EUR: 323,53 Ft
CHF: 290,99 Ft
2019. június 27., csütörtök
László

Belföld

Bőkezűen szórta a pénzt a Momentum

Több hónapnyi késéssel, tavaly október helyett idén januárban hozta nyilvánosságra kampányköltéseit a Momentum. A mostanában füstbombákkal bohóckodó mikropárt elszámolásából kiderült, hogy igen bőkezűen bántak félmilliárdos állami támogatásukkal.

A Momentumot tavaly október 4-én szólította fel az Állami Számvevőszék (ÁSZ), hogy közölje, a tavaly áprilisi választási kampányban mire költötték el az államtól kapott 508 milliós támogatást. A budapesti olimpiát megfúró társaság ennek csupán hónapokkal később, a múlt héten tett eleget.


Az Origo szerint a Fekete-Győr András által vezetett mikropárt büdzséje több mint egyharmadát – 14o millió forintot – költötte többnyire a közösségi médiában megjelenő hirdetésekre. Emellett 44 milliót egy reklámügynökségnek fizettek, amiből 29 milliót „online médiatevékenységre” fordítottak, vagyis lényegében ugyanarra, amire egyszer már elköltötték a fenti 140 milliót.

Szintén sokat, az Origo számításai szerint 30 milliót költöttek el reklámfilmekre, míg vidéki kampányuk során szállásra és étkezésre mindössze 1,5 milliót fordítottak. Ebből is látszik, hogy a Momentumban többre becsülik a neten érkező lájkokat, mind például a vidéki terepmunkát. Ez meg is látszott a választási eredményükön.


A legmegdöbbentőbb mégis az, hogy a Momentum 24 fős kampánystábja fejenként 790 ezer forintot keresett márciusban. A stábnak összesen 18,9 milliót fizettek ki. Ez azért nem rossz egy frissen alakult mikropárttól, amely azután a parlamentbe sem jutott be.

Talán a fentiek miatt is dönthetett úgy a Momentum vezetése, hogy ahelyett, hogy megírnák és elküldenék az ÁSZ-nak a kampányelszámolásukat, inkább füstbombákkal dobálóznak, és megbénítják Budapest utcáit. Erre utal, hogy szóvivőjük, Hajnal Miklós a minap sértődötten kivonult az Echo TV stúdiójából, amikor a riporter a kampányelszámolás hiányáról kérdezte.

További cikkek:

Kapcsolódó Cikkek