EUR: 322,46 Ft
CHF: 283,39 Ft
2018. november 15., csütörtök
Albert, Lipót

PR

A divat központjává vált a Várkert Bazár

Nagy sikerrel zárult az októberi Budapest Central European Fashion Week. A három nap alatt közel 40 hazai és nemzetközi tervező mutatta be a jövő évi tavaszi-nyári kollekcióját, az érdeklődők és a szakma számára. A divatvilág olyan elismert neveivel találkozhattunk, mint az olasz Vogue újságírója, Alberto Calabrese vagy a népszerű influencer, Bryanboy, de olyan világsztárok is eljöttek, mint az amerikai színésznő Dascha Polanco, vagy a modell és DJ Sita Abellan.

A BCEFW programját a témához szorosan kapcsolódó programok is színesítették. Prezentációkon, kerekasztal beszélgetéseken és Young Talents show-kon kívül, a MOL Pop Up Store-ban nem csak megtekinthették, de meg is vásárolhatták a tervezők ruháit a látogatók. A jövőben még több hasonló programra lehet számítani, a szervezők célja, hogy összekapcsolják és megmozgassák Budát és Pestet is.


Az első napon, a Fashion & Technology kerekasztal beszélgetésen a szakma neves előadói olyan témákat vitattak meg, mint az anyaghasználat jövője a divatiparban, az etikus divat kérdése, illetve, hogy miként hatnak a divatra a technológiai innovációk.

A már ismert magyar divattervezőkön kívül, a Young Talents show-kon bemutatkozhattak a hazai divatiskolák végzős hallgatói is. Az első sorban a Vogue Talents vezetője, Sara Maino is ott ült, aki azért járja a világ divatbemutatóit, hogy felfedezze a feltörekvő tehetségeket.


Az eseményt megelőzően a Magyar Divat és Design Ügynökség egy három éves stratégia megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italaiana-val. Az együttműködés keretében az olasz divatkamara szakmai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. A mentoring program már elkezdődött, a tervezők a Budapestre látogató mentorral megkezdték a közös munkát.

Massimo Rustico, Olaszország nagykövete elmondta, hogy „Magyarországnak hatalmas potenciál és kreativitás áll rendelkezésére a gyors fejlődéshez. Olaszország a divatipar meghatározó szereplője, így a kölcsönös tudásmegosztás az iparág minden területén kiemelkedő eredményeket szülhet.”

A Magyar Divat és Design Ügynökség a MOL Magyarországgal közösen meghirdette formaruhatervező pályázatát, melynek keretében magyar tervezők gondolják újra a MOL Fresh Corner kutakon használt jelenlegi egyenruhákat.

„Nagyon örülünk, hogy a szakma, a sajtó és a közönség részéről is nagy érdeklődés övezte az őszi Budapest Central Europen Fashion Weeket és az ezekhez kapcsolódó rendezvényeket. A legnagyobb öröm számunkra azonban a tervezők sikere, hiszen ezalatt a néhány nap alatt megmutatták, hogy méltó helyünk van a nemzetközi divatvilágban is. – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezetője.

Kapcsolódó Cikkek

  • Világos üzenet a jövőből!

    Világos üzenet a jövőből!

    HeatTANK, BuGo, Poizo, ECObuilder, EnergyAL, IORA Smart System, E-zászló, Parabolikus napkollektor. Ha valaki nem érti a felsorolásban szereplő szóösszetételeket ne ijedjen meg.

  • A POIZO befűti a piacot

    A POIZO befűti a piacot

    Az MVM Edison Light Up! korábbi győztesei közül a mentorprogramnak és az anyagi támogatásnak köszönhetően már valódi üzleti sikerekről is beszámolhatunk, például a POIZO esetében.

  • Szerencsés karácsonyt!

    Szerencsés karácsonyt!

    Hogy Fortuna és az év legmeghittebb ünnepe között szoros kapcsolat van, mi sem bizonyítja jobban, minthogy a karácsonyhoz számos szerencsehozó babona kapcsolódik.