EUR: 329,92 Ft
CHF: 299,89 Ft
2019. október 22., kedd
Előd

Belföld

A Déli és a Nyugati pályaudvar föld alatti összekötését vizsgálná a kormányzat

A Miniszterelnökség Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkára azt javasolja, hogy vizsgálják meg a Déli és a Nyugati pályaudvar alagutas összekötésére vonatkozó terveket és a beruházás lehetőségét, amelyre szerinte európai uniós források is szerezhetők.

Fürjes Balázs csütörtökön a Buda fókuszában a Déli pályaudvar címmel szervezett fővárosi szakmai fórumon elmondta, már 1937-ben készült terv a két pályaudvar alagúttal történő összekötésére, és ezt az elképzelést elő kellene venni, mert ma nagyon aktuális.


A Déli pályaudvar a földfelszínen teljesen megszűnne, és így a helye fejlesztési területté válna. A Nyugati pályaudvar esetében is nagy terület szabadulna fel, a vasúti forgalom jelentős része ott is a föld alá kerülne – közölte az államtitkár, kiemelve: a terv megvalósításával megoldódna Budapest átjárhatósága az elővárosi, távolsági vasúti közlekedésben, valamint a vasúti teherszállítás számára is.

Fürjes Balázs azt mondta, az ügyben nincs még döntés, meg kellene vizsgálni az alagút megépítésének lehetőségét, el kellene végezni a szükséges vizsgálatokat, és megvalósítási tanulmányokra lenne szükség.


Az államtitkár hangsúlyozta: ma már nincs szükség fejpályaudvarokra.

Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere arról beszélt, azt szeretné, hogy a terület beépüljön és fejlődjön. Mindez az érintett kerületi önkormányzatok, a fővárosi önkormányzat és a kormány közös fejlesztési feladata – mondta.

Pálfy Sándor egyetemi tanár, a Műegyetem urbanisztika tanszékének tanára támogatandónak nevezte a pályaudvarok föld alatti kapcsolatának megteremtését.

Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója, a BKK korábbi vezetője azt mondta: történelmi jelentősége van annak a budapesti vasút szempontjából, hogy az alagútról szóló terv napirendre kerülhet.

Ha a tervezett alagút és a hozzá kapcsolódó rendszer létrejönne, a vonat “metróerejű” közlekedési eszközzé válna Budapesten – mondta.

Vitézy Dávid megjegyezte azt is, hogy a Déli pályaudvar ma “tájseb” a budai belvárosban, méltatlan a budai környezethez.

Gyetvai Árpád, a Testnevelési Egyetem Beruházási Programirodájának igazgatója arról beszélt, hogy a Déli pályaudvar területén közcélú sportközpontot szeretnének, ott sportváros alakulhatna ki.

A szakmai fórumot a Budapesti Hegyvidéki Önkormányzat, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Budapesti Corvinus Egyetem és a Magyar Urbanisztikai Társaság szervezte.

Kapcsolódó Cikkek

  • Hiába várjuk a csomagot, megsemmisíthetik a hamis termékeket

    Hiába várjuk a csomagot, megsemmisíthetik a hamis termékeket

    Mindenki szeretne spórolni az ajándékok vásárlásánál, de ha egy termék túl olcsó, akkor gyanakodjunk arra, hogy hamisítvány. A hamisított termékek könnyen fennakadhatnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál. A NAV akár meg is semmisítheti a megrendelt termékünket, ha pedig nagy mennyiségről van szó, előfordulhat hogy fel is jelentenek.

  • Családi programok a nemzeti ünnepen

    Családi programok a nemzeti ünnepen

    Ingyenes Országház látogatással, koncertekkel és emlékmenettel és családi programokkal várják az érdeklődőket október 23-án az 1956-os szabadságharc megemlékezésén.

  • Nap képe: Jön Vuk

    Nap képe: Jön Vuk

    Az egyik legkedvesebb mesefilm figurái csalnak mosolyt a járókelők arcára a Fővárosban.

  • Orbán Viktor: A haza nem lehet ellenzékben

    Orbán Viktor: A haza nem lehet ellenzékben

    Hétfőn megkezdődött az Országgyűlés őszi ülésszaka. A kormányfő értékelő beszédet tartott, melyben beszámolt arról, hogy a kormány minden polgármesterrel együttműködik, valamitn szóba kerültek a környezetvédelem fontosabb kérdései is.