EUR: 323,74 Ft
CHF: 292,49 Ft
2019. június 25., kedd
Vilmos

Sport

Michelisz Norbert: Az első ember, akit le kell győzni az autósportban, általában mindig a csapattárs

Michelisz Norbert egyelőre Pécsen tölti a mindennapjait, de fejben már a Túraautó Világkupa idei szezonjára készül. A tavalyi összetett negyedik helyén végzett magyar pilótának idén már három csapattársa is lesz. Célja, hogy először őket, majd a mezőny összes többi tagját is legyőzze – olvasható a misportunk.com-on

A csak magyar sportolókkal és magyar sporteseménnyel foglalkozó misportunk.com szerint Michelisz Norbert a 2019-es versenyautóját már tesztelte Portugáliában.
– Apróságokat már decemberben, a két portugáliai teszten kipróbáltunk. Itt a szabályok arra nem adnak lehetőséget, hogy alapvetően felforgassuk mondjuk a technikai hátterét a versenyautónak, de mindig van olyan terület, ahol látjuk a fejlődést. Új lengéscsillapítókat próbáltunk Portugáliában, és néhány dolgot, ami a megbízhatóságot szolgálja”– nyilatkozta Michelis, aki hozzátette a teszten nem csak ő és tavalyi bajnok csapattársa, az 56 éves Gabriele Tarquini vett részt, hanem a Hyundai két új pilótája, Nick Catsburg és Augusto Farfus is.
– Az első ember, akit le kell győzni, az autósportban általában mindig a csapattárs. Tavaly már egy nagyon erős és rutinos csapattársam volt Gabriele Tarquini személyében, és most már nem csak egy, hanem pluszban még kettő, tehát összesen három nagyon magasan képzett és nagyon jó csapattársam lesz. Engem abszolút motivál, hogy először őket, majd a többieket győzzem le.”


Michelisz Norbert már tesztelte az új autóját (MTI Fotó: Marjai János)

2019-től új pontszámítási rendszer érkezik a WTCR-be. A főbb változtatások, hogy 10 helyett már a 15 legjobb pilóta kap pontot, illetve az eddigi rendszert megszüntették, miszerint az adott hétvége három futamát másképp pontozzák. Emellett a másodikhoz hasonlóan az első időmérő öt legjobbjának is jár majd pont. Korábban a második, fordított rajtrácsos futam érte a legkevesebbet, ez a különbség viszont eltűnik majd 2019-től. Az első és a második hely közötti hét pontos differencia ötre csökken.
– Bár kevésbé volt átlátható, hogy minden futamért eltérő pontot adnak, de én a tavalyi rendszerben azokat a versenyeket szerettem inkább, amelyeknél az időmérő sorrendje döntött a helyezésekről, és több pontot lehetett szerezni. Szemben azzal a futammal, ahol fordított rajtrácsról olyan versenyző is nyerhetett, aki normál időmérős helyezésével soha nem tudna odaérni. Ez idén megváltozik, és alapvetően azt a célt szolgálja, hogy sokkal eseménydúsabb versenyek legyenek.

És hogy mit vár a magyar pilóta a  Marokkóban rendezendő első futamról, azt ide kattintva tudja elolvasni.


Kapcsolódó Cikkek

  • Bronzérmet szerzett Ungvári Attila

    Bronzérmet szerzett Ungvári Attila

    Mindhárom szurkolói zóna nagy népszerűségnek örvend a minszki Európa Játékokon, az első hétvégén a Sportpalotánál, a Csizsovka Arénánál és a Minszk Arénánál lévő fesztiválterületet is megtöltötte a közönség.

  • Löw nem beszélhet Neymarról

    Löw nem beszélhet Neymarról

    Komoly átalakulások előtt áll a Paris Saint-Germain kerete a nyári időszakban. A párizsi csapatból már többen távoztak a szezon végén, de a legnagyobb kérdés, hogy a brazil támadó, Neymar hol folytatja pályafutását.

  • Kenderesi csak a világbajnokságig fogja vissza magát

    Kenderesi csak a világbajnokságig fogja vissza magát

    Kenderesi Tamás szinte „kiéhezve” utazik el a július 12-én rajtoló dél-koreai úszó világbajnokságra. Az olimpiai bronzérmes versenyző szinte edzésből próbálja a lehető legjobbat kihozni magából a vb-n.