EUR: 319,83 Ft
CHF: 280,54 Ft
2019. április 18., csütörtök
Andrea, Ilma

Belföld

Botka és a baloldal milliárdokkal tömte ki a Szeviépet

Ahogy arról korábban beszámoltunk, első fokon mindhárom Szeviép-vezért szabadságvesztésre ítélte a Szegedi Járásbíróság. Oltványi Józsefet és Pistrui Lászlót öt év, Baranyi Sándort hat év szabadságvesztésre ítélte el a Szegedi Járásbíróság első fokon. Botka László és a szegedi városvezetés kezdettől fogva igyekezett úgy beállítani, mintha nem a baloldal botránya lenne az Szeviép-ügy, nem sok sikerrel. A szocialista kormányok idején ugyanis közel 34 milliárd forintnyi megbízást – ebből 16 milliárdot kifejezetten költségvetési szervektől – nyert el közbeszerzéseken keresztül a cég. Az Origo információ szerint megbízók között volt például a Kóka János által vezetett Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, MÁV, NFÜ valamint a Demszky Gábor által vezetett Fővárosi Önkormányzat is.

A portál szerint a Szeviép egy sor baloldali politikussal nőtt össze Szegedről és környékéről, közülük a legfontosabb Botka László szegedi polgármester. Botka nem tett semmit a csőd megakadályozása és a megkárosítottak kártalanítása érdekében, hiába kopogtattak az ajtaján, hogy „Polgármester úr! Baj van, mert a beruházásokon nem fizetik ki a pénzünket”. A szegedi önkormányzat, a cégei és az akkori szocialista kormányzat öntötte a pénzt a Szeviépbe, összesen többmilliárd forintot. Botka a hírek szerint csak annyit mondott a károsultaknak, hogy „eltévesztették a házszámot”, és máshová menjenek az igazukért.


A szocialista kormányok alatt jól keresett a Szeviép, nagyon jól ment a 2005–2010 közötti időszakban, ami az állami, illetve a költségvetési közbeszerzéseken való sikereket illeti. Ezeken a pályázatokon több mint 16 milliárd forintot nyert a cég.

Példák a szocialista kormányzás alatt:

  • 2008-ban a Kóka János vezette Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól kaptak megbízást több mint 46 millió forint értékben,
  • a MÁV-tól 315 millió forint értékben.
  • A Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől 1,2 milliárd forint értékben,
  • a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztőtől 1,3 milliárd, míg a
  • Maharttól 1,1 milliárd forint értékben kapott megbízást a Szeviép.

Demszkyék is szerették a Szeviépet

Mindezeken felül a Szeviép jócskán kapott megrendeléseket 2005 és 2010 között a szocialista vezetésű önkormányzatoktól is.


  • A budapesti önkormányzat 2005-ben a „Zsigmond téri szivattyútelep sodorvonali bevezetés rekonstrukcióját” bízta a cégre. Ennek a megbízásnak az összege 217 millió forint volt.
  • A szintén baloldali vezetésű Csongrádtól több mint 550 millió forintos megbízást kapott.
  • A szintén balos Szentesről 2007-ben több mint 170 millió forint bevétele származott a Szeviépnek,
  • Dunaújvárosból is érkezett egy kis pénz 2009-ben. Ennek összege több mint 19 millió forint volt.

A kormány kártalanítja a károsultakat

Idén márciusban a kormány egy rendeletben határozott a Szeviép károsultak kártalanításáról. A kártalanítás azokat a mikro-, kis- vagy középvállalkozásokat illeti meg, akiknek szerződésből eredő követelésük van a Szeviéppel szemben, azokat a felszámoló nyilvántartásba vette, vagy pedig polgári eljárás indult illetve büntetőeljárásban bejelentett polgári jogi igény áll fenn. A kártalanítás összege akár 200 ezer euróig terjedhet.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek

  • Durva baleset! Hat autó ütközött össze az M3-ason

    Durva baleset! Hat autó ütközött össze az M3-ason

    Hat személyautó ütközött össze az M3-as autópálya Miskolc felé vezető oldalán Bag közelében csütörtök délután, több mint tíz kilométeres a torlódás – közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság és az Útinform.

  • Tarlós: Uniós kötöttség a dugódíj bevezetése

    Tarlós: Uniós kötöttség a dugódíj bevezetése

    A budapesti behajtási díjról, amit még a Demszky Gábor-féle városvezetés önként vállalt be a 4-es metró megépítésért, egy tíz évvel ezelőtti európai bizottsági határozat és egy érvényes szerződés rendelkezik, azt nem a főváros akarja mindenáron bevezetni – mondta a főpolgármester csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.