EUR: 323,29 Ft
CHF: 286,22 Ft
2018. szeptember 20., csütörtök
Friderika

Életmód

Lóra, és uzsgyi!

Mi történik, ha egy erőgépnek szánt blokkot a legmodernebb technikával belepakolnak egy túramotorba? Hát valami olyasmi, mint az MT-09 blokkjával felszerelt Yamaha Tracer 900 esetében: születik egy túrázásra tökéletesen alkalmas, akár hülyék számára is vezethető nagy vas.

Leszögezem: sosem voltam túramotorpárti, sokkal jobban hiszek a naked bike-ok letisztultságában, de a Tracer 900 szemléletváltásra kényszerített, ez a motor ugyanis egy túraköpenybe öltöztetett kanyarvadász erőgép, amely persze lényegesen nagyobb kényelmet biztosít, mint hasonló teljesítményű csupasz társai.


A GT kivitelben feldobozolva, kézvédőkkel kínált Tracer 900 legnagyobb erénye, hogy bár a „blokkdonor” MT-09-nél három centivel nagyobb az ülésmagassága, mégsem kényszerített „pipiskedésre” – ahogy azt sok más konkurense teszi – egy „mindössze” 176 centis tesztelőt. Ülése nemcsak megfelelő magassággal, de hasonlóan kényelmes hosszal és szélességgel dicsekedhet a vezető és a „csomag” esetében is. A világból ki lehetne menni vele…

És a kényelmi szolgáltatások sora itt nem ér véget: a szélvédőmagasság állítható, a lábtartók elhelyezése tökéletesen kényelmes, miközben a folyadékkristályos kijelző minden szükséges adattal ellátja a vezetőt.


És a lényeg: az MT-09 háromhengeres, 115 lőerős, 87 newtonméteres nyomatékot biztosító blokkja egy vérbő, lendületes és kifejezetten erőteljes vasat varázsolt a Yamaha TDM-utódjából. Az alsó fordulatszám-tartományból is erőset húzó motor mellett a „vissza kettő” szinte értelmezhetetlenné válik. Az állandó áttételű, felfelé gyorsváltós váltószerkezet pedig igazán könnyű le- és felgangolást tesz lehetővé.

Futóműve közel tökéletesre hangolt, nem kis meglepetést okozott, amikor a Mátrán átvezető úton olyan simán és könnyedén vette a kanyarokat mint bármely sportmotor. Igazi meglepetés.

Műszaki adatok

  • Hengerűrtartalom: 847 cm3
  • Motor: 3 hengeres, 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes
  • Teljesítmény: 115 LE (10 000 ford./percnél)
  • Maximális nyomaték: 87,5 Nm (8500 ford./percnél)
  • Kuplung: olajban futó, többtárcsás
  • Váltó: állandó áttételű, hatsebességes
  • Első felfüggesztés: teleszkópvillás
  • Hátsó felfüggesztés: lengőkaros
  • Teljes hossz: 2160 mm
  • Teljes szélesség: 85 mm
  • Tengelytáv: 1500 mm
  • Átlagfogyasztás: 5,5 liter/100 km
  • Üzemanyagtank: 18 liter

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Színes őszi receptek

    Színes őszi receptek

    Ősszel új alapanyagok kerülnek az asztalra. A piros gyümölcsös szezonnak vége, itt az ideje, hogy átadják a helyüket a sárga sütőtöknek és a lila szilvának.

  • Ki tart majd el kit?

    Ki tart majd el kit?

    Ma a fiatalok átlagosan 27,4 évesen hagyják el a szülői fészket. Nem akarnak kiröppenni, holott többnyire dolgoznak, önálló keresettel rendelkeznek. Ennek ellenére a fizetésüket zsebpénzként kezelik, vagyis felnőttkoruk elején is lényegében a szüleik tartják el őket.