2019. február 18., hétfő
Bernadett

Életmód

Sportverzióval támad a Micra

A Nissan két új benzinmotorral és egy különleges N-Sport változattal szeretné még szélesebb körben vonzóvá tenni amúgy is meglehetősen népszerű “egykori kisautóját”, a Micrát.

Eljött az ideje a még izgalmasabb Micrának – szögezték le a Nissannál és ennek elérése érdekében két új benzinmotort vezettek be a népszerű csapotthátú kisautóhoz, illetve bemutatták a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.


A minden felszereltségi szinten elérhető 1,0 literes IG-T motor 100 lóerős teljesítményt ad le egy ötsebességes kézi sebességváltón keresztül. A háromhengeres blokk a 0,9 literes, 90 lóerős manuális váltós motor helyébe lép, és jelentős fejlődést jelent a hatékonyság és a teljesítmény terén. A teljesítmény 10 lóerővel, a motor maximális forgatónyomatéka pedig 20 newtonméterrel nagyobb, kedvezőbb lett a CO2-kibocsátása (-13 és -15 g/km között a felszereltségtől függően) és csökkent üzemanyagfogyasztása is (-0,6 és -0,7 l/100 km között a felszereltségtől függően) a kedvezőbb fenntartási költségek érdekében.

Az új motort élénkebb reakciók jellemzik, ami a jobb gyorsuláson is tetten érhető. A zaj és vibráció (NVH) mérésével jellemezhető kifinomultság is javult, köszönhetően a csendesebb utasteret szolgáló, a gördülési zajt jobban kiszűrő szigetelésnek.


A Micra – a 2016-ban bevezetett vadonatúj 5. generáció óta először – immár automata sebességváltóval is elérhető. Az egység egy fejlett fokozatmentes sebességváltó (CVT), amely a Nissannál az X-Tronic nevet kapta.

A D-step-technológiának köszönhetően kifinomultabb a teljesítményleadása, és jobb vezetési élményt kínál a vezetőnek, mint a hagyományos fokozatmentes sebességváltók. Ez különösen a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakcióban érhető tetten. A D-step-technológia mindemellett gyorsabb visszaváltásokat és kedvezőbb valós körülmények közötti üzemanyag-fogyasztást is nyújt.

 

A Micra X-Tronic kimagasló vezethetőségének köszönhetően tökéletes az autó a zsúfolt városi környezetbe. A finom kapcsolásokkal működő sebességváltó igazán rugalmas teljesítményt nyújt a sűrű forgalomban.

A Nissan Micra modellcsalád új zászlóshajója az 1.0 literes 117 lóerős motor, amelyhez egy sportosabb hatsebességes sebességváltó tartozik. Nem egyszerűen a 100 lóerős változat áthangolt, erősebb változata, hanem egy alapjaiban más motor. A továbbra is mindössze háromhengeres erőmű sportosabb vezetési élményt kínál az ügyfeleknek, köszönhetően 180 nm-es nyomatékának, amelyet a túltöltés funkció további 20 Nm-rel növelhet meg. Ezzel a Micra egyenesen a B-szegmens sportos csapotthátú („warm hatch”) mezőnyének középpontjába kerül.

 

Azonban nem csak a hajtáslánc változott: ez a Micra változat még dinamikusabb menetteljesítményekkel büszkélkedhet, köszönhetőn alacsonyabb hasmagasságának (-10 mm), áthangolt futóművének és közvetlenebb kormányzásának. Az új krómozott kipufogóvégek és a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik tökéletessé az ezzel a hajtáslánccal szerelt Micra megjelenését.

Helen Perry, a Nissan Europe kisautókért felelős ügyvezetője elmondta: „Az új és hatékonyabb 1,0 literes, 100 lóerős hajtáslánc bevezetésével, illetve a 117 lóerős sportos csapotthátú változattal egy még izgalmasabb Micrát kínálunk vásárlóinknak”.

Az ígéretünket egy további lépéssel – az új Micra N-Sport különleges változat bevezetésével – túl is teljesítjük. A változat célja, hogy kiaknázza a Micra teljesítményorientált kialakításában és élvezetes vezetési élményt kínáló személyiségében rejlő lehetőségeket. A számos rendkívül vonzó és exkluzív stílusbeli frissítésnek köszönhetően kiemelkedik a tömegből. E frissítések a következők:

A KÜLSŐ MEGJELENÉS FEJLESZTÉSE

–      Karbonhatású borítás a könnyűfém keréktárcsákon és a külső tükörházakon

–      Fekete felületű oldalsó borítások, illetve első/hátsó lökhárítók

–      Halgoén technológiájú első ködfényszórók

–      Sötétített hátsó üvegek

–      N-Sport embléma

–      Opcionális: LED-fényszórók + LED-ködfényszórók

AZ UTASTÉR FEJLESZTÉSEI

–      Alcantara/bőr belső kárpitok

–      Fehér légbeömlők

–      Kartámasz az első ülésekhez

–      Fekete tetőkárpit

–      Sportos megjelenésű padlószőnyegek

–      Tolatókamera és parkolássegítő érzékelők

–      I-Key intelligens kulcs (kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás)

–      Opcionális: Téli csomag (első ülésfűtés + fűthető külső tükrök)

Az N-Sport az új 1,0 literes motor mindkét változatával rendelhető (117 és 100 LE)

Helen Perry a következőket tette hozzá: „Az új Nissan Micra N-Sport bemutatásával egy exkluzív és még sportosabb csomagot alkottunk meg, amely még élvezetesebbé teszi az autó vezetését.”

A Nissan Micra vadonatúj 100 és 117 lóerős benzinmotorjai a legfejlettebb műszaki megoldásokat kínálják. Úgy tervezték őket, hogy a teljesítmény és hatékonyság tökéletes egyensúlyát nyújtsák, miközben a jármű fenntartási költségei a lehető legalacsonyabban maradnak. Mindkét motor megfelel a legújabb Euro6d-Temp károsanyagkibocsátási szabvány követelményeinek.

Kapcsolódó Cikkek

  • Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

    Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

    Bátran kijelenthetjük, hogy kifejezetten jól sikerült a Suzuki Vitara újragondolása. A tavaly 30. születésnapját ünneplő széria felújított változata még szinte tininek számít, hiszen hazánkban 2015-ben gördült le a szerelősorról az első frissített vonalvezetésű modell, amelyen a megjelenés mellett több újítás is dicséri a tervezők keze munkáját.

  • Urmai Gabriella: Jelena lányai

    Urmai Gabriella: Jelena lányai

    Az élettolvaj visszatért! Urmai Gabriella hősei ezúttal is hús-vér emberek, történeteiket egy izgalmas, vérfagyasztóan szép és misztikus nyomozás során tárja elénk az író, miközben lerántja a leplet a 12 holttest titkáról.

  • Mit együnk tél végén?

    Mit együnk tél végén?

    Amikor szezonálisan étkezünk, étrendünk összhangban van az évszakokkal, de persze ez nem azt jelenti, hogy csak itthon termesztett élelmiszereket együnk.