EUR: 324,55 Ft
CHF: 298,57 Ft
2019. augusztus 18., vasárnap
Ilona

Életmód

Agyő, pánikroham!

Számos hatékony megoldás létezik a szorongás és az ezzel járó kellemetlen rohamok leküzdésére. Íme 5+1 szuper módszer, amely már sok embernek segített.

1. Tudatos légzés


A légzés problémafókuszú irányításával, a különböző technikák alkalmazásával a hirtelen ránk törő rohamokat is enyhíthetjük vagy a gyakorlottabbak akár meg is állíthatják így a testükben lassan szétáradó pánikot. A kapkodó légzés lecsillapításának trükkje pofonegyszerű: a kilégzés kétszer olyan hosszú legyen, mint a belégzés.

2. A MERJ módszer


Barry McDonagh könyve a tengerentúlon már bestseller lett, ami egy egyszerű és hatékony módszer leírása, mellyel maga az író is meg tudott szabadulni a rá törő pánikrohamoktól. A Publio kiadó gondozásában megjelent kötet segítségével már rengetegen örökre búcsút mondtak a heves szívdobogásnak.

3. Meditáció

A meditáció a stressz leküzdése mellett a harmonikusabb mindennapok kialakításában is segítségünkre lehet. Ha nem tudjuk, hogy miként kezdjünk neki, keressünk direkt a témával foglalkozó videókat, applikációkat.

4. Életmódváltás

A pihenéstől az idegrendszer is sokkal kiegyensúlyozottabb lesz, míg a koffein, az alkohol és a nikotin elhagyása segíthet a szervezetnek ellazulni, megszabadulni a folytonos izgalmi állapottól. Kávé helyett például váltsunk nyugtató, harmonizáló gyógyteákra.

5. Nyugodt környezet

Sokan a kellemes színek erejére esküsznek, míg mások az illatok hatalmában hisznek. Az aroma- és fényterápia mellett érdemes minél több természetes anyaggal, élő növényekkel körbe vennünk magunkat, de ha el kell hagynunk a biztonságos menedéket, akkor sem kell kétségbeesnünk. A tömegközlekedésen ránk törő szorongást is enyhíthetjük, ha például megnyugtató zenét hallgatunk.

+1 Mozgás

A mozgás során felszabaduló endorfin optimistább és felszabadultabb hangulatba hozhat minket. A szorongással küzdők esetében nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a mozgás csökkenti a kardiovaszkuláris rizikófaktort is, mely a pánikbetegeknél magasabb az átlagnál.

Kapcsolódó Cikkek

  • Konyhai trükkök kolisoknak

    Konyhai trükkök kolisoknak

    A főiskolások és az egyetemisták  ősztől azzal szembesülnek, hogy már nem anyu főzi a vacsorát. Néhány alapötlet azonban megmenthet az előre csomagolt műanyag ételek monotonitásától és a pénztárca szivattyúzó pizzarendeléstől.

  • 800 milliót fordít a kormány tehetséggondozásra

    800 milliót fordít a kormány tehetséggondozásra

    Több mint 848 millió forintra pályázhatnak szeptember 6-ig a hazai és határon túli köznevelési intézmények, alapítványok, közalapítványok, nonprofit gazdasági társaságok, egyházi és civil szervezetek a Nemzeti Tehetség Program keretében.

  • Hőségben különösen figyeljenek a szívbetegek

    Hőségben különösen figyeljenek a szívbetegek

    Az utóbbi rekordmeleg napok megviselik a szervezetet, különösen a szívbetegekét és alvási nehézségekkel küzdőkét. A hőség viszont az egészségesekre is veszélyt jelenthet, olyan tünetek jelentkezhetnek vezetés közben…