2019. november 12., kedd
Jónás, Renátó

Egyéb Székesfehérvár

Érezni kell, nem érteni!

A Székesfehérvári Balett Színház bemutatkozó darabja, a Boléro a társulat első önálló triple build-estje, és már alig várjuk a decembert, amikor megnézhetjük előadásukban A diótörőt.

Lírai, drámai, dinamikus. Ez volt a balett színház első előadása Fotó: ÖKK, Simon Erika

Siker elsőre – a Balett Színház nyitány Fotó: ÖKK, Simon Erika

A háromfelvonásos előadás előtt Egerházi Attila Harangozó-díjas koreográfus, igazgató Beszéljük meg! címmel közönségtalálkozóra hívta nézőit a Vörösmarty Színház Kávézójába, ahol újra hangsúlyozta, hogy a balettet elsősorban érezni kell, nem érteni. Elmondta továbbá, hogy a teljes létszámmal működő társulat a jövőben is táncszínházi esteket készül színpadra vinni, amelyek közül az első a Boléro. Az öt külön álló kortárs darabot három felvonásba komponálta össze Egerházi Attila: az első felvonás egyik etűdje a Blablabla volt, amelyet az Aquarell szivárvány követett, a felvonást a Csókok című táncpuzzle zárta. A második felvonás a Zárt függönyök című újdonság volt, ahol a művészek egyedi tolmácsolásában saját világunkra csodálkozhattunk rá. A drámai és katartikus előadás Ravel Bolérójának Rúzs című darabjával zárult, amely egyre hevülő zenei tempójával ragadta magával a nézőket.


Remek koreográfiák, finom, lendületes, művészi mozdulatok, elsöprő dinamika – ez volt az első est. Nem klasszikus balett volt, de annak minden értéke benne volt a modern megoldásokban.

A XXI. század balettjét láthattuk!

Kapcsolódó Cikkek

  • Fakutyával táncoltak

    Fakutyával táncoltak

    Hogy mi is a fakutya? Nos, mindenki úgy ismeri, mint a korcsolya és a szék keveréke, melyen ülve valaki egy vagy két hegyes bottal löki magát előre.

  • 40 zsák szemetet gyűjtöttek

    40 zsák szemetet gyűjtöttek

    A Zölden Szekszárdon és Környékén elnevezésű civil közösség az elmúlt hetekben többször is szervezett szemétszedési akciót a megyeszékhelyen…