EUR: 323,11 Ft
CHF: 286,37 Ft
2018. december 09., vasárnap
Natália

Aktuális

Már öt gyanúsított Alstom-ügyben

Az eddigi háromról ötre emelkedett a metrókorrupció ügyében meggyanúsított személyek száma. Egyikük ellen nemzetközi elfogatóparancsot rendelt el a bíróság.

Ötre emelkedett a metrókorrupció gyanúsítottjainak száma, a Központi Nyomozó Főügyészség az Alstom-ügyben eddig öt személyt hallgatott ki ilyen minőségben, akik között nincs közszereplő – árulta el a Magyar Hírlapnak Kovács Katalin, a vádhatóság helyettes szóvivője.


Demszky Gábor politikai felelőssége megkérdőjelezhetetlen a metrókorrupciós ügyben
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A 4-es metró szerződései kapcsán az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) megállapításai alapján rendelt el nyomozást az ügyészég, mert a 2-es és a 4-es metróvonalra 2006-ban beszerzett francia Alstom metrókocsik kapcsán kötött szerződésnél az OLAF a teljes, 22,9 milliárd forintos támogatás visszatérítését javasolta, mivel a gyanú szerint a francia cég bennfentes információkhoz juthatott, és azokat felhasználva módosította ajánlatát. Az ügyben nemcsak hazánkban, hanem Nagy-Britanniában is eljárások folynak.

Az ügyészségi szóvivő azt is megerősítette, hogy mindeközben a Strabagnál ez idő alatt tanácsadóként dolgozó Terner Géza ellen kiadott nemzetközi elfogatóparancs is érvényben van.


A 888.hu felidézte: az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelentése egyértelműen bizonyítja a baloldali kormányok és a 2010 előtti budapesti városvezetők felelősségét a 4-es metró beruházásának korrupciós botrányában.

A 104 oldalas jelentés fedőlapján érintett személyként a fővárosi önkormányzatot, az Alstomot és Medgyessy Pétert nevezik meg a dokumentum készítői. A volt szocialista kormányfőnél annyit írnak, hogy a hozzá köthető cég 2002 óta tanácsadói szerződésben állt az Alstommal, majd 2005-ben sikerdíjas lobbiszerződést kötöttek a metrókocsik szállítására.

Mint azt kormánypárti politikusok az eljárás kezdete óta hangoztatják: a 4-es metró ügye a rendszerváltás utáni idők legnagyobb korrupciós botránya, hiszen a teljes metrószakaszt meg lehetett volna építeni abból a 200 milliárd forintos összegből, amelyet az uniós vizsgálat szerint kiloptak a metróprojektből a korábbi MSZP–SZDSZ-es kormányzás és városvezetés idején.

Az OLAF vizsgálata is megállapította, hogy az ellopott összeg túlszámlázások és jogosulatlan szakértői díjak kifizetése nyomán „szívódott fel”, így ez az erősen korrupciógyanús tevékenység lényegesen hozzájárult ahhoz, hogy az M4-es vonal az eredeti beruházási tervben szereplő összeg sokszorosát emésztette fel.

Kapcsolódó Cikkek