EUR: 325,75 Ft
CHF: 294,30 Ft
2019. július 18., csütörtök
Frigyes

Életmód

Így úszd meg a másnaposságot

Fájdalomcsillapító? Kávé? Gyógysör? A Lokál eloszlatja a másnapossággal kapcsolatos félreértéseket, összegyűjtöttük néhány tippet, aminek a segítségével pillanatok alatt regenerálódik a szervezet, és a szilveszteri buli után máris újult erővel vághatunk bele az újévbe.

Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy egy átmulatott éjszaka után szörnyű macskajajra ébredt. A másnaposság elkerüléséért tehetünk óvintézkedéseket a buli előtt és a buli után is, de persze a mulatság közben is érdemes néhány dologra odafigyelni.


Nézzük meg elsőként azt, hogy mit tehetünk az alkoholfogyasztást megelőzően.

Tartalmas vacsora
Az esti buli előtt fontos, hogy bőségesen vacsorázzunk. Ilyenkor nyugodtan fogyaszthatunk szénhidrátban gazdag ételeket, például tésztát, hamburgert, szendvicsfélét. Ezek az ételek ugyanis eltelítenek, és megakadályozzák az alkohol gyors felszívódását.

Elegendő folyadék
A parti előtt az étkezés mellett a folyadékbevitelre is érdemes odafigyelni. Fogyasszunk megfelelő mennyiségű vizet vagy gyümölcslevet. Ezzel az előrelátó cselekedettel valamelyest kiküszöbölhetjük az alkohol szárító, vízelvonó hatását, ami segít másnap macskajaj nélkül ébredni.


Mit tegyünk és mit ne tegyünk a buli alatt?

Ne keverd!
Alapszabály, hogy ne igyunk össze mindenfélét. Határozzuk el az este elején, hogy milyen alkoholos ital mellett döntünk, és próbáljuk meg magunkat ahhoz tartani. Emellett törekedjünk a minőségre, és tartsuk észben, hogy az édes és szénsavas italokat, valamint a likőröket nehezebben bontja le a szervezet.

A kevesebb néha több
Noha a bulik könnyen elszabadulnak, és sokaknak valóban komoly problémát okoz a mértéktartás és a nemet mondás, ha másnap nem akarunk ágynak dőlve szenvedni, akkor nem árt egy-két kör koccintásból kimaradni. Emellett ne felejtsünk el az éjjel alkoholon kívül valami mást is inni, óránként legalább egyszer húzzunk le egy pohár vizet vagy üdítőt.

Végül vessünk egy pillantást arra, hogy mit tehetünk, ha a partiból már hazaértünk.

Lefekvés előtt
Mielőtt ágynak dőlünk, engedjünk be a szobába friss levegőt, szellőztessünk ki amennyire csak tudunk, egy átmulatott éjszaka után ugyanis nagy szükségünk van a friss oxigénre. Emellett igyekezzünk pótolni a szükséges ásványi anyagokat, egy nagy pohár vízzel vegyünk be magnéziumot, kalciumot, káliumot.

Felkelés után
Kétféle másnapos ember létezik: az, aki egy falatot sem bír enni és az, aki az egész világot feltudná falni. Egyik véglet sem szerencsés, próbáljunk meg inkább több alkalommal kicsi adagot enni, jól tud esni ilyenkor a forró leves vagy a lédús gyümölcs. Emellett fogyasszunk sok folyadékot, ami lehet kávé, tea, gyümölcslé, víz, a lényeg, hogy annyit igyunk, amennyit csak bírunk.

Forró fürdő, vizes borogatás
Másnap mindenkinek jót tesz, ha vesz egy forrófürdőt, a meleg víz ugyanis serkenti a vérkeringést, ami szintén segít regenerálódni. Ha azonban képtelenek vagyunk az ágyból kikelni, akkor érdemes vizes ronggyal borogatni a fejünket, ami fájdalomcsillapító mellett hamar elmulasztja a fejfájást, megnyugszunk, és egy kicsit fel is frissülünk tőle. Ha van erőnk, akkor a szabadba is kimehetünk egy kis sétára.

Kapcsolódó cikkek:
Hogyan térjünk vissza a szabiról?
Le lehet állni a piálással! Tuti, hogy köze van az idő előtti elhalálozáshoz
Az alkoholnak “nincs biztonsággal fogyasztható mennyisége”
A dohányzás és az ivászat már ifjúkorban károsítja az artériákat

Kapcsolódó Cikkek

  • Ha boldog akarsz lenni a munkádban, legyél!

    Ha boldog akarsz lenni a munkádban, legyél!

    Alexander Kjerulf boldogságkutató megtalálta a munkahelyi boldogság titkát. A dán szakember szerint ez nem a fizetésemeléstől, az extráktól és az előrelépéstől függ. Az alapmondat: ha boldog akarsz lenni a munkádban, legyél!

  • A coach a lélek edzője

    A coach a lélek edzője

    Ma már szinte hétköznapi kifejezésnek számít a coach. De vajon tudjuk-e, hogy mivel foglalkozik ez a szakember? A coaching amellett, hogy személyes segítő, fejlesztő tevékenység, hozzájárul a továbblendüléshez és az elakadások megoldásához.