EUR: 321,20 Ft
CHF: 281,49 Ft
2018. november 18., vasárnap
Jenő

Extra

Nanushka: Nincs mese, Budapest felkerült a divatvilág térképére

Nem túlzás kijelenteni, hogy Nanushka lehet az első magyar világmárka. Már csak azért sem, mivel olyan világsztárok választották már eddig is a magyar márkát, mint például Emily Ratajkowsky, Dua Lipa vagy Kendall Jenner. A fiatal divattervező, Sándor Szandra sikerének köszönhetően nemcsak a márka, de hazánk nevét is megismerte a divatvilág – írja az Origo.

Nincs mese, Budapest felkerült a divatvilág térképére. Korábban már olyan neves divattervezők mellett mutatta be Szandra saját kollekcióját a New York Fashion Weeken mint például Marc Jacobs vagy Michael Kors. Egy laikus is tudja, hogy ez hatalmas elismerés egy tervezőnek. Az Origo most megkereste a fiatal tehetséget és interjút készített vele.


Milyen érzés volt részt venni a New York Fashion Weeken?

Hatalmas megtiszteltetés volt számunkra, hogy bemutathattuk New Yorkban a 2019-es, Totem nevet viselő tavaszi-nyári kollekciónkat. A tervezésnél ránk jellemző módon, a Kelet és a Nyugat kultúrájának találkozásából merítettünk inspirációt. A darabokban megjelennek az ókori Egyiptom szimbólumrendszeréből is ismert jelképek, melyeket modern nyugati elemekkel kombináltunk. Rengetegen voltak kíváncsiak a kollekcióra, a prezentáció kiváló visszajelzéseket kapott mind a buyerek, mind a sajtó részéről. Nagyon erős kollekciónak tartották, és pár órával a kollekció bemutatása után rengeteg megkeresést kaptunk fotózásokra. Sokat dolgoztunk, de minden pillanat megérte. Egy újabb álmunk vált valóra, hogy újra megmutathattuk a magyar divatot és a márkánkat egy ilyen rangos eseményen.


Nehéz volt az út idáig?

Nem tagadom, nem volt könnyű. Mint minden vállalkozásnak, nekünk is voltak nehéz időszakaink. Sokat köszönhetek a munkatársaimnak, a mellettem dolgozó csapatnak és befektetőnknek a GB & Partnersnek. Az általuk kezelt EXIM Növekedési Alap 2016. év végén fektetett a márkába. Azóta 60-ról 200-ra növeltük a nemzetközi viszonteladóink számát, és míg 2016-ban 18 000 darab ruhát értékesítettünk, addig ebben az évben ez a szám meghaladhatja a 100 000 darabot.

Mit gondolsz, minek köszönhető ez az óriási fejlődés?

Kevesen tudják, de ezekhez az eredményekhez rengeteg ember munkája szükséges. Én pedig egytől egyig, mindenkinek nagyon hálás vagyok. A kreatív tehetség mögött valójában egy gépezet áll, aminek a működését folyamatosan optimalizálni kell. Nem elég a kiemelkedő design, legalább annyira fontos, hogy világszínvonalúan működtessük a vállalkozás minden rendszerét ahhoz, hogy a tervek megfelelő minőségben és időben elkészüljenek, a Társaság le tudja gyártani a rendkívüli ütemben növekvő rendeléseket és ezeket le tudja szállítani a világ 40 országába, összehangolva félszáz hazai és nemzetközi beszállítót és gyártót. Ennek a munkának elengedhetetlen része a megfelelő operatív és pénzügyi tervezés, teljes körű kontrolling rendszer kiépítése és bevezetése, valamint az eredmények folyamatos elemzése és visszacsatolása. Ennek a szemléletnek a kialakításában kiemelkedő szerepe van a már említett GB & Partnersnek, mint intézményi befektetőnek, akik aktívan részt vesznek a cég stratégiájának kialakításában és a menedzsmenttel és tulajdonostársakkal közösen további ambiciózus terveken dolgoznak.

Ez volt az álmod? Ezeket a sikereket szeretted volna elérni divattervezőként?

A tervezés számomra nem munka, hanem alkotás. Természetesen hazudnék, ha azt mondanám, nem tölt el boldogsággal, hogy a kollekcióim elnyerik az emberek tetszését, örömmel és magabiztosan viselik a ruháinkat, számomra ez a legfontosabb. Az azonban valóban hihetetlen érzés, hogy mára a Nanushka márka Budapesten kívül a világ 150 városában van jelen. Arra pedig külön büszke vagyok, hogy mi vagyunk az első olyan magyar márka, ami a világ leghíresebb, legendás luxusáruházainak többségében már kapható, legyen szó a New York-i Ötödik Sugárúton található Bergdorf Goodman áruházról a londoni Selfridgesről vagy a legendás Liberty áruházról, illetve idén decembertől már a párizsi Le Bon Marche-ban is megtalálhatják majd a vásárlók a Nanushkát. Közel vagyunk ahhoz, hogy a Nanushka legyen az első magyar világmárka, a határ pedig a csillagos ég.

Ha kíváncsi a teljes interjúra, amiben Sándor Szandra többek között arról beszél, hogy New York, Párizs és London után milyen érzés újra hazai közönség előtt bemutatni tavasz-nyári kollekcióját, vagy esetleg arról, hogy milyen irányba folytatja útját a Nanushka, mindezekre választ kaphat az Origo interjújában.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Szülés utáni plusz kilókkal küzd Tomán Szabina

    Szülés utáni plusz kilókkal küzd Tomán Szabina

    Noha rajongói szerint remekül néz ki Tomán Szabina, ő maga egy cseppet sincs megelégedve az alakjával. Mivel a szülés utáni feleslegtől még mindig nem sikerült megszabadulnia, a napokban komoly fogyókúrába kezdett, küzdelmét pedig mi magunk is végigkövethetjük az újonnan indított vlogsorozatában.

  • Novemberben ismét FitBalance

    Novemberben ismét FitBalance

    Magyarország legnagyobb fitness és életmód fesztiválja, az Eisberg – FitBalance november 25-én ismét várja a mozgás és egészséges életmód szerelmeseit a Budapest Sportarénában.

  • Viszkis: Most már révbe értem!

    Viszkis: Most már révbe értem!

    Élete újabb állomásához érkezett Ambrus Attila azaz a Viszkis. Az egykori bankrabló szabadulása óta kerámiák árusításából él, tegnap pedig megnyitotta  Hopka Károly képzőművésszel közös kiállítását Szentendrén.