EUR: 329,26 Ft
CHF: 302,91 Ft
2019. augusztus 26., hétfő
Izsó

Belföld

Poggyász késése esetén is jár kártérítés a légitársaságtól

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után – hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-hez hétfőn küldött közleményben.

A civil fogyasztóvédelmi szervezet a napokban előfordult megnövekedett poggyászkésésekre reagált.


A kártérítés feltétele, hogy a fogyasztó írásban jelentse be kártérítési igényét a légitársaságnál legkésőbb a poggyász kiadásától számított huszonegy napon belül.

A FEOSZ álláspontja szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.


A fogyasztóvédelmi szervezet közölte, a Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, egyebek közt előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár, késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jog (SDR – jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).

Ez a kártérítési összeg maximuma, azonban ennek csak töredékét szokták a légitársaságok megfizetni, mivel az utas nem tudja bizonyítani, hogy mekkora kár érte – írja a szövetség.

A FEOSZ szerint a Ryanair eddigi hozzáállása alapján elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kártérítést kapnak. A Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.

A Ryanair különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat, holott a jogszabály alapján kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy minden ésszerű lépést megtett a kármegelőzés érdekében – olvasható a közleményben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját, a szövetség szerint a légitársaságok ügyfélkapcsolatára is a közszolgáltatást végző társaságok ügyfélszolgálataira vonatkozó szigorú szabályokat kellene előírni.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Tarlós: Hiteltelen az ellenzék

    Tarlós: Hiteltelen az ellenzék

    Összevissza ígérgetnek Budapesten az ellenzéki jelöltek, akik közül többen is részt vettek a 2010 előtti városirányításban – emlékeztetett Tarlós István főpolgármester a Kossuth rádióban, ahol elmondta, hogy azóta sikerült stabilizálni a város működését, többek közt az akkor romokban heverő BKV-t.

  • Egyre csökken az államadósság

    Egyre csökken az államadósság

    Tíz éve nem volt olyan alacsony az államadósság, mint az idei első félév végén. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) jelentése alapján 2021-re hatvan százalék alá süllyedhet a magyar államháztartás adóssága.

  • Kutyájukat is kivégezte a budai családirtó

    Kutyájukat is kivégezte a budai családirtó

    Kifelé S. Levente példás családi életet élt, miközben a fiával a kismotorjára ültetve sétálni indult, egyik kezében az élettársa, Anita kezét fogta, a másikban a nő kutyáját vezette pórázon.