EUR: 364,99 Ft
CHF: 345,58 Ft
2020. április 06., hétfő
Vilmos, Bíborka

Életmód

3+1 apró lépés a csökkentett cukorbevitelért

A nyár végével a könnyed étkezéseknek is búcsút inthetünk, és inkább a takaróba burkolózva nassolunk – utána pedig bűntudatunk van a „kalóriahabzsolás” miatt. Ahelyett, hogy bármit is megvonnánk magunktól, gondolkozzunk inkább észszerű megoldásokban. Az Okoscímke.hu segítségével pár egyszerű, de hatékony lépést iktathatunk be mindennapjainkba a kiegyensúlyozottabb étkezés érdekében.

A napi ajánlott hozzáadott cukorfogyasztás legfeljebb a teljes kalóriabevitel 10 százaléka – Profimedia, Free

1. Arányosan


Figyeljünk oda, hogy minden főétkezésnek legalább a felét zöldségek, gyümölcsök tegyék ki, és naponta minimum 30 percet szánjunk mozgásra, ami akár egy jó séta is lehet. Fontosak az arányok: egy kalóriadúsabb ebéd után uzsonnára és vacsorára inkább a kímélőbb fogások mellett döntsünk.

2. Köztes kalóriák


Egy kis csoki, mogyoró, almalé – hiába figyelünk a főétkezésekre, ha közöttük folyamatosan nassolunk. Sokszor nagyvonalúan átsiklunk a nassolással bevitt mennyiség felett, de minden elfogyasztott falat és korty beleszámít a napi kalóriabevitelbe. Az sem megoldás persze, ha kalkulátorral számolgatjuk a kalóriákat, inkább figyeljünk az összetevőkre és az arányokra. Az élelmiszercímkéken minden információt megtalálunk, ezeket alaposan áttanulmányozva el tudjuk dönteni, hogy belefér-e délután egy csokis desszert, vagy inkább az édesítőszeres verziót preferáljuk.

3. Édes élet

A hozzáadott cukor napi ajánlott mennyisége legfeljebb a teljes kalóriabevitel 10 százaléka – körülbelül 12 teáskanálnyi cukor; ebbe beletartozik az ételek, italok elkészítéséhez felhasznált cukor, méz vagy szirup, így érdemes mérlegelünk egy-egy fogásnál, hogy tényleg szükséges-e még többet hozzáadni. Ez nem azt jelenti, hogy le kellene mondanunk az édes ízről: jó megoldás lehet például a gyümölcsök, zöldségek természetes cukortartalmával történő édesítés a főzésnél.

+1. Hidratálás és a kalóriák

Bár sajnos gyakran nem tulajdonítunk neki elég nagy jelentőséget, az ételek mellett az folyadékbevitel mennyisége és minősége sem mindegy. Naponta legalább nyolc pohár folyadékot igyunk, amiből minimum öt pohár víz legyen, a többi lehet például kávé, tea, gyümölcslé, üdítő. Azonban ebben az esetben sem szabad elfeledkeznünk a kalóriákról, hiszen az italnak is lehet kalóriatartalma.

Kapcsolódó Cikkek

  • Lexi Ryan – Sodródás

    Lexi Ryan – Sodródás

    Régebben csak egy dolog érdekelt, a foci – az edzések, a meccsek, hogy kiérdemeljem a helyem a legjobb csapatban a profik között.

  • Karanténklipek, avagy amikor Mozart vasal

    Karanténklipek, avagy amikor Mozart vasal

    A karantén idején a színészek is betartják a szabályokat, és úgy vigyáznak magukra és a környezetükre, hogy csak a legszükségesebb esetekben mozdulnak ki otthonról.

  • Arcfestés gyerekeknek és felnőtteknek

    Arcfestés gyerekeknek és felnőtteknek

     Az emberi test díszítése, festése nagyon régi időkre nyúlik vissza. Emberőseinknél mágikus jelentése volt, többek között színekkel is kommunikáltak egymással. Amikor az Észak-Amerikában élő indiánok harca indultak, illetve amikor ünnepeltek, kifestették az arcukat.

  • Kóstolta már? Készítsen tejlevest

    Kóstolta már? Készítsen tejlevest

    A régi magyar konyhában nagyon sokfajta étel található, amelyek ma már feledésbe merültek. A pásztorkodó népeknél gyorsan megoldották az ételkészítést, ha éhesek voltak. Adva volt a tej. Az ételkészítésben élen jártak a juhászok, a gulyások vagy éppen a kecskepásztorok.