2019. január 18., péntek
Piroska

Extra

Mentor segíti a magyar tervezőket

2018. augusztusában három éves stratégiai megállapodást kötött a Magyar Divat és Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italiana-val, melyet a Budapest Central European Fashion Week első napján, egy sajtótájékoztató keretében jelentettek be. Az együttműködés során, a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja majd a magyar divat fejlődését.

A stratégia együttműködés első állomásaként a Budapest Central European Fashion Week után megkezdődik a mentorprogram, melynek keretében a szakmai kritériumrendszer alapján kiválasztott tervezők a kamara képviseletében Budapestre látogató mentorral megkezdik a munkát, felmérik a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. A mentorprogramba az alábbi márkák kerültek kiválasztásra: Abodi, Je Suis Belle, Celeni, Artista, Dora Zsigmond, Cukovy, Tomcsanyi, Elysian. Az együttműködés célja, hogy a szakmai támogatásnak köszönhetően ezek a márkák képessé váljanak a nemzetközi piacra lépésre.


„A program során ügynökségünk lehetőséget biztosít a magyar tervezőknek még az idei évben Milánóba utazni, ahol a projekt következő lépcsőfokaként elismert szakemberek bevonásával további közös munka vár rájuk.” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezetője.

Stefania Vismara, a Camera Nazionale della Moda Italiana ügyvezető igazgatója kiemelte: „A Camera Nazionale della Moda Italiana legfontosabb célkitűzései közé tartozik a fiatal, feltörekvő tervezők támogatása, szerepük növelése a nemzetközi piaci szférában. A Magyar Divat és Design Ügynökség és a CNMI közötti együttműködés is ezt a gyakorlatot követi: a program nyolc tervezőnek nyújt lehetőséget egy mentor programban való részvételre, Budapesten és Milánóban egyaránt. A közös munka közvetlenül a budapesti Fashion Weeket követően kezdődik, divatipari szakértők bevonásával. A program decemberben Milánóban folytatódik, ahol a kiválasztott tervezők üzleti/B2B tárgyalásokon és workshopokon vehetnek részt. A Camera Nazionale della Moda Italiana számos projektje azzal e céllal jött létre, hogy a tervezők legújabb generációjára irányítsa a figyelmet, éppen ezért örömmel vállaltuk a közös munkát a Magyar Divat és Design Ügynökséggel.”


Sara Sozzani Maino a Camera Nazionale della Moda Italiana Nemzetközi Brand Nagykövete hozzátette: „Örömünkre szolgál, hogy itt lehetünk Magyarországon, és megismerhetjük a fiatal tervezők kreatív, tehetséges munkáját. A CNMI nemzetközi szinten is fontosnak tartja a tehetségek toborzását, kiemelt cél azonban az olasz tehetségek külföldi pozícionálása is, amelyhez a nemzetközi piaci jelenlét szükségszerű. Az új márkák támogatását célzó projektekben tehát a nemzetközi környezet megteremtése kulcsfontosságú tényező. Milánó a lehetőségek városa, ahol a tehetséges/feltörekvő tervezők szakmabeliekkel találkozhatnak, miközben egyre inkább megértik, sőt részévé válnak a globális divatpiacnak. ”

Massimo Rustico, Olaszország nagykövete, kiemelte a HFDA és a Camera Nazionale della Moda által létrejött új együttműködés fontosságát. „Magyarországnak hatalmas potenciál és kreativitás áll rendelkezésére a gyors fejlődéshez. Olaszország a divatipar meghatározó szereplője, így a kölcsönös tudásmegosztás az iparág minden területén kiemelkedő eredményeket szülhet. Az olasz, divattal kapcsolatos iparágak 2017-ben elérték a 90 billió eurós árbevételt, hatalmas export részesedéssel. A kreativitás összekapcsolása a technológiával, fejlesztéssel és ipari tevékenységekkel kulcsfontosságú szerepet játszanak a globális piacokon való versengéshez. Egy ilyen versenyszellemű környezetben a Magyarország és Olaszország által kötött partnerség példaként szolgálhat számos más ország számára.”

Kapcsolódó Cikkek