EUR: 324,12 Ft
CHF: 285,60 Ft
2018. szeptember 25., kedd
Eufrozina, Kende

Tech

Rekord az új autók eladásában

A 2018-as év elején tapasztalt fellendülés után folytatódik az új autók eladásának kiugró növekedése. Ez jól látszik az ország legszélesebb márkakínálatát értékesítő autókereskedés statisztikáiból is, hiszen 2018 első félévében már több mint 2.500 új autót adott át, ami rekord a cég életében. 

Míg a piac 29 százalékos növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest, addig a vállalatnál ez az arány +40 százaléknak felel meg. Ráadásul az átadott gépkocsik vételárának 70 százalékát készpénzben, míg a maradékot finanszírozással egyenlítették ki.


Megdönthetetlen Suzuki hatalom

Úgy tűnik, hogy a méretes karosszéria, a tágas utastér és a trendi formaterv mindent visz. Az összképet nézve majdnem ugyanannyi városi terepjárót (SUV) adtunk át, mint egyéb típusú személyautót – mondta Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi igazgatója, a rekordot döntő első féléves értékesítési adatok alapján. –Egyértelmű tehát, hogy tovább folytatódik a SUV-k térhódítása, amelyek közül a legnépszerűbb modellek a Suzuki Vitara, a Honda CR-V, a KIA Sportage, illetve a Nissan Qashqai.


A Suzuki Vitara és S-Cross népszerűsége megkérdőjelezhetetlen, az Autóvárosban a Suzuki márka első félévben értékesített gépkocsijainak 83 százalékát tette ki ez a két modell. A leggyakrabban választott típusok között azonban megtalálható a Skoda Octavia, a Nissan Juke és a Honda Jazz is.

„Ha már újautót veszünk…”

A Duna Autó statisztikáiból arra a fogyasztói magatartásra lehet következtetni, hogy ha egyszer járművásárlásra adják fejüket az emberek, akkor egyre magasabb felszereltségi szinttel kérik választottjukat. Az Autóvárosban egy vásárló átlagosan közel 5 millió forintot költ egy gépkocsira, ami tavalyhoz képest is jelentős emelkedés.

A potenciális vevők egyre tudatosabbak: többségük már konkrét elképzeléssel érkezik meg a szalonokba, legyen szó márkáról, modellről, technikai paraméterekről, büdzséről vagy az autó felhasználási céljáról. A márkahűség viszont egyre kevesebb esetben mutatkozik meg, inkább az ár-érték arány dominál választáskor, ezért az adott árkategóriában elérhető modellek közül többet is összehasonlítanak. Jellemzően tízből hét esetben tesztvezetés után kerül sor a szerződéskötésre, és az sem ritka, hogy az ügyfél 2-3 alkalommal is kipróbálja a megvásárolni kívánt modellt. A Duna Autó tesztparkjában számos felszereltségű és a motorpalettán elérhető legnépszerűbb motorokkal ellátott modellváltozatok is megtalálhatók, így a vevő nem csak a kiszemelt gépkocsit, hanem a hasonló paraméterekkel rendelkező konkurensét is kipróbálhatja a végső döntés meghozatala előtt.

Diesel vagy benzines?

A 2015-ben kirobbant dízelbotrány tovább gyűrűzik, az ilyen típusú motorok visszaszorulása egyre erősebb tendenciaként mutatkozik a magyar piacon is.

– Ez egyrészt a környezetvédelmi szabályozásokból adódik, másrészt pedig azért, mert olyan mértékű fejlesztések történtek a közvetlen befecskendezéses, turbó benzinmotorok terén, amelyekkel felveszik a versenyt a dízel előnyeivel – tájékoztatott Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. – Sokkal rugalmasabbá váltak, egyre kisebb motorokkal egyre nagyobb teljesítményt érnek el és lecsökkent a fogyasztásbeli különbség is. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az új dízelmotorok környezetszennyező hatása sem magasabb, mint a benzines változatoké.

Eddig a dízelmotorok leginkább azért voltak népszerűek, mert alacsonyabb fenntartási költség mellett lehetett őket üzemeltetni.

– Arra, hogy melyik autó fenntartása a leggazdaságosabb ma Magyarországon, szinte lehetetlen egyértelmű választ adni, mert ez teljesen a felhasználó igényeitől és szokásaitól függ. Ha feltételezzük a racionális vásárlót, akkor mindenki a számára leggazdaságosabb autót választja. Első féléves adataink alapján az átadott autóink 71 százaléka volt benzines, 27 százaléka dízel, 2 százaléka pedig elektromos – tette hozzá Markó Zoltán.

Kapcsolódó Cikkek