EUR: 323,94 Ft
CHF: 287,64 Ft
2018. szeptember 23., vasárnap
Tekla, Líviusz

Belföld

A Nanushka kifejezetten jó üzlet a befektetőknek

Két év alatt megtízszerezte árbevételét a magyar divatmárka, a Nanushka, nemzetközi sikerének volumene még a pénzügyi befektetőket is meglepte – írja a Világgazdaság.

A lap szerint még az idén várhatóan megközelíti a 3 milliárd forintot a Nanushka 90 százalékban exportból és 25 százalékban online értékesítésből származó árbevétele, jövőre pedig akár a 6 milliárdot is elérheti a vállalkozás menedzsmentje szerint.

Az egyre inkább világmárkaként jegyzett magyar cégben erős potenciált látott a GB Partners által kezelt Exim Növekedési Alap is, amely 2016 vége óta csaknem egymilliárd forintot fektetett be. Gurzó Anna, a GB Partners Investment operatív igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: a Nanushka sikerének volumene még őket is meglepte, az árbevétel növekedési üteme például máris 20 százalékkal felülmúlta év eleji terveiket – ismerteti a portál.

A Nanushka 2016-ban 335 milliós, tavaly 766 millió forintos árbevétellel és 208 millió forintos veszteséggel zárt, ehhez képest az árbevétel az idén már az első fél évben 928 millió forintra nőtt, miközben pozitív eredményt ért el a vállalkozás. Év végére 2,75 milliárdos forgalom mellett 100 millió forint feletti adózás előtti eredményt várnak.


A Világgazdaság írásából kiderül, hogy Gurzó Anna szerint az év első felére beérett az új menedzsment és az alapkezelő eddigi közös munkája, amelynek keretében átalakították a cég teljes értékesítési rendszerét, kereskedelmi partneri hálózatát, új alapokra helyezték szállítási feltételrendszerét, változtattak az árazásán és az értékesítési stratégiáján. A kizárólagos kereskedelmi partner helyett vegyes értékesítési rendszert alakítottak ki, amelyben mind a luxusáruházak, mind a magas presztízsű kisboltok helyet kaptak. Kiemelten hangsúlyos az online értékesítés, és az azt támogató disztribúciós hálózat megerősítése. A Nanushka nagy nemzetközi szállítócégekkel dolgozik együtt, amelyek lehetővé teszik, hogy 72 órán belül a világ bármely részére eljussanak a termékei.

A teljes cikkből az is megtudható, mekkorára növelte az elmúlt időben a márka a nemzetközi viszonteladói számát.


Mint arról a Lokál is beszámolt, Sándor Szandra, azaz Nanushka is meghívást kapott a divatvilág legnagyobb őszi eseményére, a New York-i divathétre. Ez a rendezvény a divatvilág egyik, ha nem a legnagyobb eseménye, amelyre meghívást kapni nem mindennapi elismerés.

A tervező az emblematikus táskáiról ismert Michael Korsszal és a napjaink legmenőbb divatgurujának tartott Marc Jacobsszal egy napon, szeptember 12-én fogja bemutatni kreációit. A rendezvényen részt vesz Oscar de la Renta és Ralph Lauren is egy-egy kollekcióval, tehát Nanushka a legnagyobbak között jelenik meg a divat amerikai fővárosában.

Kapcsolódó Cikkek