EUR: 323,73 Ft
CHF: 284,14 Ft
2018. augusztus 21., kedd
Sámuel, Hajna

Belföld

Soros blogja buktatta le a Facebook cenzúráját

Akarata ellenére buktatta le a Soros György pénzén hazudozó 444.hu a Facebookot és a Facebookot cenzúrázó céget, az Arvatót. A Soros-blog írásából még az is kiderült, hogy ugyanaz a Bertelsmann a tulajdonosa a cenzúrázó cégnek, mint a magyar kormányt élesen bíráló, migránsbarát RTL Klubnak.

A 444.hu nevű, Soros György szócsöveként működő blog hosszasan mutatta be annak a férfinak a munkáját, aki többekkel együtt a magyar nyelvű Facebook moderálásáért, vagyis cenzúrázásáért felel. A cikkben csak Zoltánnak nevezett férfi azt is bevallotta, hogy amikor az állásra jelentkezett, nem tudta pontosan, hogy kinek fog dolgozni, egy ismerőse ajánlotta neki a munkát. Csak a munkaszerződés aláírásakor derült ki, hogy a Facebookról van szó.


Zoltán viszont nem a közösségi oldal alkalmazásában áll, hanem az Arvato nevű vállalatéban, aminek a tulajdonosa a Bertelsmann. Ennek a vállalatnak a tulajdonában van az RTL-csoport, amihez a magyar kormányt élesen bíráló magyar RTL Klub is tartozik.

(MTI/EPA/Murizio Gambarini)

Emlékszünk még a Facebook törlési akcióira. Először az Origo migránsbűncselekményekről szóló cikkeit tiltotta le, majd az M1-nek nyilatkozó svéd–magyar nőnek a videóját, aki a migrációs helyzet és a biztonság hiánya miatt 40 év után költözött haza Svédországból.


Az áprilisi választások előtt Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter bécsi látogatásáról szóló videóját cenzúrázták, amiben a migrációs válságról és annak következményeiről beszélt. A közösségi oldal gyűlöletkeltéssel magyarázta a tartalmak eltüntetését. Érdekesség, hogy a 444 cikkéből kiderül, hogy Lázár videójáról Zoltánnak kellett döntenie, aki nem vette azt le. Másnap mégis eltüntették, vagyis a Bertelsmann-nál addig járta a videó az újabb és újabb moderátorokat, míg végre valaki le nem vette. Később visszakerült a videó.

Bécs

Olyan helyen jártam Bécsben, ahol kézzel tapintható a bevándorlás következménye.

Gepostet von Lázár János hivatalos oldala am Dienstag, 6. März 2018

A Soros-blog cikkéből kiderült, hogy miután az Origo, Lázár János, sőt Orbán Viktor miniszterelnök sem hagyta szó nélkül a szólásszabadság durva megsértését, a Facebooknál megijedtek. Innentől kezdve ezekről a posztokról nem dönthettek a Bertelsmann emberei, a Facebook írországi központja magához vonta a döntés jogát.

A Bertelsmann alkalmazottai, úgy tűnik, ezt nem tudták, hiszen a választási kampányban fontos volt nekik, hogy eltűnjenek a Facebookról a magyar ellenzék számára kínos tartalmak. És akkor jegyezzük meg még egyszer: annak a Bertelsmann-nak az emberei cenzúrázták a választási kampányban a Facebookot, amelynek magyarországi televíziója, az RTL Klub az ellenzék mellett kampányolt. Véletlen lenne?

Kapcsolódó Cikkek

  • Ügyeskedéshez alapít pártot a Soros-szervezet

    Ügyeskedéshez alapít pártot a Soros-szervezet

    Pártot alakítanak Soros György migrációért felelős helytartói, hogy ne kelljen adózni a spekuláns támogatásai után – írta meg a Pesti Srácok. A Facebook-bejegyzésében úgy fogalmazott a Migration Aid, hogy ezzel új dimenzióba lép a hatalommal vívott harcuk.

  • Meghiúsult az ellenzék öncélú akciója

    Meghiúsult az ellenzék öncélú akciója

    Soron kívüli ülést hívtak össze az Országgyűlésben az ellenzéki pártok a múlt hét pénteken az ápolási díj emelésének, illetve a kilakoltatással szembenéző devizahitelesek ügyében.