2019. június 26., szerda
János, Pál

PR

2019 végéig még kötelező kiadni a felírási igazolást az e-recept kapcsán

2017. november 1-jétől kezdte meg működését az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), ettől a dátumtól kezdve a közfinanszírozott egészségügyi intézmények ide töltik fel a betegek ellátása során keletkező összes dokumentumot. 

Ilyen dokumentum az eRecept is, amely a korábbi papírrecept digitális változata. Bevezetésével a receptfelírás és -kiváltás, ezen keresztül a gyógyszerezés is biztonságosabbá és hatékonyabbá vált. A gyógyszerfelírás rendje továbbra is változatlan maradt, vagyis ahogyan korábban, most is az orvos írja fel a szükséges készítményeket. Betegség, rutinvizsgálat vagy rendszeres ellenőrzés esetén a páciens felkeresi orvosát, aki elektronikusan „felírja a receptet”  – azaz elkészül az eRecept, amelynek adatai bekerülnek a Térbe, és erről felírási igazolást ad ki.


A gyógyszerkiváltás folyamata sem változik: a felírt készítményeket a papíralapú felírási igazolással válthatja ki az ellátott, vagy részére bárki más. Amennyiben a beteg saját maga részére szeretné kiváltani a gyógyszereit, úgy azt eSzemélyivel, vagy a személyazonosító okmány és a tajkártya együttes bemutatásával teheti meg, ez esetben nincs szüksége a felírási igazolásra. Amíg az eRecepthez kapcsolt meghatalmazási rendszer kialakítása nem fejeződik be, a betegbiztonság érdekében a felírási igazolás biztosítja a nem saját részre történő kiváltás lehetőségét.

(X)

Kapcsolódó Cikkek