2019. szeptember 21., szombat
Máté, Mirella

Egyéb Szeged

Így néz majd ki és ezért lesz jó a Szeged–Vásárhely tram-train

Berlinben, egy szakkiállításon mutatták be először, hogyan fog kinézni a vonat és a villamos szerelemgyereke, vagyis a tram-train. Kiderült az is, mennyien tudnak majd egyszerre leülni a vonaton.

Egy hatalmas szakkiállításon, a Berlinben rendezett Innotranson mutatták be először a Szeged és Hódmezővásárhely között 2020-tól közlekedő tram-traint.


A nagyon modern, szép vonalvezetésű, kék-sárga betétekkel tarkított szerelvényt a Stadlertől vásárolja a MÁV Zrt. Pontosabban nemcsak egyet, hanem tizenkettőt, amelyekből nyolc folyamatosan közlekedik majd, további négy pedig akkor, ha szükség van rá.

Ilyen megállókat építenek majd a vonal mellé

A tram-trainen kilencvenkét ülőhely lesz, és az álló utasokkal együtt összesen 234-en férnek fel egy szerelvényre, sőt két kerekesszéknek és négy kerékpárnak is van benne hely.


Jelenleg a tram-train pályájának kialakítása folyik Szeged és Hódmezővásárhely között, emiatt a vonatok már jó ideje nem is közlekednek a két város között. A teendők körülbelül nyolcvanöt százaléka 2019. április végéig elkészül – ígérik. Ezt követően az állomási mellékvágányok, a magasépítmények és a biztosítóberendezések átépítése következik.

A szegedi járműtelep építésére 5 milliárdot költenek, a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vasútvonal építésére és a közel 22 kilométeres vonal felújításra 48,6 milliárd forintot. Ebben benne foglaltatik az algyői vasúti híd felújítása, és a vonal új biztosítóberendezést kapna. Ezenkívül 1,2 milliárdot különítettek el egy új vegyes forgalmú Tisza-híd tervezésére, a SzegedBékéscsaba és a SzegedRöszkeSzabadka vasútvonal szűk keresztmetszeteinek kiváltásra pedig 3,2 milliárdot. A lap becslése szerint minimum 80 milliárd forintot költenek a beruházásra, de ezt az összeget akár túl is léphetik az egyéb kiegészítő beruházásokkal, mint amilyen egy esetleges vasúti híd felhúzása.

Öt ok, amiért jó lesz a tram-train:

20 percenként jár majd, sokkal többször, mint a busz,

csaknem kilencezer ingázó utas kényelmét biztosítja,

átjár a határon, egészen Szabadkáig bővítik a síneket,

– a tájékoztatások szerint a jegy sem lesz drága,

közel százan férnek fel rá, és biciklit is lehet majd szállítani rajta.

2018-ban 24,291 milliárdot költenek a tram-trainre, 2019-ben 15,969 milliárd forintot, 2020-ban pedig 3,454 milliárdot szánnak a feladatra. Az összeget a központi költségvetésből a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapja meg – összesen 51,47 milliárd forintot. A felsorolt tételek azonban nem csupán a két megyei jogú város összeköttetésére szolgálnak, hanem Békéscsaba és Szabadka térsége elővárosi közlekedésének fejlesztésére is.

Címkék

Kapcsolódó Cikkek

  • Jól halad a sétány építése

    Jól halad a sétány építése

    Heteken belül elkészül az Újhegyi sétány harmadik szakaszának felújítása. A 2016-ban átadott első, majd a 2019 tavaszán elkészült második ütemet követően az önkormányzat immár teljes hosszában újjávarázsolja a kerület legnagyobb lakótelepének főutcáját.

  • Grezsa könnyen járható várossá tenné Vásárhelyt

    Grezsa könnyen járható várossá tenné Vásárhelyt

    Öt év alatt 50 kilométernyi utat újítana fel a vásárhelyi polgármesterjelölt, aki rendbe tenné a város járdáit, növelné a tram-train szerelvények számát, kártalanítaná a nyomvonal mellett lévő üzleteket, és elektromos buszokkal oldaná meg a helyi tömegközlekedést.

  • Szücsné vértesszőlősi képviselőként Tatabánya ellen szavazott

    Szücsné vértesszőlősi képviselőként Tatabánya ellen szavazott

    Szücsné Posztovics Ilona, a DK és a többi ellenzéki párt polgármesterjelöltje vértesszőlősi önkormányzati képviselőként arra szavazott, hogy Vértesszőlős a Tatai járáshoz tartozzon, ne Tatabányához – ismertette sajtótájékoztató keretében Salló Győző.