EUR: 324,55 Ft
CHF: 299,06 Ft
2019. augusztus 18., vasárnap
Ilona

Külföld

Csalódást okozott a Netflix, esik az árfolyam

A vártnál kisebb bevételt ért el és kevesebb előfizetőt szerzett a Magyarországon is jelen lévő Netflix amerikai internetes tartalomszolgáltató a tavalyi negyedik negyedévben a New York-i tőzsde zárása után, csütörtök éjjel közzétett gyorsjelentés tanúsága szerint.

A csalódást okozó vállalati beszámoló és előrejelzés megtépázta a Netflix árfolyamát, amely 0,51 százalékos pluszban, 353,19 dolláron fejezte be a napot, de a zárást követő elektronikus kereskedésben 4 százalék körüli veszteségbe került. A december végi 231,23 dollárhoz képest így is nagyjából 50 százalékkal magasabb az árfolyam.


A december végével záródott három hónapban rekordnagyságban, 8,84 millióval emelkedett az új előfizetők száma, az idei első negyedévben pedig 8,9 millió új előfizetőre számítanak. Elemzők 9,18 millióra, illetve 7,64 millióra számítottak. Az előfizetéssel rendelkezők száma 139,26 millióra rúgott az év végén.

A vállalat bevételei 4 milliárd 187 millió dollárra nőttek a negyedik negyedévben, szemben az előző negyedéves 3,99 milliárd, illetve az egy évvel korábbi 3,28 milliárd dollárral. Elemzők valamivel nagyobb összegre, 4,21 milliárd dollárra számítottak. Az idei első negyedévre 4,49 milliárd dolláros bevétellel számol a Netflix, ez is alatta van a 4,61 milliárd dolláros elemzői várakozásoknak.


A vállalat nyeresége 134 millió dollárt tett ki, az egy részvényre jutó hígított profit értéke 30 centre rúgott, ami meghaladja az elemzők által várt 24 centet. Egy évvel korábban 186 milliós, részvényenként 41 centes nyereséget termelt a cég.

A Netflix a világ legnagyobb streamingszolgáltatója, és az évvégi ünnepi szezont is magában foglaló negyedik negyedév szokott a legerősebb lenni, mert az okostelefonok és -televíziók eladásainak növekedése általában felfelé húzza a Netflix előfizetőinek számát is. A felhasználók a regisztrációt követő első hónapban ingyen nézhetik a Netflix által kínált filmeket és sorozatokat, ezután előfizetési díj ellenében használhatják a szolgáltatást.

A videó streaming szolgáltatások piacán azonban nagyon erős a verseny. A Netflix rovására már nemcsak az HBO, az Amazon, az Apple vagy éppen a Hulu terjeszkedik, hanem olyan új belépők, mint a Disney és az AT&T is erős riválist jelentenek. A Google videóplatformja, a YouTube, amely főleg a fiatalokat vonzza, ugyancsak komoly versenytárs.

A Netflix úgy próbálja meg megtartani vezető pozícióját, hogy a globális terjeszkedésre és eredeti tartalmak előállítására összpontosít. Például a mozik után december 21-én mutatta be a Sandra Bullock főszereplésével készült Bird Box című alkotást, amelyet becslések szerint több mint 80 millióan néztek meg otthonukban négy hét alatt.

A Netflix a negyedik negyedévben rekordnagyságban, 781 órával növelte az Egyesült Államokban bemutatott eredeti gyártású tartalmakat, egyebek között olyan sorozatok vetítésével, mint a Narcos: Mexico, vagy éppen olyan filmekkel, mint a Karácsonyi krónikák. Az Egyesült Államokban televíziós képernyő előtt töltött idő nagyjából 10 százalékát fedi le a Netflix, ami jól jelzi népszerűségét, de azt is, hogy van még tér a növekedésre.

Kapcsolódó Cikkek