EUR: 323,94 Ft
CHF: 287,64 Ft
2018. szeptember 23., vasárnap
Tekla, Líviusz

Életmód

Puha tappancsokon

Ha valaki most vágna bele a motorozásba és nem fél a lendülettől, annak tökéletes választás lehet egy Suzuki GSX-S750. Ez a ragadozó minden ízében lágyságot rejt – a kuplungtól a gázkaron át a fékekig. Mondhatnánk: ideális tanulómotor, csakhogy 114 ló ereje repíti előre és egy ekkora ménest nem árt, ha rutinnal tud uralni az ember.

Műszaki adatok:

  • Motor típusa: négyütemű, folyadékhűtésű, DOHC, soros négyhengeres
  • CO2-kibocsátás: 114 g/km
  • Furat x löket: 72,0 mm × 46,0 mm
  • Üzemanyagtank: 16 liter
  • Sebességváltó: 6-sebességes, mechanikus
  • Teljesítmény: 114 LE (85 kW)
  • Nyomaték: 81 Nm/9000 fordulatszám
  • Hosszúság: 2125 mm
  • Szélesség: 785 mm
  • Magasság: 1055 mm
  • Tengelytáv: 1455 mm
  • Szabad magasság: 135 mm
  • Első futómű: fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
  • Hátsó futómű: központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
  • Első fék: dupla tárcsafék
  • Hátsó fék: tárcsafék
  • Első gumiabroncs: 120/70ZR17M/C (58 W), tömlő nélküli
  • Hátsó gumiabroncs: 180/55ZR17M/C (73 W), tömlő nélküli

Első pillantásra a Suzuki GSX-S750 valódi ragadozó. Agresszív külsővel áldották meg tervezői: a nagymacskaszemeket idéző orridom és a halálos agyarakra emlékeztető, aranyosan csillogó fordított teleszkópvillák egy támadásra készülő csúcsragadozó vízióját keltik.


Erre csak ráerősít, hogy a magasan domborodó tankkialakítás és az olajcsillapítású központi rugóstagnál szellősre hagyott hátsó futómű miatt a motor egy ugrásra kész párducot elevenít meg, s ezt a képzetet még a tesztmotorunk kék-fekete színe is kihangsúlyozta.

De nemcsak látványában, érzetében is megáll a nagymacskahasonlat. Hiszen a GSX-S750 minden tekintetben puha, párnás mancsokon közlekedik. Futóműve úgy nyeli el az úthibákat, mint párduc az apróbb zsákmányt, alacsony ülésmagassága, és viszonylag rövid tengelytávja okán pedig olyan lágyan fekszik a kanyarívre, mint egy prédát kergető, elegáns gepárd.


Ugyanez a lágyság jellemzi az elektromos gázkart, amely sem gázadásnál, sem -elvételnél nem rángatja a motort előre-hátra. Sőt: igazából meglehetősen nehéz előrebólintásra bírni a vasat, mert a radiális rögzítésű, négydugattyús (33,9 mm x 2 és 30,2 mm x 2), 310 milliméteres tárcsa szinte tökéletesen képes adagolni a fékerőt.

A hajtóműről is nehéz lelkesedés nélkül szólni, mivel ezt 114 pacit rejtő eredeti GSX-R blokkot befoglaló sornégyest arra tervezték, hogy a szupersportlegenda erejét kölcsönözze egy utcai ragadózóba. Magyarul: húz, mint a fene, és a viszonylag rövid végáttételnek köszönhetően hatodik sebességben sem fogy el az erőtartaléka. És hogy tényleg kezdő motorosoknak is kedvezzen, az elektronika nem engedi leesni a fordulatot, így a motor alacsony fordulat mellett sem dadog.

Ráadásul megfizethető is: a fekete-kék kivitel ára 2 millió 699 ezer forint, míg a piros még ennél is olcsóbb 100 ezerrel.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Színes őszi receptek

    Színes őszi receptek

    Ősszel új alapanyagok kerülnek az asztalra. A piros gyümölcsös szezonnak vége, itt az ideje, hogy átadják a helyüket a sárga sütőtöknek és a lila szilvának.

  • Ki tart majd el kit?

    Ki tart majd el kit?

    Ma a fiatalok átlagosan 27,4 évesen hagyják el a szülői fészket. Nem akarnak kiröppenni, holott többnyire dolgoznak, önálló keresettel rendelkeznek. Ennek ellenére a fizetésüket zsebpénzként kezelik, vagyis felnőttkoruk elején is lényegében a szüleik tartják el őket.