EUR: 323,96 Ft
CHF: 287,63 Ft
2018. szeptember 24., hétfő
Gellért, Mercédesz

Egyéb Sopron

Sokat ér a pozitív országmárka

Kiemelkedően sok, összesen 216 logó és szlogen érkezett a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országmárka-pályázatára, amelyeket a szakmai zsűri és a közönség is értékelt az elmúlt két hétben. A soproni sajtótájékoztatón az öt legmagasabb pontszámot elért pályázót is bemutatták.

Sopronban tartott sajtótájékoztatót a Magyar Turisztikai Ügynökség az országmárkalogó- és szlogenpályázat kapcsán, ahova összesen 122 pályázat érkezett. Mivel több pályázó nemcsak egy, hanem két vagy akár három szlogen- és logótervet is készített, ezért összesen 216 munka közül kellett választania a szakmai zsűrinek és a közönségnek. Az MTÜ pályázatának célja az országhoz legméltóbb, hazánk értékeit leginkább kifejező logó és szlogen megtalálása.


Guller Zoltán szerint nagy jelentősége van egy pozitív országmárkának
Fotó: Kóczán Bálint

– Az országmárka fontossága a globalizáció miatt megnövekedett versenyben felértékelődött. Az országok több fronton versenyeznek a befektetők, turisták, az ország termékeit fogyasztók, a média, a magasan kvalifikált külföldi munkaerő vagy más országok kormányainak figyelméért, és ebben a versenyben egy pozitív országmárka meghatározó versenyelőnnyé válhat – mondta el Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.
A pályázók közül többen is nagyon jól végiggondolt, az ország kínálatát kreatívan bemutató és szakmailag magas szinten kivitelezett munkát adtak le. A pályázatokat szakmai zsűri véleményezte, amelynek tagja volt Guller Zoltán, vezérigazgató mellett Auth Attila, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusa, Lobenwein Norbert, a Sziget Fesztivál fesztiváligazgatója és Takács Ákos, a Red Bull marketingvezetője. Emellett a közönség is véleményt mondhatott, az interneten szavazhatott a logókra és a szlogenekre.

Szép munkák érkeztek a pályázatra
Fotó: Kóczán Bálint

A szakmai zsűri véleménye szerint több beérkezett pályamű mögött is kimagaslóan jó ötletek és tervek vannak, ezért úgy döntött: nem győztest hirdetnek, hanem az öt legmagasabb pontszámot kapó pályázóval és szakmai szervezetek bevonásával alakítják ki Magyarország turisztikai országmárkáját.
A pályázat második körében tehát a Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai szervezetekkel karöltve folytatja a munkát, az ő ajánlásuk alapján a most megjelölt legjobb öt pályázó mellett további kreatív szakembereket, alkotói stúdiókat kérnek fel, hogy készítsék el saját terveiket.


Az öt legtöbb pontot szerzett pályázó:
Artificial Group
Balás Benedek
Graphasel
Kiss Zsombor
Prell Norbert

Lobenwein Norbert is tagja a szakmai zsűrinek
Fotó: Kóczán Bálint

Kapcsolódó Cikkek