EUR: 321,99 Ft
CHF: 282,69 Ft
2018. november 15., csütörtök
Albert, Lipót

Belföld

Megint hazudott Soros blogja

Megint kamuzott a Soros György támogatta 444.hu. Az álhírportál azt írta, hogy Orbán Viktor miniszterelnök miatt nem született közös nyilatkozat a V4-országok kormányfői és Japán miniszterelnöke, Abe Sinzó múlt heti találkozójának lezárultával. A külügyminisztérium tipikus álhírnek nevezte a Soros-blog értesülését.

Az Origo szerint a felek Andrej Babis cseh miniszterelnök javaslatára már a találkozó előtti egyeztetésen levették a napirendről a közös nyilatkozatot. Babis álláspontja ugyanis az volt, hogy világpolitikai kérdésekben a V4-ek nem kompetensek. Az említett október 17-ei egyeztetés elején Orbán Viktor miniszterelnök részt sem vett, mivel ekkor tartotta elnökségi ülését az Európai Néppárt, így a magyar kormányfő a napirend eldöntését követően érkezett.


Mint ismert: a 444.hu cikke azt próbálta sugallni, hogy Abe Sinzó japán miniszterelnöke azért nem írt alá közös nyilatkozatot a V4-ek kormányfőivel, mert abból Orbán ki akart vetetni egy Kínával szemben kínos megfogalmazást. „A Soros-blog tehát ismételten álhírt gyártott, aminek az egyik célja a V4-ek megosztása lehetett, meglehetősen szánalmas módon” – összegzett az Origo.

További cikkek:


Kapcsolódó Cikkek