EUR: 323,76 Ft
CHF: 287,61 Ft
2018. szeptember 18., kedd
Diána

Egyéb Szeged

Melegben büdös a villamos

Beköszöntött a kánikula – a héten többször is 30 fok fölé emelkedett a hőmérséklet, napközben már sokszor elviselhetetlen a hőség. Az élet azonban ettől nem áll meg, ahogyan a tömegközlekedés sem. Megvizsgáltuk, hogy Szegeden – ahol az országban a legdrágább a közösségi közlekedés – mennyire elviselhető a rekkenő hőség a villamosokon, illetve trolikon.

Csak a 2011-ben vásárolt kilenc darab PESA villamos rendelkezik légkondicionáló berendezéssel Szegeden. A 2-es vonalon kellemes, 24-25 fokos hőmérsékletben utazhatunk, azonban az 1-es, 3-as, valamint 4-es viszonylatokon futó Tatrákon alaposan megizzadunk a nyári kánikulában, ugyanis a cseh járműipar büszkeségein csupán az ablak elhúzásával teremthető némi légmozgás.


Mindig van kifogás

Az a legnagyobb baj, hogy ezt a villamost a legmelegebb időszakban mi, nyugdíjasok használjuk – mondta Galambosné Marika a Tarján felé utazva a 4-es villamoson. A 71 éves nyugdíjas bosszankodva mesélte, hogy orvoshoz menet a levegőtlenségben csak rosszabbul lesznek a betegek, taxira nem futja, gyalog meg ebben a melegben öngyilkosság elindulni.


Fülledt meleg és izzadtság szag uralkodik a szegedi Tatrákon

Pedig lehet, hogy jobban járna, ha gyalog menne, ugyanis a hőmérő higanyszála a 35 fok felé közelít a 4-es villamoson kora délután. Ez jó néhány fokkal meghaladja az utcai hőmérsékletet.

Nemcsak meleg, hanem olykor büdös is van a Tatrákon

A lányomékhoz járok ebédelni a Móra utcába hetente három-négy alkalommal. Ha nincsenek sokan, akkor elviselhető a klíma hiánya, feltéve, ha az ablak mellé lehet ülni. De ha sokan vagyunk, akkor bizony itt büdös is van meg meleg – panaszkodott egy idősebb férfi az Anna kútnál. – Én még valamennyire bírom ezt a meleget, bár amikor a focizásból jöttem haza, akkor elkelt volna a klíma. Sajnos az a tapasztalatom, hogy mindig találnak valami magyarázatot a közlekedési vállalatnál, így hiába dohog az ember, meg mondja, hogy nem jó, semmit nem ér el vele. Biztos vagyok benne, hogy utólag is be lehetne szerelni valamit, de abban is, ha ezt felvetné valaki, egyből jönne a magyarázat, hogy ez miért nem lehetséges – summázta a lehetőségeket az egyetemista Aurél.

Nekem már eleve nehéz, hogy babakocsival jövök, és a lépcsőre fel-le segítség kell, hogy felrakjam a gyereket. Nem vagyok a légkondi híve, de egy ilyen helyen elkelne a valamiféle hűtés. Persze az ellenőrök azonnal tudnak jönni, múltkor még be sem fékeztem a gyerekkocsit, két nagyobb levegőt sem vettem, már kérték a jegyet. Amúgy ilyen melegben nekik sem egyszerű, biztosan azért feszültebbek – kesergett Edit.

A trolibuszoknál is gyakori a szaunajárat

A legelterjedtebb trolibusztípus Szegeden az a Skoda 15Tr, amelyből 25 darab teljesít szolgálatot az SZKT-nál. Ezek egyikén sincs klíma, viszont a 2013-ban beszerzett 13 darab Ikarus-Skodán még a legforróbb nyári napokon is kellemes a hőmérséklet, köszönhetően a légkondinak. Az SZTK tavaly szeptemberben állította forgalomba saját építésű Skoda 21Tr trolibuszait, amely papíron rendelkezik ugyan légkondival, de ez a gyakorlatban nem mindig érződik. Több olvasónk is arra panaszkodott, hogy meg lehet sülni az általában az 5-ös és a 7-es vonalon közlekedő 811-es, valamint a 812-es pályaszámú trolikon. Le akartuk tesztelni a szóban forgó járműveket, de sajnos az elmúlt napokban egyik sem rótta Szeged utcáit, így sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudjuk olvasóink panaszait.

Kapcsolódó Cikkek

  • Tovább növelte előnyét a Ferencváros

    Tovább növelte előnyét a Ferencváros

    A Budapest Honvéd vendégeként 1-0-ra győzött a Ferencváros az NB I-es labdarúgó-bajnokságban, így a tabellán négy pontra nőtt a különbség a listavezető és a második helyezett Honvéd között.

  • Újabb többmilliárdos beruházás

    Újabb többmilliárdos beruházás

    Lassan megszokottá válnak Debrecenben a nagyberuházások. Ezek közé tartozik az Egyetem téri campus területén csaknem hárommilliárd forintból, 2019 végére felépülő modern, többfunkciós tanulóközpont is.

  • A Vass Lajos a kézisek második otthona lesz

    A Vass Lajos a kézisek második otthona lesz

    Birtokba vehették a diákok a Vass Lajos Általános Iskolában nemrég elkészült új kézilabdapályát, amely a kormány hárommilliárd forintos „Rekortánpálya-fejlesztési programja” részeként, a Magyar Kézilabda Szövetség beruházásában valósult meg idén nyáron.