EUR: 323,93 Ft
CHF: 289,90 Ft
2019. június 19., szerda
Gyárfás

Külföld

Tizenöt éve szállt le a Marson a július óta elérhetetlen Opportunity

Tizenöt éve szállt le a Marson a Nasa Opportunity nevű marsjárója, amellyel június óta nem lehet kapcsolatot létesíteni a vörös bolygón kitört porvihar miatt.

A hatkerekű, golfautó-méretű jármű több mint 45 kilométert tett meg a Marson, mielőtt leállt volna. A marsi légkörben ugyanis olyan sok volt a por, hogy a napfény nem jutott el az Opportunity napelemes paneljeihez, amelyek az energiáját termelik.

Repülésirányítók továbbra is parancsokat küldenek a marsjárónak, remélve, hogy előbb-utóbb érkezik válasz. John Callas projektvezető szerint azonban minél tovább tart az áramszünet, annál kisebb az esélye, hogy sikerül újra kapcsolatba lépni az Opportunityval.

Callas keserédesnek nevezte a csütörtöki évfordulót.

Az Opportunity 2004. január 24-én landolt a Marson. A kapcsolat elvesztésekor már jóval túlteljesítette eredetileg tervezett élettartamát.

Kapcsolódó Cikkek

  • Magas lengyel kitüntetésben részesült egy lengyelmentő magyar ezredes

    Magas lengyel kitüntetésben részesült egy lengyelmentő magyar ezredes

    Andrzej Duda lengyel elnök szerdán a nemrég megalapított Virtus et Fraternitas kitüntetést adta át Varsóban 14, különböző országbeli személyiségnek – köztük post mortem a magyar Utassy Loránd ezredesnek -, akik lengyelek életét mentették meg, gyakran saját életük feláldozásával a második világháború alatt és után, a két totalitárius rendszer, a nácizmus és kommunizmus időszakában.

  • Története legnagyobb adományát kapta az Oxfordi Egyetem

    Története legnagyobb adományát kapta az Oxfordi Egyetem

    Története legnagyobb, 150 millió fontos (54,4 milliárd forint) adományát kapta az Oxfordi Egyetem Stephen Schwarzmanttól, a Blackstone befektetési társaság elnök-társalapítójától, a pénz jelentős részéből a mesterséges intelligencia etikai kérdéseit kutató intézetet állítanak fel.

  • Törölte az Adidas világhírű védjegyét az Unió

    Törölte az Adidas világhírű védjegyét az Unió

    Az Adidas német sportszergyártó nem bizonyította, hogy a bármely irányban felvihető, három párhuzamos sávból álló márkajelzésének alkalmazásával az Európai Unió egész területén megszerezte volna annak minden más jelzéstől megkülönböztető képességét, ezért az uniós bíróság helybenhagyta az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) a védjegy törlését előíró döntését.