2018. december 10., hétfő
Judit

Tech

Bedöntötte a TomTom részvényét a Google-Renault megállapodás

Nagyot zuhant a holland TomTom részvényének az árfolyama arra a hírre, hogy a Google megállapodott a Renault-Nissan-Mitsubishi autóipar konszernnel az Android operációs rendszer járműinformatikai alkalmazásáról.

A TomTom részvénye 25,77 százalékos mínuszban állt a kora délutáni órákban, 6,25 eurós árfolyamon. Az árfolyamvesztés 500 millió euróval csökkentette a cég piaci tőkeértékét.


A Google és a Renault-Nissan-Mitsubishi között létrejött megállapodásnak köszönhetően a járművek vezetői okostelefonjaik nélkül is használhatják majd az autók információs központjában a Google navigációs rendszerét vagy például a szóbeli utasításokra reagáló személyi asszisztenst.

A TomTom a kétezres évek elején különálló navigációs eszközeivel tört be a világpiacra, azóta azonban az okostelefonok térnyerésével párhuzamosan jelentősen veszített piaci részesedéséből. A cég ezért profilját az autógyártók információs rendszereibe integrált navigációs alkalmazására állította át annak reményében, hogy a gyártók a saját beépített navigációs rendszert részesítik előnyben az okostelefonokkal szemben.

A Google versenytársként való felbukkanásával azonban a TomTom piaci pozíciója szinte kilátástalanná vált az InsingerGilissen piackutató cég elemzője, Jos Versteeg Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozata szerint.

A TomTom tavaly 903 millió euró forgalom után 204 millió euró veszteséget szenvedett el. Az idén a cég 825 millió euró bevételre számít. Tavaly a TomTom bevételének egyharmadát navigációs rendszerének licenc bevétele adta.

Kapcsolódó Cikkek

  • Egy nő lett hazánk legsokoldalúbb informatikusa

    Egy nő lett hazánk legsokoldalúbb informatikusa

    1867 feladat, 19 szakmai partner, 2600 versenyző, és egy abszolút győztes, Borbély Zsófia, aki a “Magyarország legsokoldalúbb informatikusa” cím mellé a „Legkiválóbb Női Versenyző” különdíjat is megkapta.

  • Évente több tízmilliárd eurót kell fordítani mesterségesintelligencia-kutatásokra

    Évente több tízmilliárd eurót kell fordítani mesterségesintelligencia-kutatásokra

    Az Európai Bizottság 2020 végéig legalább 20 milliárd euró (mintegy 6400 milliárd forint), az azt követő évtizedben pedig évente több mint 20 milliárd euró összegű állami és magánberuházást tesz lehetővé mesterségesintelligencia-kutatásra és a terület innovációjára, annak érdekében, hogy Európa vezető szerepet töltsön be az MI etikus és biztonságos alkalmazásában.

  • Ördögi, 300 lóerős motor hajtja a Cuprát

    Ördögi, 300 lóerős motor hajtja a Cuprát

    Önálló márkává alakult a Cupra. A szó a Cup és a Racing (kupaverseny) összetételéből alakult ki, a SEAT a Leon első és az Ibiza második generációjából csinált erősebb motorokkal ellátott Cupra-modelleket, az önállósodott Cupra első modellje pedig az Ateca alapjain kelt új életre.