügyfélszolgálataira vonatkozó szigorú szabályokat kellene előírni.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Készüljünk fel, elindult a szúnyogszezon!

    Készüljünk fel, elindult a szúnyogszezon!

    Javában tart a nyár, amelynek köszönhetően rengetegen keresik fel a vízpartokat. A vizek környezetében rengeteg vérszívó lehet, amelyek akár a nyaralásunkat is tönkretehetik, ha nem készülünk fel rájuk.

  • Lánchídi csaták

    Lánchídi csaták

    Volt kettő híres is a 20. században. 1918-ban – október 28-án – a Károlyi-párt Gizella téri központjától indult több ezres tömeg a budai várnegyedbe, hogy József főhercegtől követelje a Hadik-kormány menesztését és Károlyi Mihály (megítélésébe itt és most nem mélyednék bele) miniszterelnöki kinevezését követelje.

  • Passió-karamell az év fagyija! Tarolt az egykori közgazdász édessége

    Passió-karamell az év fagyija! Tarolt az egykori közgazdász édessége

    Dobó Norbert passió-karamellje lett az év fagyija, és ő vihette haza az ezüstérmet is törökmézes vaníliájával is. A 35 éves balatonfüredi cukrász elárulta a Lokálnak, hogy korábban közgazdászként dolgozott, de élete legjobb döntésének tartja, hogy  elkezdett a családi fagyizóban dolgozni.

  • Amíg nincs vakcina, nem lehetünk nyugodtak!

    Amíg nincs vakcina, nem lehetünk nyugodtak!

    10 ezer 575 mintából mindössze három esetben mutatták ki a koronavírust, ugyanakkor 70 főnél derült ki, hogy korábban már átesett a fertőzésen – derült ki a májusban elvégzett országos koronavírus-szűrővizsgálat eredményeiből.