2018. november 16., péntek
Ödön

Egyéb Eger

Mr. Motorsportot taxisként is becsüli a város

Él Pisti neve hosszú éveken keresztül az újságok címlapjáról köszönt vissza ránk. Bár ő rendkívül szerény, hozzáértők szerint Magyarország egyik legtehetségesebb és legígéretesebb autóversenyzője volt, aki  jött, látott és győzött. Egykori zajos autósportsikerei mellett büszke rá, hogy taxisofőrként is rengetegen kedvelik, megbíznak benne és szívesen kérik meg gyermekek vagy idős emberek szállítására is.

– 1980-ban, tizenegy évesen bekerültem a Népújságba, mert egy zárt pályás szlalomversenyen egy párnával a fenekem alatt megvertem autós oktató édesapámat is, aki akkoriban ismert hobbi-autóversenyző volt – mesélte nosztalgikus mosollyal Él Pisti, aki tizenkét évesen már az egri rutinpályán segédkezett oktatóként édesapjának, és nemcsak saját Trabantjukkal, hanem más oktatók Skodájával, Ladájával is különleges bravúrokat hajtott végre.


– Híre ment Egerben, hogy jól vezetek, és persze imádtam az autósportot, az autókat, nem véletlen, hogy autószerelő szakmát szerezve érettségiztem a szakközépben. Egy jómódú osztálytársam volt az első szponzorom, az ő segítségével jutottam be a Ford Fiesta XR 2-essel rendezett tehetségkutató döntőjébe, ahol az országos megmérettetésen a Városligetben harmadik lettem. Később kiderült, hogy ugyanitt, ugyanekkor indult Wéber Gabi és Szíjj Zsolt, akik később nagyszerű autóversenyzők lettek – mondta el Pisti.

Él Pisti először a Fiesta-kupában látott világot az autósport szempontjából, hiszen ez egy olyan sorozat volt, amely Európa leghíresebb versenypályáin zajlott. Az igazi hírnevet azonban a későbbi Astra-kupa hozta meg számára. Móczár Péter segítségével indulhatott, két év alatt nyolc futamot nyert, elmondása szerint éjszaka taxizott, nappal pedig a versenyautóját járatta be.


Ezután hat év kényszerpihenő következett, majd egri támogatói, a Fenstherm, az Imola Bau, az Agria Drink és a Kazy-ker Kft. segítségével – akiknek mind a mai napig hálás – beszállhatott a Zengő Zoltán által szervezett Clio-kupába, ahol dobogón végzett. Él Pisti keserűség nélkül, mosolyogva beszél arról, hogy az akkoriban átalakuló autósportban még ezek a referenciák sem voltak elegendőek a továbblépéshez. Később azért még megvillantotta tehetségét a raliban, ahol összetettben 11. lett a szombathelyi futamon, az övénél nagyságrendekkel erősebb autók mezőnyében.

A Renault Clio-kupában csak az egri szponzorok segítségével tudott elindulni

 

– Amikor nem volt pénzem versenyezni, elmentem az autóversenyekre dolgozni, segíteni és mind a mai napig imádom az autósportot, ha tehetem, minden közvetítést megnézek a Forma–1-től a Moto GP-ig – mesélte Él Pisti, aki nagyon büszke és meghatódott volt, amikor visszavonulása után egy parádi hegyi versenyen újra beülhetett egy Astrába, amire a neve helyett csak annyit írtak a szervezők: Mr. Motorsport. Ez a név tökéletesen kifejezte múlhatatlan rajongását a technikai sportok iránt.

Pisti ma megbecsült taxisként dolgozik és nagyon szereti a munkáját. Példaképei a mai napig olyan neves autóversenyzők, mint Senna, Hamilton vagy a raliban mostanában Toyotával remeklő Tanak és a tragikus körülmények között elhunyt Colin McRae.

– Becsülöm Kiss Norbi profizmusát és eltökéltségét is. Izgalommal figyelem Burkus Egon Swift Cup Europe versenysorozatát, amely a régi idők márkakupáinak kemény csatáit idézi. Emellett nagyon drukkolok a város fiatal tehetségének, Szomszéd Lalinak, akinek Fenstherm feliratos versenyautójában egy kicsit a saját fiatalkorom látom – tette hozzá a legenda.

Kapcsolódó Cikkek

  • Rossz a menetrend!

    Rossz a menetrend!

    Egy rejtettkamerás felvétel szerint az ütemezés miatt késnek a városban közlekedő buszok.

  • Márton-napi vigadalom

    Márton-napi vigadalom

    Szekszárdon november 10-én és 11-én szervezték meg a Márton-napi rendezvényt, amelyet negyedik alkalommal rendezett meg a város.

  • Még tizennégy fellépő

    Még tizennégy fellépő

    Újabb három külföldi és tizenegy magyar zenekar fellépését jelentette be a Rockmaraton szervező csapata.