EUR: 323,70 Ft
CHF: 292,26 Ft
2019. június 24., hétfő
Iván

Egyéb Sopron

Kondella Péter új területen is kipróbálja magát

Sikeres raliversenyző évek óta

Évek óta Sopronban él Magyarország egyik sikeres raliversenyzője, aki számos díjjal büszkélkedhet a sportágban. Kondella Péterrel az autósport iránti szenvedélyéről és 2019-es terveiről is beszélgettünk.


Évek óta hódol a különleges szenvedélynek Péter
Fotó: KP

Kondella Péter számos címet bezsebelt az utóbbi években
Fotó: KP

Nem veszélytelen a versenyzés, de komolyan fel vannak szerelve az autók
Fotó: KP / Peremicki István

Mikor kezdődött ez a „szerelem”?
– 1994-ben nézőként jártam először autóversenyen. Akkor a társaságunk egyik tagjának a testvére szerepelt. Három évvel később pont ő volt az, aki felajánlotta, hogy navigáljak neki. Azonnal kaptam az alkalmon, és beültem a jobb oldalra. Annyira jól sikerült a futam, hogy több éven át együtt versenyeztünk. Kisebb-nagyobb kihagyásokkal, de 2009-ig navigátorként indultam több futamon, ugyanis ekkor vettük meg első versenyautónkat, egy N csoportos Honda Civic Type-R-t. Ezzel kezdődött vezetői pályafutásom a raliban.
Milyen kategóriában indul és milyen eredményekkel büszkélkedhet?
Tulajdonképpen végigjártam a ranglétrát. Az N csoportos autónkkal  Rali-Túrában lettem 2012-ben és 2013-ban N3 kategória és N csoport bajnok, ezt követően Rally 2-ben ugyanezekben az osztályokban első. 2015-ben autót és osztályt is váltottunk, vásároltunk egy Mitsubishi Lancer EVO IX. versenyautót, és felléptünk az Országos Rally Bajnokságba, ami a rali csúcsa hazánkban. 2017-ben úgy döntöttünk, hogy lecseréljük az autónkat egy ízig-vérig versenyautóra és megvásároltuk jelenlegi Hondánkat, amivel az ORB 5-ös kategóriájában indulunk. 2018-ban, az első teljes évünkben sikerült elhódítanunk az 5. kategória bajnoki címét.

Elképesztő sebességek vannak a raliversenyzésben is
Fotó: KP

Mennyire veszélyes ez a sport?
Minden méteren vészhelyzet van, de a pályabejárás sokat segít. Előfordul, hogy végsebességgel száguldozunk, de egyrészt minden porcikánkkal a versenyzésre koncentrálunk,  másrészt a biztonsági felszerelésünk is a legjobb.
Mit kell tudni a csapatáról?
A csapat jelenleg nyolc versenyzőből és három versenyautóból áll. Az autók számát 2019-ben szeretnénk bővíteni, amelynek folyamata már elkezdődött. Hazai és nemzetközi futamokon indulunk, több bajnoki címet sikerült eddig szereznünk.
Mennyire nehéz kijutni a versenyekre?
Sok szervezést, időt, energiát igényel, hogy egy-egy futamon rajthoz tudjunk állni. Előfordul, amikor a hazai és külföldi verseny is ugyanarra a hétvégére esik, így a csapatmunka nagyon fontos.
Mik a további tervek?
Mivel sportmenedzseri végzettséggel is rendelkezem, ezért 2019-ben nemcsak versenyezni fogok, hanem a csapat negyedik autójának és versenyzőinek menedzselését fogom ellátni. Ezzel egy új területre lépek. A kihívás abban rejlik, hogy meg tudjam adni a tagoknak azt a pluszt, amit én is kapok versenyzőként a csapattól a futamokon.


Balesetek
Péternek eddig két balesete volt: 2012-ben a Szilveszter Rallyn, amikor két elem maradt sértetlen az autón. A másik eset 2018 utolsó versenyén, Nyíregyházán, ahol nagy sebességgel a traktorgumikból kirakott lassítókat találták el.

Kondella Péter több kategóriában is bajnoki címet ünnepelhetett
Fotó: KP

Kapcsolódó Cikkek