EUR: 321,50 Ft
CHF: 281,63 Ft
2018. november 19., hétfő
Erzsébet

Életmód

Lóra, és uzsgyi!

Mi történik, ha egy erőgépnek szánt blokkot a legmodernebb technikával belepakolnak egy túramotorba? Hát valami olyasmi, mint az MT-09 blokkjával felszerelt Yamaha Tracer 900 esetében: születik egy túrázásra tökéletesen alkalmas, akár hülyék számára is vezethető nagy vas.

Leszögezem: sosem voltam túramotorpárti, sokkal jobban hiszek a naked bike-ok letisztultságában, de a Tracer 900 szemléletváltásra kényszerített, ez a motor ugyanis egy túraköpenybe öltöztetett kanyarvadász erőgép, amely persze lényegesen nagyobb kényelmet biztosít, mint hasonló teljesítményű csupasz társai.


A GT kivitelben feldobozolva, kézvédőkkel kínált Tracer 900 legnagyobb erénye, hogy bár a „blokkdonor” MT-09-nél három centivel nagyobb az ülésmagassága, mégsem kényszerített „pipiskedésre” – ahogy azt sok más konkurense teszi – egy „mindössze” 176 centis tesztelőt. Ülése nemcsak megfelelő magassággal, de hasonlóan kényelmes hosszal és szélességgel dicsekedhet a vezető és a „csomag” esetében is. A világból ki lehetne menni vele…

És a kényelmi szolgáltatások sora itt nem ér véget: a szélvédőmagasság állítható, a lábtartók elhelyezése tökéletesen kényelmes, miközben a folyadékkristályos kijelző minden szükséges adattal ellátja a vezetőt.


És a lényeg: az MT-09 háromhengeres, 115 lőerős, 87 newtonméteres nyomatékot biztosító blokkja egy vérbő, lendületes és kifejezetten erőteljes vasat varázsolt a Yamaha TDM-utódjából. Az alsó fordulatszám-tartományból is erőset húzó motor mellett a „vissza kettő” szinte értelmezhetetlenné válik. Az állandó áttételű, felfelé gyorsváltós váltószerkezet pedig igazán könnyű le- és felgangolást tesz lehetővé.

Futóműve közel tökéletesre hangolt, nem kis meglepetést okozott, amikor a Mátrán átvezető úton olyan simán és könnyedén vette a kanyarokat mint bármely sportmotor. Igazi meglepetés.

Műszaki adatok

  • Hengerűrtartalom: 847 cm3
  • Motor: 3 hengeres, 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes
  • Teljesítmény: 115 LE (10 000 ford./percnél)
  • Maximális nyomaték: 87,5 Nm (8500 ford./percnél)
  • Kuplung: olajban futó, többtárcsás
  • Váltó: állandó áttételű, hatsebességes
  • Első felfüggesztés: teleszkópvillás
  • Hátsó felfüggesztés: lengőkaros
  • Teljes hossz: 2160 mm
  • Teljes szélesség: 85 mm
  • Tengelytáv: 1500 mm
  • Átlagfogyasztás: 5,5 liter/100 km
  • Üzemanyagtank: 18 liter

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Segítség a fogyatékos embereknek

    Segítség a fogyatékos embereknek

    A KézenFogva Alapítvány és a Fruccola együtt találta ki, hogy olyan embereknek adhassanak munkát és egy jól működő szolgáltatást, akik noha fogyatékossággal élnek, de annál szorgalmasabban tevékenykednének a food truck működtetésében.

  • Ezért fontos a cukorbetegség megelőzése

    Ezért fontos a cukorbetegség megelőzése

    A diabétesz világviszonylatban az egyik legtöbb embert érintő betegség, ma már több, mint 250 millió ember szenved a betegség valamely típusában világszerte, és ez a szám évente 7 millióval nő.