EUR: 322,83 Ft
CHF: 286,86 Ft
2018. december 16., vasárnap
Etelka, Aletta

Egyéb Sopron

Sokat ér a pozitív országmárka

Kiemelkedően sok, összesen 216 logó és szlogen érkezett a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országmárka-pályázatára, amelyeket a szakmai zsűri és a közönség is értékelt az elmúlt két hétben. A soproni sajtótájékoztatón az öt legmagasabb pontszámot elért pályázót is bemutatták.

Sopronban tartott sajtótájékoztatót a Magyar Turisztikai Ügynökség az országmárkalogó- és szlogenpályázat kapcsán, ahova összesen 122 pályázat érkezett. Mivel több pályázó nemcsak egy, hanem két vagy akár három szlogen- és logótervet is készített, ezért összesen 216 munka közül kellett választania a szakmai zsűrinek és a közönségnek. Az MTÜ pályázatának célja az országhoz legméltóbb, hazánk értékeit leginkább kifejező logó és szlogen megtalálása.


Guller Zoltán szerint nagy jelentősége van egy pozitív országmárkának
Fotó: Kóczán Bálint

– Az országmárka fontossága a globalizáció miatt megnövekedett versenyben felértékelődött. Az országok több fronton versenyeznek a befektetők, turisták, az ország termékeit fogyasztók, a média, a magasan kvalifikált külföldi munkaerő vagy más országok kormányainak figyelméért, és ebben a versenyben egy pozitív országmárka meghatározó versenyelőnnyé válhat – mondta el Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
A pályázók közül többen is nagyon jól végiggondolt, az ország kínálatát kreatívan bemutató és szakmailag magas szinten kivitelezett munkát adtak le. A pályázatokat szakmai zsűri véleményezte, amelynek tagja volt Guller Zoltán, vezérigazgató mellett Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Lobenwein Norbert, a Sziget Fesztivál fesztiváligazgatója és Takács Ákos, a Red Bull marketingvezetője. Emellett a közönség is véleményt mondhatott, az interneten szavazhatott a logókra és a szlogenekre.

Szép munkák érkeztek a pályázatra
Fotó: Kóczán Bálint

A szakmai zsűri véleménye szerint több beérkezett pályamű mögött is kimagaslóan jó ötletek és tervek vannak, ezért úgy döntött: nem győztest hirdetnek, hanem az öt legmagasabb pontszámot kapó pályázóval és szakmai szervezetek bevonásával alakítják ki Magyarország turisztikai országmárkáját.
A pályázat második körében tehát a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai szervezetekkel karöltve folytatja a munkát, az ő ajánlásuk alapján a most megjelölt legjobb öt pályázó mellett további kreatív szakembereket, alkotói stúdiókat kérnek fel, hogy készítsék el saját terveiket.


Az öt legtöbb pontot szerzett pályázó:
Artificial Group
Balás Benedek
Graphasel
Kiss Zsombor
Prell Norbert

Lobenwein Norbert is tagja a szakmai zsűrinek
Fotó: Kóczán Bálint

Kapcsolódó Cikkek

  • Csökkent az agresszív légi utasok, nőtt a balesetek száma

    Csökkent az agresszív légi utasok, nőtt a balesetek száma

    Csökkent az agresszív légi utas száma 2017-ben az előző évihez viszonyítva, de nőtt a légi balesetek száma 2018 első fél évében – hangzott el a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) genfi konferenciáján csütörtökön.

  • A Creativ Chef megmutatja, ő hogy szereti

    A Creativ Chef megmutatja, ő hogy szereti

    Nagy Eszter kreatív séf neve ma már ismerősen cseng az újdonságokra nyitott vagy akár klasszikus ízeket kedvelő hobbiszakácsok körében. A Konyhafőnök Szuperdöntő című show-műsor nyertese a most megjelent Kreatívan magyarosan – én így szeretem című könyvével bizonyítja, hogy mi, magyarok a gasztronómiánk sokszínűségét tekintve a világ legszerencsésebbjei vagyunk.

  • Adományokat osztottak

    Adományokat osztottak

    250 nehéz körülmények között élő család vehetett át adományt Zalaegerszegen, az élelmiszercsomagokat a Család- és Gyermekjóléti Központ munkatársai állították össze az önkormányzat kétmillió forintos támogatásnak köszönhetően.

  • Egyedi értékeket őriznek

    Egyedi értékeket őriznek

    A hucul lovaktól a Bodrog vízi élményútvonalig: természetvédelmi és a természeti értékekre épülő turisztikai célú fejlesztések kezdődtek az Aggteleki Nemzeti Park Igazgatóság (ANPI) működési területén.