EUR: 335,45 Ft
CHF: 306,52 Ft
2019. november 18., hétfő
Jenő

Életmód

Bemutatjuk a Vitarák legkisebb királyfiját

Bátran kijelenthetjük, hogy kifejezetten jól sikerült a Suzuki Vitara újragondolása. A tavaly 30. születésnapját ünneplő széria felújított változata még szinte tininek számít, hiszen hazánkban 2015-ben gördült le a szerelősorról az első frissített vonalvezetésű modell, amelyen a megjelenés mellett több újítás is dicséri a tervezők keze munkáját.

Teszteltük, hogy vajon mivel tud többet elődjénél a külsőre is mutatósabb, még több okossággal felszerelt, 1000 köbcentis Vitara. Főként arra voltunk kíváncsiak, hogy téli időjárási körülmények között is olyan jól és magabiztosan teljesít-e a járgány, mint amikor nem havas vagy éppen jeges az út. Hiszen autóvásárlásánál főként a pénztárca vastagsága szabja meg a választást, de legalább ennyire fontos, hogy a járgány biztonságos legyen.


A teszten kiderült, az 1.0 Boosterjet motorral felszerelt gép kifejezetten jól gyorsul, stabilan fekszik az úton, felszereltségének köszönhetően pedig nagyon jó komfortérzetet nyújt.

Első ránézésre is egyértelmű, hogy a Suzuki továbbra is fontosnak tartja a kocsi megjelenését. Bár a formán alapvetően nem változtattak, pár elemnél végeztek némi módosítást. Ennek köszönhetően egy még határozottabb, karakteresebb SUV (sportcélú haszonjármű) született.


Természetesen esztétikusabbá vált a belseje, de a legfontosabbak a biztonsági funkciók, amelyek a kényelmünket is szolgálják. Bármilyen különös, de már az 1000 köbcentis autóban több üzemmód választható, ami extrémebb útviszonyoknál is hatalmas segítség lehet.

Fontos, hogy a beállításhoz nem kell technikai zseninek lenni, ugyanis a sebességváltónál lévő tárcsagomb elforgatásával kapásból elénk tárul az összes választható vezetési üzemmód, amelyekről az autó műszerfalán egyértelmű visszajelzéseket kapunk.

Normál esetben a kocsi „auto” fokozatban van, azaz benzintakarékos üzemmódban jár, elsőkerék-meghajtás mellett, viszont amint a rendszer azt érzékeli, hogy a kocsi megcsúszik, vagy nem fekszik stabilan az úton, azonnal összkerékhajtásra vált. Kifejezetten a biztonságos haladást segíti a „snow” üzemmód, amely havas, poros, csúszós úton lehet hasznos. Gyorsításkor fokozódik a stabilitás, a kanyarban pedig jobban tapad az úthoz.

 

Kapcsolódó Cikkek