2018. szeptember 19., szerda
Vilhelmina

Sport

Fordulatos küzdelem vár Keszthelyi Vivienre

A következő állomás a kanyarokkal tűzdelt Misano A német túraautó-bajnokság következő állomáshelye ezúttal a legtöbb versenyzőnek ismeretlen terep.

A csavaros Misano versenypálya kiváló lehetőséget nyújt a legtechnikásabb, ösztönös tehetségeknek a szárnyalásra. Az abszolút összetett tabella második helyén álló Vivien fiatal kora ellenére már többször bizonyította, hogy ebbe a kategóriába tartozik. Most Olaszországban újabb lépést tehet a dobogó legfelső foka felé. A Brands Hatch után Keszthelyi Viviennek ismét számára ismeretlen pályán kell bizonyítania. A Misano World Ciruit 1969 óta íródó történelme során először került be a DTM sorozat, s így az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup naptárába. Az olaszországi pálya megépülése óta folyamatos fejlődésen ment keresztül és különleges versenyzési élményt biztosít az indulóknak.


A tizenhét telepített, generátorról működő lámpatorony az egész teret bevilágítja, így lehetőséget adva az esti futamok rendezésére, amely Vivient is lázba hozza: „Ezzel az autóval még nem indultam lámpafényes sprint futamon, de imádom az esti versenyeket! Különleges a hangulat, az érzés, egyszerűen eltér a megszokottól, ami mindig új impulzust ad. Brands Hatch után megint egy olyan pálya következik, ahol még nem jártam, de az Angliában elért eredmények is arra bíztatnak, hogy nincs mitől tartanom” – mondta a nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb túraautós pontszerzője. A versenypálya igazi különlegessége azonban a tizenhat kanyar és a kevés kigyorsítási lehetőség. A leghosszabb egyenes szakasz mindössze 656 méter, így az előzéseknél előtérbe kerül a technika és az ösztön.

Vivien ezekkel a nehézségekkel is tisztában van, hiszen laptopján már hetek óta elemzi Misano rejtelmeit: „A Brands Hatch pályához képest annyival kevesebb a hátrányom, hogy itt a többieknek sem volt sok lehetősége az előzetes tesztelésekre. A két szabadedzést jól kell kihasználni, ezek alatt összesen egy óra áll majd rendelkezésemre a gyakorlatban is megismerni a pályát. Az időmérők kulcsfontosságúak lesznek, mert a verseny folyamán egyenlő autókkal a reális előre lepési lehetőség két-három pozíció.”


A 17 éves magyar versenyző az abszolút összesített tabellán a 2., míg a junior kategóriában az 1. helyről várja az olaszországi megmérettetést. Eddigi, 2013 óta íródó pályafutása alatt 81 versenyből 71 alkalommal állhatott dobogón. Felkészültsége, elhivatottsága és csillapíthatatlan éhsége a sikerre – csak úgy, mint a 15 évesen elért két magyar bajnoki címe – párját ritkítja. Az Audi Racing Academy pilótája Misanóban két teljes értékű futamon javíthatja tovább lenyűgöző statisztikáit.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek