2018. december 18., kedd
Auguszta

Belföld

Soros pénzén támadja a kormányt az ellenzéki média

Nekiesett Orbán Viktornak Soros blogja, az Átlátszó. Cikkük a kormányfő magánrepülős utazását kifogásolja, igaz: akkor nem volt ilyen éber a balliberális média egyetlen tagja sem, amikor Gyurcsány Ferenc két év alatt 117 millió forintot repkedett el magángépeken vagy amikor Medgyessy 42 millióért utazott privátjettel Indiába.

A Soros-hálózat által pénzelt Átlátszó blog éles hangon bírálta repülőgépes útjai miatt Orbán Viktor miniszterelnököt. Az Origo ezzel kapcsolatban megjegyzi, hogy “érdekes módon” a magát oknyomozónak nevező portál valójában az ellenzék revolvermédiája, kizárólag a bevándorlásellenes magyar kormányt és a Fideszt támadja. De vajon honnan van pénze drága oknyomozásra egy alig látogatott portálnak, ahol hirdetés is alig akad. A válasz nem meglepő: természetesen most is Soros György áll a háttérben.


Még csak nem is titkolják, hogy őket a magyar kormánnyal szembenálló  Soros-féle Nyílt Társadalom Intézet  fizeti. A blog költségevetésének tavaly harmadát, mintegy 50 millió forint értékben állta a Soros-hálózat, amely az azt megelőző évben is ugyanilyen arányban, összesen 33 millió forinttal támogatta azt Átlátszót.

Az Átlászónál természetesen most is kiütközik a szokásos balliberális kettős mérce, vagyis, hogy amíg más szemében a szálkát, magukéban a gerendát sem veszik észre. Az, hogy egy politikus repülővel utazik nem egyedi eset, a hazai politikai élet szereplői korábban is választották ezt az utazási módot, csak akkor a balliberális média képviselői érdekes módon senkit sem akartak ezért keresztre feszíteni.


Korábbi lapinformációk szerint Gyurcsány Ferenc 2004-es kormányba kerülése és 2006 között mindössze  két év alatt több mint 117 millió forintot költött arra, hogy magánrepülőgépekkel utazgasson Európa-szerte. Az már csak hab a tortán, hogy ezen utak egyike éppen Szocsiba, a Fekete-Tenger Riviérájára vezetett, ahol az akkori szocialista miniszterelnök, ma DK-s Gyurcsány véletlenül összefutott Vlagyimir Putyinnal. (Persze ma már támadja az orosz elnököt a bukott miniszterelnök).

MTI Fotó: Mohai Balázs

Az is érdekes, hogy az Orbán Viktor utazása miatt most leghangosabban visongó Párbeszéd társelnöke, Szabó Tímea 2004-2009 között még a Soros által pénzelt Magyar Helsinki Bizottság programvezetője volt, akik egyetlen szóval sem tiltakoztak akkor a “Gyurcsány Air” légiútjai miatt.

Akkor sem jelent meg vezércikk egyetlen baloldali újság címlapján sem, amikor Medgyessy Péter volt szocialista kormányfő Indiába röppent át egy magángéppel, az út költsége pedig meghaladta a 47 millió forintot.

De hogy ne nézzünk ennyire vissza, a teljes ellenzéki média megnyugvással vette tudomásul amikor kiderült, hogy a botrányhős politikus, Juhász Péter nem saját pénzéből nyaralt Nizzában, hanem Bojár Gábor, Graphisoft-alapító, a később már a Momentum nagylelkű támogatójaként feltűnő üzletember meghívására utazott a Riviérára.

Fotó: Mészáros Diána

Ahogy az sem ütötte meg a baloldali sajtó ingerküszöbét, amikor 2011-ben a Magyar Nemzet lehallgatási jegyzőkönyvekből megtudta: Erzsébetváros később az ingatlanpanamába keveredett MSZP-s polgármestere, Hunvald György érdekeltségébe tartozó magángépen repkedett Moszkvába Veress János, Gyurcsány korábbi pénzügyminisztere és Erős János, volt MFB-vezér.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek