EUR: 316,68 Ft
CHF: 278,76 Ft
2019. február 21., csütörtök
Eleonóra

Belföld

A magyar szülők 20 százaléka gyűjt pénzt gyerekeinek

A magyarok 85 százalékának az egyik legfontosabb, hogy jó anyagi feltételekkel indítsa gyermekét az életbe, de csak 20 százalék gyűjt pénzt erre – derült ki az OTP Bank öngondoskodási index idei adataiból.

A kutatás szerint abban tízből kilencen egyetértenek, hogy akár lemondások árán is, de fedezni kell a gyerekek középiskolai tanulmányait. Kicsit kevesebben gondolják úgy, hogy az egyetemi évek finanszírozása is a család feladata.


Az OTP Bank keddi közleménye szerint a felmérésben megkérdezettek több mint kétharmada szerint a különórák, a barátokkal közös programok, kirándulások, koncertek anyagi támogatása szintén kötelessége a szülőknek.

A gyerekek hosszabb távú céljainak finanszírozását már kevesebben érzik feladatuknak. Saját lakást, autót kevesebb mint felük venne a gyereknek, és az esküvő költségeinek átvállalására is csak minden második szülő mond biztosan igent.

A megkérdezettek 57 százaléka szerint ameddig a szülő megteheti, támogatnia kell a gyereket, 41 százalék szerint ez függ a gyerek életkorától, társadalmi helyzetétől is. Jellemzően az előbbi nézet inkább a magasabb végzettségű és jobb vagyoni helyzetű válaszadókra jellemző.

Kapcsolódó Cikkek

  • Nem túl jó a levegő Debrecenben

    Nem túl jó a levegő Debrecenben

    Kedden a riasztási, szerdán a tájékoztatási küszöbértéket haladta meg a szálló por légköri koncentrációja Debrecenben – közölte a városháza sajtószolgálata csütörtök reggel az MTI-vel.

  • Magyar-román kórházi együttműködés indul

    Magyar-román kórházi együttműködés indul

    Több mint 13 millió euróból (4,1 milliárd forintból) kezdődnek egészségügyi fejlesztések egy román-magyar uniós program segítségével a romániai Szatmár megye, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg megye három kórházában.

  • Ezekre költöttek a legtöbbet a magyarok

    Ezekre költöttek a legtöbbet a magyarok

    Élelmiszerre 1835 milliárd forintot költött tavaly a lakosság, háztartási vegyi árura és szépségápolási termékekre pedig 448 milliárdot, az előbbi 7, az utóbbi 8 százalékos növekedés az előző évhez képest; az élelmiszerek közül a hús, a sör és a sajt forgalma emelkedett ki – ismerteti a csütörtöki Világgazdaság a Nielsen adataira hivatkozva.